desember 2006

Min jul...

Oj, nå er det lenge siden sist innlegg. Skremmende hvor fort jula går, jeg har ikke hatt tid til å savne blogging, nettby og andre diverse kjekke ting på nettet.

22.12.06
På fredag la hele familien ut på den lange reisen mot Hallingdal. Pga masse vind var selvsagt vidda stengt så vi måtte kjøre den ekstra lange veien, som tok ca 12 timer! Herlig.. Siden vi plutselig var 4 stykker med sertfikatet ble det litt krangling om hvem som skulle kjøre og hvem som skulle sitte bak. Men vi ble ca enige til slutt. Det var langt, kjedelig og trangt å måtte kjøre så innmari langt og på slutten var jeg så lei at jeg vurderte å be dem sette meg av. Men til slutt så jeg da endelig lysene i huset til Gommo og da ble jeg plutselig veldig glad igjen! :)
Veien opp til Gommo sitt hus er jævlig på vinteren (pokker at jeg glemte å ta bilde), hvert eneste år må Johnny prøve å kjøre opp den bakken, noen ganger går det, noen ganger ikke. I år gikk det nesten, det vil si vi manglet noen meter på å komme helt opp. Gud så irriterende. Så da ble vi små søte barna sluppet ut slik at vi fikk springe/skli opp til Gommo for å få i oss litt mat og mange gode klemmer. Imens ble Johnny sittende i bilen og vente på Onkel Marvin og traktoren hans! Etter litt frem og tilbake kom bilen opp og vi fikk pakket ut all bagasjen.

23.12.06
Lillle julaften startet med julemorgen klokken 08.00! Tradisjonen må vedlikeholdes selv om jeg er blitt 20. Da Joses og Josefine var slutt kjørte vi ned til Ål der vi fikk shoppet inn masse mat til hele jula, jeg fant et par nye sko + jeg fikk kjøpt presang til pappaen min. (ute i siste liten som alltid)
Etter å ha trasket rundt på Ål en stund reiste vi til Leveld der vi la krans på grava til Gofa før vi reiste hjem igjen til Vats. Hjemme hos Gommo laget mamma og Gommo kylling (jeg laget salaten, hehe...) og som alltid smakte kyllingen utrolig godt hos Gommo! =)
På kvelden såg vi på nrk, som vanlig. Jeg lo også i år av grevinnen og hovmesteren! Jeg går ikke lei, det er like morsomt hvert eneste år! :)

24.12.06
Ingen julaften uten: julemorgen, snekker andersen, 3 nøtter til askepott, reisen til julestjernen, donald & co + sølvguttene!
Som vanlig ble jeg liggende i stolen til Gommo i fleecepysjen min heeeeeeele dagen og se på tv! Da klokka nærmet seg 3-4 var mamma lei av at jeg lå der og jeg måtte fint finne meg i å hjelpe litt til. Kjipern...
I 5 tida kledde jeg på meg og en etter en kom det folk ut fra badet pyntet fra topp til tå. Nøyaktig klokken 18.00 var det tid for middag og dette året var vi 10stykker samlet rundt bordet! Jeg og Aleksander fikk kjøttkaker og brun saus mens alle de andre voksne spiste ribbe. :)
Etter middagen vasket jeg og Johnny opp før Aleksander (eller var det meg?) var utålmodig og vi begynte på gavene.
Jeg fikk mye fint og var fornøyd da vi endelig var ferdig. Etter gavene var ferdig utdelt var det tid for multer, kaker og is! :) Siden Aleksander hadde fått playstation spillte vi litt Buzz og hele familien såg filmen "biler"
Noe av det jeg fikk i år var:
*Koseteppe (onkel Alf Egil)
*Tøffler (meg selv)
*Aloha Hemp smykke (Marie)
*Emporio Armani parfyme + Hemsedal turen (Mamma)
*Bok (Johnny)
*Undertøy og håndklær (Laila)
*Sokker og brødrister (Gommo)
*Parfymesett (Tante Marit og Onkel Marvin)
*Penger (Pappa)
*Kakeform og grytekluter (Tante Eldbjørg)
*Lysting ("Tante" Linda, Miriam og Cecilie)
*STOR konfekt (Vesle Jonny)

Og det var ca det jeg kom på i farten, orker ikke ramse opp flere småting...

