juli 2010

Soon baby, maybe...

Det nærmer seg avreise. Når jeg går inn dørene på jobb klokken 05.00 i natt har jeg 8 timer igjen på jobb før ferie, og det er 9 timer og 5 minutter til vi skal prøve å komme oss til Frankfurt. Er det ikke typisk min flaks at flyet fra Sola til Frankfurt er overbooket? Så kryss fingrene for meg folkens. Jeg vil så gjerne komme meg avgårde i morgen. Tenk så utrolig kjipt å måtte vente ennå en dag, når man er ferdig pakket og har reisefeber.

Men jeg klarte målet mitt, vi reiser lett. Håndbagasje for the win!

Ikke bare har jeg plass til alle min klær, jeg har til og med noen av Ane sine klær. For å ikke snakke om at jeg har klart å plassere 6 bøker på toppen. Og det uten å sitte på kofferten for å lukke den! Mamma, be proud!

Jeg er klar! Så utrolig klar!!!! Sliten og trøtt etter en lang dag, men jeg er klar!!! Ny oppdatering kommer så fort jeg enten sitter stuck i Norge, eller i Frankfurt og syns livet er ok, eller ennå bedre.... I Singapore og klar for nye eventyr!

Crossfit

I fra reiseplanene mine til noe heeeeelt annet. Jeg har, takket være gode kompiser, oppdaget en "ny" form for trening. Og det er helt fantastisk. Jeg tror jeg skal svime av på trening hver gang, digger det!  ♥

Spol gjerne forbi all snakkinga til damen. (ca 1.10 ut i filmen begynner det)
Prøvde Crossfit for 2 uker siden og har vært på 3 treningsøkter i ettertid. Det er helt rått. Man pusher seg så sykt. Er i grunn litt vanskelig å beskrive hva det er. Men man jobber sammen, gjerne to & to. Og det er nesten litt som en stafett, første mann til å bli ferdig. Med andre ord en rask og effektiv treningsøkt! Øvelsene varierer fra gang til gang og det er en egen trener som lager dagens økt. Så man vet aldri hva man skal gjøre fra dag til dag.
På gruppetimene, som kalles WOD trener man maks 12 stykker i en gruppe. Så treneren har god oversikt over hver enkelt og kan hjelpe deg å gjøre øvelsene riktige. Så egentlig har man en personlig trener. (Regner med antallet på WOD timene varierer fra senter til senter)
Det er såvidt jeg vet 4 senter i landet så langt. Det stod forresten om Crossfit i Dagens Næringsliv senest i dag! :) Så dette er absolutt en up and coming treningsform. Husker og at ett av disse jentebladene, Cosmo, DetNye, Woman eller noe hadde en artikkel om det for noen måneder siden.
Så bor du i nærheten av et Crossfit senter så anbefaller jeg å prøve det. Jeg er hektet og kommer garantert til å melde meg inn så fort jeg kommer hjem fra ferie.

Sliten treningsjente etter 24 minutter med beinhard trening!

Singapore? Yes, maybe...

Reisefeberen har begynt å snike seg på. Egentlig litt irriterende, med tanke på at det ikke er 100% sikkert at vi kommer oss avgårde på lørdag. Å reise på ansatt billetter er et sjansespill. Jeg liker det, men samtidig ikke. Vil så gjerne være på vei til Singapore allerede på lørdag. Da får vi nemlig et par dager til å utforske byen. Har så smått begynt å lese om forskjellige ting man bør få med seg og det kribler i reisenervene. Jeg vil dra på nattsafari, spise vafler i sjømannskirka, dra på båttur, shoppe til jeg får dårlig samvittighet og smake spenstig kinamat i chinatown.

(alle bildene er fra deviantart.com)
Det som er litt festlig med Singapore er at det er ikke bare en storby, men bare en liten taxitur fra sentrum så kommer man til paradisøya, Sentosa! Får vi tilbringe mer enn 1 dag i byen så skal jeg love dere at vi ligger på beachen på Sentosa og koser oss med hver vår paraplydrink.

