august 2010

Girls night out

Lørdagen ble en braksuksess. Seks herlige jenter samlet slår aldri feil. Vi startet rolig og pyntelig med party alias, men etterhvert som konkurranse instinktet slo inn ble vi både høylydte og ivrige. Vinen drakk vi opp uten å engang legge merke til det. Så da var det jammen godt jeg hadde handlet baileys på tax freen. Det ble en ordentlig jentefest hvor vi først var klar for å dra ut på byen 01.30.

På byen traff vi favorittguttene mine! Helt fantastisk å se alle igjen. Kvelden endte hjemme hos Stephanie på nach hvor jeg kom meg i seng nærmere 06.00. Ikke en bra start på søndagsmorgen når jeg hadde 9 timer i jobb foran meg. Hoho.. Men det var såååå verdt det. For det var en fantastisk lørdagskveld.

Back to normal

Det har virkelig vært noen fantastiske uker på ferie. Selv om det var megakjipt å dra fra varmen og de herlige menneskene på Bali så er det alltid godt å komme hjem. Synd at det bare tar 3 dager hjemme før jeg lengter tilbake til Bali. Øya har virkelig forhekset meg. Så nå er det full sparing til neste tur. For det var absolutt ikke min siste.

Det beste med å komme hjem var å treffe alle de fantastiske menneskene jeg har rundt meg her hjemme og komme i gang med treningen. Utrolig nok så har jeg savnet å trene! Det ble en joggetur og noen heftige danseøkter på byen, men det var ca all treningen det ble. Derfor var det herlig å komme seg opp i joggeskoene igjen. Jeg er tilbake på skolebenken igjen, noe som er både kjekt og litt kjipt samtidig. Kjekt at jeg er i gang med mitt 2.år på lærerskolen, men kjipt at ferien er over. Nå er det fullt hardkjør igjen. Det er ingen spøk å gå 100% på skole og jobbe 75% på flyplassen. Det er beinhardt. Så det er bare å komme i gang med lesing av pensum så fort som mulig. :)

Men pensumlesingen kan vi starte med på mandag, nå skal jeg nemlig ut på byen med min partner in crime... Som var DYPT savnet på Bali....

Weeeeeeei!!!! Jeg er klar for vinkos og baileys! :) For å ikke snakke om alle de andre søte menneskene som kommer. Lykke!

Bali 2010, del 4

Da Ane ble sengeliggende pga Bali Belly. For de som ikke vet hva det er så er det ikke noe gøy å få. Jeg er en av de heldige som aldri har hatt det til tross for at jeg har vært på Bali ganske mange ganger etterhvert. Men kort fortalt, diare + litt til... Så mens Ane måtte holde sengen ble det basseng området på hotellet for min del. Her er det ekstremt varmt, pga lite vind! Shitt, jeg sleit de dagene jeg måtte ligge der! hehe... Men fint er det da!

Dette bildet får meg til å le...! Bildet er tatt en av de morsomste kveldene på Bali og er dessverre det eneste bildet fra denne kvelden. Vi traff to australske gutter (M&M), som spanderte alkohol på oss hele kvelden og underholdt oss med vitser og ablegøyer. For en kveld sier jeg bare. Synd at vi aldri traff på disse igjen. Lurer på hvorfor? hoho.... (Mye internt som ligger bak det meste her, egentlig)

Min fantastisk reisepartner!! Så glad i du! ♥

Nok en fantastisk kveld på byen, som startet med gratis drinker fra 22-24 på Sky Garden. Dangerous! Kvelden ble tilbrakt med våre kjære balinesiske venner. Hadde noen festlige kvelder sammen med dem! Elsker å treffe nye lokale venner. Keepers! Kvelden ble avsluttet med nattmat på trappen foran resepsjonen. Begge rimelig trøtte i trynet, derfor den "flotte" sladden" foran ansiktet til Ane.

Ny dagstur! Denne gangen til Uluwatu. Et tempel som balanserer på noen fantastisk klipper. Utsikten her er speachless. Vi var ikke såååå interessert i tempelet, men apekattene som sprang rundt derimot! Ane var livredd i starten, men kom seg fort. De er jo bare søte, nesten...