25.12.06
Sløøøv dag som startet med playstation i stedet for julemorgen. Helt ok egentlig! :) Resten av dagen tilbrakte jeg ca i den samme stolen i pysjen og bare sløvet. Herlig... I 5 tida gikk vi opp til Marvin og Marit og spiste noe lamme greier i rødvinsaus med fløtegratinerte poteter. Fantastisk godt. Etter at alle hadde spist seg vondt mette tok vi en pause for å se Herbie på tv før vi spiste fruktsalat til dessert!
På kvelden gjorde jeg fint lite, såg litt tv med Laila før jeg til slutt endte opp med å sitte alene for å se Zorro...

26.12.06
Dagen startet med at vi kjørte Laila til Ål der hun skulle ta toget hjem til Sandnes før vi andre 4 la turen til Valdres. På Fagernes besøkte vi først vennina til Mamma, Gyda som hadde bursdag. Der ble vi værende i ca 2 timer og spiste kake og drakk brus. Så møtte vi på pappa der han fikk en klem og pakken sin før vi kjørte opp til Tante Solveig og Onkel Ingar i Ulnes.
De hadde siden sist flyttet inn i huset til Nenne og Bessin (farmor og farfar) og jeg har ikke vært i det huset siden de døde så for meg var det ikke så altfor kjekt å være der i starten. Alt var så annerledes og nytt, likte det ikke helt. Så jeg endte opp med å sippe litt og måtte ta med meg mamma ut på gangen for å fikse på mascaraen som ikke var helt der den skulle være!
Men da Tante tok meg med opp i 2 etasje ble alt mye bedre for der hadde de ikke pusset opp og alt var som før! Da ble jeg glad igjen, alt var sånn som da Nenne og Bessin levde! Ettehvert kom også pappa opp og vi ble sittende mange timer og spise ennå mer kake før vi til slutt var så sultne at vi takket for oss og reiste ned til Fagernes igjen!
Nede på Fagernes gikk vi på pizzahytta for og spise og mens vi satt der kom Siv og Anette dinglende inn. De ville ha meg med på fest og jeg er ikke vanskelig å overtale så da ble jeg med opp til Anette der vi sminket oss, jeg lånte klær og vi begynte å drikke.
Etterhvert kom det flere folk til Anette og det var mange kjente fjes fra i sommer, men og mange nye så det var litt skumelt i starten. Men alkohol hjelper så etter en liten time gikk det mye bedre. I 10 tiden gikk vi ned til Gjestegården der det allerede var ganske mange folk.
Etterhvert i løpet av kvelden tror jeg det var hele 400 mennesker inne på Gjestegården, helt sykt! :)
Frida kom og til slutt og da var lykken fullkommen! Verdens beste Frida er fortsatt verdens beste! =) =)
Jeg klarte å drite meg litt ut, men ikke mer enn i sommer! Men så skal jo det litt til og...
I 3 tiden var Anette såpass full at hun var dårlig så da hun bestemte seg for å reise hjem gjorde også jeg det... Det var hvertfall en kjempekjekk kveld! Gleder meg allerede til neste gang! Valdresfolk er herlig!

27.12.06
I 12 tida kjørte pappa meg ned til bussen og jeg tok bussen til Gol der mamma og Johnny møtte meg. Vi handlet litt på Gol før vi reiste opp til Gommo igjen. Hos Gommo slappet vi av, jeg var maks sløv! Middag ble det og denne dagen før hele gjengen la seg tidlig siden vi skulle tidlig opp neste dag! :)

28.12.06
Hardangervidda var åpen denne gangen så vi slapp unna med ca 7 timer i bil! Herlig... Og siden jeg kjørte fra Odda og hjem så gikk det ekstra fort. Vel hjemme i Stavanger kom jeg hjem til totalt kaos! Her sto oppvasken oppetter taket, en uke gammelt pinnekjøtt sto ennå i ovnen, søppelet var ikke ryddet og alle ovnene var skrudd av! Koselig, nei?
Jeg startet med å tømme kjøleskapet for gammel mat før jeg gikk på butikken og handlet ny mat. Da jeg kom tilbake var det endelig blitt litt varme i huset og jeg kunne legge meg ned på sofaen å få varmen i kroppen! :) Sovnet som vanlig på sofaen!

snaaaart

Snart nok en helg og snart jul! Skremmende at det i dag er en uke igjen og jeg mangler ca 11-12 presanger! HJELP!!!! Godt jeg ikke jobber på dagene så jeg kan tråle kvadrat fram og tilbake. Jeg kommer til å hate den plassen til slutt.

I helga har jeg bodd hjemme på Klepp. Meninga var at jeg bare skulle sove her på fredag, men siden jeg tilbrakte ca hele lørdagen på sofaen så orket jeg ikke reise hjem til Stavanger for å henge alene hjemme. Så jeg ble sittende på Klepp, se Norge slå Frankrike og jeg ble "overraskende" nok barnevakt. I 9 tida kom Lillian og holdt meg med selskap og vi såg en film!
I dag er planen å komme meg hjem til Stavanger! Snart... Må bare få i meg frokost og bli skikkelig våken! =)

På fredag reiser hele familien til Hallingdal. Skal bli en utrolig lang tur, fullstappet bil og hvis hardanger vidda er stengt blir jeg mildt sagt forbanna. Men det skal bli koselig å se Gommo igjen. Det er fantastisk kjedelig hos Gommo i lengden, muligens fordi det er 2,5 mil til butikker og sånn. Jepp, jeg skal feire jul midt oppi ingenting! Det er godt jeg bare skal være der noen dager! :)
Planen min er å kose meg i godstolene til Gommo hele julaften (minus en liten tur til kirka med tante og gommo), så er det forhåpentligvis akekonkurranse første juledag, hvis ingen andre vil være med får jeg ha min egen konkurranse. Da vinner jeg hvertfall.
Og andre juledag reiser jeg forhåpentligvis til Valdres for å besøke pappa og Anette en liten tur. Må bare finne ut hvordan jeg skal komme meg over fjellet. :)

Det kan bli en koselig jul.! =)

litt lenger

Fått litt pepper for mitt forrige innlegg som var rimelig kort. Får vel prøve å rette på det med et litt lengre innlegg denne gangen!
Jeg har brukt dagene etter eksamen til å kooooose meg!
På tirsdag etter eksamen var vel overstått reiste jeg og Tonje til kvadrat der vi tilbrakte et par timer med masse shopping. Både julegaver og ting til oss selv. Jeg imponerte og Tonje med kjøttkaker til middag

Onsdagen vasket jeg badet, ryddet rommet til Tonje, vasket klær og gjorde andre husmor ting. Jeg er blitt rar etter å ha blitt sykemeldt å går hjemme alene, jeg lager mat og vasker heeeeelt frivillig!
Etter å ha vasket i fra meg reiste jeg til Sandnes der jeg møtte Linda og vi trente. Etter å ha trent hang jeg litt på dolly før jeg reiste hjem og koste meg foran tven med kakao! :)
Torsdagen startet med store planer om å trene, men av en eller annen merkelig grunn ble de lagt på is. Jeg tok i stedet en tur ned til sentrum, kjøpte vin, sko og litt andre unyttige småting. Vel hjemme ryddet jeg og laget mat sammen med Cecilie.
I 7 tiden fikk vi besøk av Camilla, Marie, Elin, Tine og ganske mange flere mennesker. Siden vi droppet eksamens festinga på tirsdag var det planen vår å feire på en torsdag heller! :)
Det kom mange folk i løpet av kvelden og vi var på det meste 17-18 stykker. Det var en morsom kveld, selv om det ble mange småkrangler, diskusjoner, latter, tårer, klemmer osv... Alt som hører med egentlig! Og jeg tror jeg har lært etter smellen hos Siri der jeg tøffet meg med tequila, nok en gang takket jeg nei! =)

Var i seng i 5 tiden i dag morges og var lys våken igjen halv 7. Begynner å kjenne akkurat det nå, blir ikke sen i kveld!