Tøffe Ane! ;)

Jeg leide for første gang moped på Bali. Grunnen til at vi aldri har gjort det før er at trafikken er totalt kaos! Jeg var meget skeptisk til å gjøre det denne gangen og, men etter å ha brukt en uke av ferien til å sitte i taxikø gjorde vi det allikevel. Men til dere som er på Bali for første gang, ikke lei moped første dagen! Det er en fordel å bruke et par dager til å venne seg til kaoset og prøve å forstå trafikkreglene. For det er få regler. Her er det tut og kjør regelen som praktiseres! Og kjører du moped er du ekstremt utsatt! Det er nok av turister som humper rundt med SVÆRE kjøttsår etter et ufint møte med asfalten. Det ser ikke mye fint ut!

Bali 2010, del 3

For å få komme oss litt vekk fra Kuta sitt mas og kjas, drog vi på tur til Nusa Lembongan. En øy ca halvannen time fra Bali. Planen var at vi skulle ha en overnatting, men vi fant fort ut at det holdt med en dagstur.

Første stopp på øya var Dreambeach. En helt fantastisk nydelig strand som det omtrent aldri er mennesker på. Grunnen er muligens at det er få bademuligheter pga store bølger og ikke de helt spenstige stedene å slappe av i skyggen. Men et herlig sted å stopp på og nyte utsikten!

Litt bilder fra mopedturen rundt øya. Vi kikket på templer, lokalbefolkningen og kjørte leeeenge i jungelen. Vondt i rompa fikk vi og. Er ikke bare bare å kjøre moped på slike veier som de har på Nusa Lembongan, de er humpete!

Neste stopp på rundturen vår var Mangrove beach. Her leide vi snorkleutstyr og la på svøm i god tro om at vi skulle kikke på masse fine fisker. Jeg har vært på denne stranda 5 ganger før og hver gang har vi hatt en fantastisk opplevelse når vi har snorklet, men ikke denne gangen! Tror både jeg og Ane trodde vi skulle dø der ute. Det var så sykt sterk strøm, vi bevegte oss såvidt framover. Slik bli man sliten av. To skritt frem og fem tilbake! Så vi ga opp å svømte tilbake på stranda. Her ble vi liggende strekk ut og sippe til cola og sovnet tilslutt. Herlig i grunn! Rakk en banana pancake før vi satte kursen mot båten tilbake til Bali.

Mens vi ventet på båten flokket lokale unger seg rundt oss. Ane delte nemlig ut godteri til alle som ville ha. For et kaos! Men et herlig kaos. Båtturen tilbake til Bali var galskap. Vi tok speedbåt, noe som førte til høy fart i STORE bølger. Vi lo og lo. Utrolig festlig avslutning på en fin dag!

Til tross for at jeg er ekstremt trofast mot mine "faste" spisesteder så prøvde vi ut et par nye og. Tro det eller ei. En ny italiensk restaurant på Kuta Square hadde knallgod pizza. Hard Rock ble besøkt og det samme med Sky Garden. God mat på alle stedene! Det kan vi like.

Litt massasje og spabesøk ble det jo selvsagt. Vi fant ut at å kombinere vorspiel med massasje, manikyr og pedikyr var en glimrende idè! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Genialt!

Jeg måtte selvsagt lure Ane inni buret på Bounty! Obligatorisk når man besøker Bali for første gang sammen med meg! Hoho... Og nei, det er ikke Ane som fant ut hun skulle danse i undertøyet. Men måtte bare ta bilde av denne jenta. Ikke bare kledde hun av seg, men noen stjal klærne hennes. Lættis!

Bali 2010, del 2

Kveld nummer 2 startet med en fantastisk middag på Ultimo. En italiensk restaurant som ligger like ved hotellet. Maten er utrolig god og prisene er latterlig lave. Så ble det et aldri så lite vorspiel på hotellrommet hvor vi skapte oss og drakk lokal Bali vodka.

Nok en uforglemmelig kveld på Bounty. Danset på scenen med Lare Lare, traff noen gale australske gutter og ble bestevenn med damen som vasket doene. Vi ble også kjent med en nederlansk pojke og noen festlige balinesere som vi endte opp med å henge sammen med hver eneste kveld resten av ferien. Vi fikk og øynene opp for en dritlekker gutt som stod på scenen og danset i sin egen verden. Skjorten var kneppet opp og han var ekstremt klar over at han var deilig. Vi fniste og lo, kikket og fantaserte. Men gutten ble litt klein i sin selvgodhet så vi endte opp med noen bilder av han før vi gikk på jakt etter mindre selvgode gutter.