I løpet av natta har vi hatt litt overnattingsgjester og. Anders sovnet inne på do med låst dør og det var ikke akkurat lett å vekke han i dag morges. Søll og Karen hadde av en eller merkelig grunn sovnet i samme seng og jeg imponerte meg selv nok en gang med å lage frokost (egg&bacon) til alle sammen! :)

I 1 tida kom Kristin og sammen med Tonje reiste vi til kvadrat der vi spiste på mexicana og shoppet litt. Kjempekoselig. Så reiste vi til Sandnes der vi møtte Lillian og Camilla, vi var på dolly og spiste kake før vi bare vimset. Nå har jeg komt meg hjem til Klepp og har planer om å henge her resten av kvelden. =)

Det ble ikke noe kjekt innlegg, men i det minste litt lenger enn det forrige! =)
Snart juuuuul! =) Me like...

Ferie

Det er ferie og den skal nytes!

snart ferdig!

Dø på eksamen og da særlig bed.øk! Jeg har gidd opp, rett og slett. Mangler motivasjon og selvdisiplin. Det får gå som det går!

Nå skal jeg kle på meg, reise til kvadrat og glemme alt som heter eksamen. Selv om jeg er fullstendig klar over at jeg kommer til å være kjempestressa i kveld og ha dårlig samvittighet! :)

Noen som har peiling på hvordan man reparerer knapper som har dødd på tastaturet? Typisk viskeknappen min, PLAGSOMT!

All I want for xmas is....

Jeg streiker i dag, jeg har bannlyst eksamen i dag! Rett og slett fordi jeg er nødt til å ødelegga enda en helg på å lese og løse oppgaver, derfor har jeg tatt fredags fri! :)

Har begynt å tenke litt mer på hva jeg ønsker meg, får stadig meldinger der det står: "ønskeliste savnes", "ka ønske du deg te jul", "ka størrelse broge du i undertøy, boxer, bukser" osv...
Derfor tenkte jeg at jeg skulle legge ut en slags ønskeliste slik Veronika har gjort. Min blir nok ikke så detaljert.

- Fleece
- Ullvang sokker
- Allværs jakke
- Ullteppe
- Skjerf
- En tøff lue
- Salomon skihansker
(Ja, jeg fryser masse, alltid)
- Hvit skjorte
- Sminke
- Hårting
- Smykker
- Parfyme (jeg vil prøve noen nye)
 28914-148
- Sex in the city dvd boks
 28914-146
- Ipod, min gamle døde i en drukningsulykke
28914-144
- Søte sko, slik som disse!
28914-147
- Hette gensere i alle slags farger og merker! (jeg har i det siste funnet alt for mange kjekke på internett)

28914-149
- Rosa playstation hadde vært midt i blinken for meg.
- Og hadde jeg fått det så måtte jeg jo ønsket meg singstar, buzz, need for speed og andre kjekke spill 28914-145
- Aloha hemp smykker. Dritkule...
- Gavekort (H&M, Bodyshop, Ting, BikBok, Kvadrat, SKO, Session)
- Undertøy
- Kosebukser
- Sengesett
- Tv
- Vannkoker
- Brødrister
- en tur til Bali
- og gjerne en til Usa
- og har du ekstra mye penger så hadde en jorda rundt tur vært suuuupert

Jeg er som Veronika sier, egentlig ganske lett å kjøpe gave til. Jeg blir glad for alt. Til og med sånne teite tantepresanger som inneholder såper og tull! :)
Og Lillian, du vet hva jeg forventer av deg!

noe annet en bare lesing!

Oookai, jeg har hatt den kjekkeste dagen på leeeenge! Det skjedde faktisk noe ca hele onsdagen! hehe...
Jeg satt rimelig lenge på internett og gikk amokk med visa kortet mitt. Kjøpte en del dvder, cder og klær før Tonje kom og vi reiste ned til BI der det skulle være ekstra forelesning i bed.øk.

Der gikk vi gjennom test B6 og jeg var rimelig fornøyd da jeg hadde gjort rett på alle oppgavene jeg hadde gjort! =)
Jeg og Tonje holdt faktisk ikke ut i mer en 1 time før vi gikk igjen, det var kanskje rimelig teit? hehe...
Jaja, vi reiste hjem til Austrått der vi fikk hjelp av Kristian til å fikse småting med bilen til Tonje før vi reiste ned til Sandnes der vi møtte Håvard. Vi gikk på kino og såg Borat, hysterisk morsom film med en utrolig dum humor! Det hele var så teit at jeg lo gjennom hele filmen! =)
Etter kinoen reiste vi opp til Austrått en liten tur igjen før vi reiste hjem. Hjemme ble jeg sittende og henge før Håkon kom i 11 tiden og vi såg film!

Egentlig skjedde det ikke det helt store, men for meg som i det siste bare har lest lest lest og hengt inne så var det godt med litt forandring.
I dag skal jeg gjøre litt bed.øk før jeg skal til Sandnes for å trene med Linda! Skal bli kjekt å trene litt med Linda igjen, lenge siden! =)
Egentlig er jeg glad for det været vi har ute for tiden. Merkelig nok, hehe.. Men hadde det vært snø eller vindstille og uten regn så hadde det vært ekstra kjipt å sitte inne å lese, men siden det reeeeeeegner sykt mye så funker det ganske bra å sitte inne under et teppe sammen med kakaoen, pepperkakene, julemusikken og alle lysene! =) Også bed.øk bøkene da! :)

6.desember

Skal skrive minst mulig om eksamenen på mandag, rett og slett fordi jeg er heldig hvis jeg får en ståkarakter. Var ikke forberedt på så mange spørsmål, er vant til å få grei ut, fortell om, utdyp, osv... men neida, oppgave 3c og 5 var helt idiotiske!! Æsj...

Uansett, jeg er faktisk allerede i gang med å lære meg bed.øk fra begynnelsen igjen! hehe.. Har til og med gjort leksa til ekstra forelesningen i dag! =) Jeg imponerer meg selv, forstår ennå fint lite, men jeg prøver i det minste! Har ikke noe håp om å kunne stå på eksamen helt ennå, men kanskje intensiv øving de neste dagene får meg til å se lysere på det?

Men for å ikke plage Siri ennå mer med masse eksamens innlegg så skal jeg stoppe det der! =)
Har du forresten en leilighet med 2 soverom i baklommen så er det bare å hyle ut! :)

3.desember

Jeg sier som Marianne, nå får det gå som det går! Jeg har ikke vært den flinkeste til å øve selv om jeg satt fra 10 i dag morges til ca 11 i kveld med ca lesing hele veien. Litt vimsing ble det, men litt er lov.
Så i morgen klokken 9 er jeg forhåpentligvis på plass i BI sine lokaler for å ta eksamen i markedsføring. Krysser fingrene for at jeg står! =) Det er så kjipt å ta fag opp igjen...

Ellers så syns jeg det er litt trist at det nærmer seg jul og jeg ikke har tid til å nyte det. Jeg vil pynte masse i leiligheten med nisser, engler, glitter, lys, duker, appelsiner og nelliker, pepperkaker, julestjerner og masse julesnop!
Så i morgen etter eksamen skal jeg ta en tur innom masse kjekke butikker å begynne på juleshoppingen min. Jeg skal kjøpe nisser i alle varianter, jeg liker nisser. I morgen skal jeg prøve å ikke tenke på bed.øk eksamen, jeg skal bare printe ut å gjøre klar oppgaver å sånt. Så får jeg begynne tirsdags morgen. Føler alle trenger en fridag etter eksamen, eller?
I dag skrev jeg ønskeliste, noe som ikke var lett. Jeg ønsker meg egentlig ingenting. Men da jeg først begynte så ble det litt lett alikevell. Det er jo masse jeg kan ønske meg uten å egentlig trenge det!
Og når jeg først var i gang så begynte jeg å skrive ned liste over hvilke mennesker som skulle få pakker.