Så var det tid for en rolig kveld. De som eier og driver hotellet vi bor på inviterte oss på middag. Noe vi såklart ikke sa nei takk til. Andre og Nita tar oss alltid med ut på fantastiske restauranter. Restauranter vi ikke tar oss råd til selv når vi er på ferie. Jeg ble i tillegg invitert i bryllupet til Andre, som skal stå i november. Det hadde vært så vannvittig morsomt å kunne dratt! Skal absolutt prøve å presse det inn i timeplanen, selv om jeg har mine tvil på at det vil fungere.

En hviledag var nok før vi havnet på byen igjen. Traff på noen morsomme svensker som vi tilbrakte store deler av kvelden med. På Bounty er det Happy Hour hver kveld fram til 24.00. Noe vi utnyttet til fulle. Det ble en del rosa drinker i løpet av ferien for å si det sånn!

Bali 2010, del 1

Det tok oss ca 5 minutter i fra vi kom inn på hotellrommet på Ananda til det var kaos. Typisk jenter kanskje. Ananda har forresten fått nye rom, rett oppforbi resepsjonen. (for de av dere som vet hva det er snakk om) Hadde den konge utsikten over store deler av nabolaget.
Vi rakk såvidt å rote litt før vi sprang bort på Soho (en amerikansk diner restaurant ting) for å spise chicken quesedillas. Obligatorisk å spise første dagen på Bali. Smakte like godt som alle de andre gangene. Siden vi var uthvilte og klare for sprell gjorde vi oss klar for en kveld på byen.

Første kvelden ble galskap fra start til slutt. Det ble en kveld med gjensyn med mange gamle kjente og vi stiftet nye bekjentskaper. En gammel kjenning som jeg tulla masse med for 5 år siden stod plutselig foran meg og flirte og jeg holdt på å dette av stolen! Ane lo så tårene trillet, jeg ble så utrolig paff over at mennesket kjente meg igjen. Heldigvis var jeg edru og ølbrillene var ikke på plass denne gangen, men det skulle vise seg at det endret seg i løpet av ferien.
Vi tilbrakte store deler av kvelden sammen med to franske gutter som var veldig hyggelige og veldig franske. Vi krabbet opp trappene på hotellet i halv 6 tiden på morgenen, bra start på ferien!

Litt bilder fra stranda "vår". Double six beach som ligger i Seminyak. Her tilbrakte vi mange dager. Men tror ikke vi var på stranda en eneste dag før klokken var nærmere 12.  Latskap! hehe... Mange av vennene mine som pleide å jobbe på stranden var der ikke lenger så det var en stor skuffelse. Til og med Sony var borte vekk. Utrolig trist. Heldigvis holdt Kerren, Annie, Joseph, Jacky, Ibny og Ketut liv på stranda! Elsker denne stranda. Den er kanskje ikke den fineste, men det er gode restauranter like i nærheten og stemningen er magisk på ettermiddagen. Da sitter balineserne på strandsengene og spiller gitar, synger og spiller trommer. Herlig!

Home sweet home!

Etter over 3 uker på tur er jeg tilbake i Norge, og det ble litt av en tur. Har ikke peiling på hvordan jeg skal få fortalt alt som har skjedd. Det letteste er kanskje å starte med turen ned?
 Vi reiste som jeg har skrevet før på mine ansattbilletter. Noe som betyr at det er billige billetter, men er flyet fullt får vi ikke være med og må prøve å få være med neste fly. Vi er siste prioritet. Orker ikke forklare det mer nøye enn det. Innvikla greier, tror ikke jeg forstår alt selv engang.
Anyway, vi kom oss ganske lett fra Sola, selv om jeg var rimelig nervevrak allerede da. I Frankfurt gikk ikke flyet til Singapore før 23.00 på kvelden. Så for å slå i hjel ett par timer tok vi med oss baggasjetrallen ut fra flyplassen og gikk på tur.

Folk lo av oss og kikket der vi ruslet rundt i en liten by for å finne is. Tror egentlig ikke det var helt lov å låne med seg denne trallen for det endte opp med at Airport Security stoppet og lurte på hva vi holdt på med.

I mangel på kreativitet ble dette middagen vår den kvelden. Også satt vi da der på flyplassen og ventet på at klokken skulle nærme seg 23 og vi forhåpentligvis fikk være med flyet til Singapore. For å si det enkelt, vi endte opp her....

Det ble en natt i Frankfurt på oss. Pokker og! Og siden neste mulighet ikke var før klokken 23.00 søndag kveld måtte vi gjøre det beste ut av dagen på søndagen.

Vi drog på sightseeing og opplevde Frankfurt som en by full av liv og mennesker på en varm sommerdag. Eneste negative som irriterte vettet av oss var at omtrent ingen snakket engelsk. Vi drog oss i håret opptil flere ganger! Men alt i alt en vellykket dag, til tross for at vi mye heller ville vært i Singapore.

Takket være en passasjer med medisinske problemer fikk vi være med flyet søndags kveld og jublet over 4 seter for oss selv. En aldri så liten nødlanding i India fikk vi og med oss da den syke passasjeren fikk akutte problemer. Action i lufta!

Første kvelden i Singapore! Vi ruslet rundt i Clarke Quay (et område med masse restauranter ved elven) og spiste god mexicansk mat og herlig sjokolade is til dessert. Siden vi begge var slitne etter den lange flyturen ble det en tidlig kveld på hotellet.

Planen var å ikke shoppe noe i Singapore. Men Orchard Road som er shoppinggaten i Singapore hadde altfor mange kjekke butikker. Her snakker vi SVÆRE kjøpesenter overalt hvor du snur deg. Vi endte opp med en del accessories, noen kjoler og topper på forever21. I tillegg til noen andre småting rundt forbi. Så vi tok ikke heeeelt av, selv om det hadde vært veldig lett å la seg rive med i galskapen hadde vi ikke hatt samvittigheten hengende over oss.

Dag 2 i Singapore reiste vi ut til Sentosa Island. Dette er øya som de lokale bruker til rekreasjon i helgene. Her finner man sandstrender, masse aktiviteter, hoteller, casinoer osv... Universal studios har og en park her. Vi hadde gledet oss masse til denne øya og ble kjempeskuffet. De er nok ikke helt ferdig med øya for å si det sånn. Masse bygge greier rundt forbi og vi sleit med å lokalisere alt. Men morsomt å ha vært der.
På kvelden drog vi nesten helt til Malaysia (så stort er Singapore, liksom). Ikke langt fra Malaysia grensen ligger Night Safari parken. Her satt vi i et tog som kjørte rundt for å kikke på dyrene. Vi ble ikke helt overbegeistret, men det var kjekt at noen av dyrene gikk fritt og kom bort til toget for å hilse på.

Og vips var det blitt onsdag 4.august og vi satte oss på neste fly i retning Baaaaali...! Og Bali delen tror jeg vi må dele opp i flere innlegg, for det ble noen innholdsrike uker på drømmeøya!

Nyter livet paa Bali <3

Jeg har ikke blogget saa sjelden foer! Jeg har blogget i over 5 aar, men aldri hatt en saa lang pause. Ganske rart i grunn. Men nyter dagene paa Bali og gidder ikke bruke tid paa aa sitte for lenge paa nettet! Er jo saa mye annet aa finne paa.
Dessuten er internett suuupertreigt saa det aa laste opp bilder tar en evighet. Og masse blogg innlegg uten bilder er jo ikke mye morsomt. Derfor saa venter jeg bare til jeg kommer hjem med aa oppdatere dere skikkelig.
Men kan nevne for dere at vi storkoser oss paa stranda, suser rundt paa moped og danser til vi er gjennomsvette paa utestedene paa kvelden. En liten tur til Nusa Lembongan er det blitt, og saa fort Ane er frisk igjen saa stikker vi avgaarde til Uluwatu og Ubud. Ane er saa uheldig aa har faatt Bali belly saa jeg krysser fingrene for at det blir bra snart saa vi kan begynne aa gjore ting igjen.
Jeg hadde gledet meg kjeeempemasse til aa gaa ut i dag siden det er fredag, men det ser daarlig ut! Jaja, faar haape det blir ut i morgen! :)

Ut paa tur, aldri sur

En kjapp oppdatering for vi skal ut aa spise lunsj og sette nesa mot flyplassen. Etter en lang natt og to ennaa lengre dager i Frankfurt kom vi med flyet til Singapore. Og det var megaflaks for aa si det mildt. Flyet var overbooket med 70 passasjerer fikk vi vite! Takket vaere en medisinsk pasient fikk vi noen i utgangspunktet vonde seter, men endte opp med noen helt ok seter, da ikke alle ID passasjerene motte opp. En noedlanding i Dehli, India fikk vi ogsaa vaere med paa. Den medisinske pasienten hadde det ikke saa altfor bra. Saa det ble en lang tur foer vi kom fram.

Naa har vi vaer snart to dogn i Singapore og foeler i grunn vi har sett det meste av byen. Kommer til aa oppdatere mer paa Bali, eventuelt naar vi kommer hjem. Om bare et par timer setter vi kursen mot Bali, og vi gleeeeder oss.