Vi hadde egentlig en plan om å ikke kjøpe til hverandre vi jentene, men tror vi alle syns det ble litt kjipt så det blir nok en liten presang! =) Og siden foreningen min og skal kjøpe til hverandre så blir det et par presanger der og... Egentlig er det litt koselig å kjøpe presanger, men og vanskelig. Dessuten er jeg alltid redd for at vedkommende ikke skal like det han/hun får.... Men men, tanken som teller, eller hva? =)

Men nå skal jeg legge meg godt ned under dyna, sette på julemusikk, skru av lyset å bare slappe av og soooove godt før jeg skal stå opp ca klokken 6 i morgen! =)
Det er egentlig litt deilig å ikke være stressa før eksamen, det er jo ikke verdens undergang uansett hva resultat jeg får. Selv om jeg nok ikke kommer til å skrike så høyt om hvilken karakter jeg får her på bloggen... :)

Men nå skal jeg nyte at jeg ligger i den vaaaaarme, store og gode sengen min mens jeg hører på drittværet ute! =)
God natt alle sammen og lykke til på eksamen til Marianne, Iren, Tonje, Camilla *2, Kine, Ingrid, Preben, Bjørn, Nicco, Anette, Stine og i stedet for å ramse opp ennå flere navn så ønsker jeg alle som går på BI lykke til på den innvikla og massivt mye å lese til eksamenen i morgen! :)

2.desember

Jeg burde ha panikk, jeg burde grue meg og forbanne eksamen. Men tingen er at jeg gjør ingen av delene, jeg sitter hjemme på Klepp stasjon en lørdags kveld og tar livet med ro. Skremmende....
Jeg har såvidt åpnet bøkene, jeg har lest litt på notatene og jeg har en skummel innstilling til eksamen.

Jeg rømte hjem til klepp stasjon i dag for å ikke bli overtalt til å bli med ut, skulle hjem for å lese, men skjer det? Neida, hele dagen har jeg gjort alt annet. Jeg har vært på Ulta med Motti å handlet filmer,mat å ting. Jeg har sett pirates 2 og jeg har slappet av. (med litt dårlig samvittighet gnagende i bakhodet)
Nå sitter jeg plutselig barnevakt mens motti og johnny er på fylla. Jeg har sett deal or no deal og jeg har drukket altfor masse julebrus.

Mens jeg sitter her så angrer jeg på at jeg ikke ble med Cecilie ut. Jeg får jo ikke lest noe uansett. Skylder på at jeg ikke har med meg kladdebøkene og at det er derfor jeg ikke får gjort noe, men det er ikke akkurat helt sant. Jeg kunne jo lest på de notatene jeg har i stedet for å skrive dem på ny!

Men jeg sier og hele tiden til meg selv at jeg får heller være kjempeflink i morgen! Hmm... Kanskje jeg klarer å ta meg selv i nakken å gjøre akkurat det? Tiden får vise, kanskje jeg i løpet av natta begynner å gjøre noe fornuftig og...  Kanskje..

kjempelei...

Jeg er så fantastisk lei av å lese til eksamen, tenke på eksamen, ha dårlig samvittighet pga eksamen, grue meg til eksamen og bli sint pga eksamen!!!!
Heldigvis er det bare 2 igjen, typisk at det er de to "kjekkeste" igjen!

I dag våknet jeg uten å egentlig tenke over at det var 1.desember. Jeg har glemt å kjøpe julepynt, jeg har ikke fått pakket inn pakkekalenderen til Tonje og Cecilie, noe som igjen betyr at de ikke får den første pakken før i morgen eller noe sånn. Jeg liker ikke at 1.desember kom sånn kjempefort!
Det gjør at jeg gruer meg litt til 13.desember, for etter siste eksamen er overstått vil jeg bli hengende hjemme uten noe å gjøre siden jeg er sykemeldt og alle andre jobber masse masse pga julestria!
Det er i fare for å kjede meg i hjel at jeg har utsatt alt så heter julegaveshopping! Jeg utsetter det egentlig hele tiden, jeg hater det!
Jeg liker ikke å være sykemeldt, kjeder meg altfor mye! Jeg må få meg en ny hobby? =)

Marianne: Jeg vil jeg vil se Røldal filmen! (og en gang mellom 13 og 23 desember hadde vært kjekt for da har jeg noe å gjøre! hehe...)

Det som er bra nå er at jeg kan trene igjen!!!! Men pga eksamen så er ikke akkurat det første prio! Men etter 13 skal jeg bli kjeeeeempeflink! :) Jeg lover...