Blir mye "reisesnakk" på bloggen, men slik blir det når det eneste jeg gjør om dagene er å slite ut stolene på billettkontoret. Og mer reiseblogging skal det bli! For uansett hvor i verden vi ender opp så skal jeg prøve å holde dere oppdatert! I morgen skal jeg vise dere pakke ferdigheter! Jeg tror nemlig jeg klarer presse alt oppi en liten trillekoffert! Fy, så flink jeg er!

tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, FERIE..!

Først i går gikk det opp for meg at de neste dagene blir travle. Apoteket må besøkes, det samme med butikken som selger brukte bøker, og jeg må pakke! Og ikke pakke slik som alle andre bloggere pakker.
Jeg må pakke slik at kofferten min kan gå som håndbaggasje. Med andre ord, en liten koffert. Ingen toalettsaker over 100ml og helst ikke over 10kg. Heldigvis blir det min 5 gang på Bali så jeg begynner å bli god til å pakke til denne destinasjonen. Problemet er hvis vi plutselig ender opp i Afrika eller noe, kan man bruke de samme tingene da?

Jeg satser på at det ordner seg. Flaks at vi er to jenter på ca samme størrelse som reiser ned. Ingenting er bedre enn å kunne doble garderoben sin. Men jeg får vel sette i gang med dagens gjøremål før jeg må på jobb. Apokteket neste....

Og da var helgen over...

I går våknet jeg opp til nok en herlig fridag. Sov helt til jeg våknet av meg selv i halv ett tiden, fantastisk! Så bar det rett til Sola hvor vi var en hel gjeng som var klar for å spille mer volleyball. Holdt det gående i nesten 7 timer før jeg var lei og måtte hjem for å dusje.

Kvelden ble tilbrakt sammen med Marius, vi var på kino og såg Inception. Jeg hadde ingen forventninger i det hele tatt, og godt var det. Likte ikke filmen i det hele tatt, den ble altfor lang og komplisert for meg. Men koselig med en kinodate med Marius igjen, tross alt 5 måneder siden sist.

Fantastisk frihelg!

Det er hele 6 (!!!!) uker siden jeg hadde min siste frihelg. Med andre ord, jeg fortjener å nyte denne helgen. I går hadde jeg en supertravel, men og supermorsom fredag.
Hadde en herlig styrkeøkt på SIS før jeg traff to søte kolleger i byen og spiste lunsj. På ettermiddagen var vi ca 25 stykker som spilte volleyball, grillet og koste oss. Har en kollega på jobb som har egen volleyballbane, utrolig kjekt å kunne treffe kolleger på fritiden å kose seg.

Vi holdt på i over 6 timer, var utrolig morsomt! Endte kvelden med en liten vannkrig før jeg sovnet på sofaen så fort jeg satte meg ned. Ingen spøk å holde det gående fra 02.30 til 23.30!

I dag sov jeg til jeg våknet av meg selv, ikke ofte jeg kan det! Møtte Camilla i Sandnes klokken 12 og der har vi vært til nå. Blink festivalen arrangeres denne helgen og kombinert med sol ble det en herlig dag. Vi har spist lunsj på Pastabakeriet, is på McDonalds og heiet på alle skiløperne som svettet seg rundt banen. I tillegg har jeg truffet utrolig mange kjente fjes som jeg dessverre ikke ser så alt for ofte. Så jeg er strålende fornøyd med dagen så langt. I kveld skal jeg grille sammen med Camilla før vi skal kose oss på sofaen med en god film og mye godt i godteskålene.
En alkoholfri helg skal nytes! Da er jeg nemlig opplagt til mer volleyball klokken 13.00 i morgen!! Sommer er herlig dere!

Blir ego webcam bilder på dere! :)

22.jul.2010

Reisefeberen har virkelig tatt meg. I natt drømte jeg om Bali, på dagtid forsvinner jeg inn i egne tanker og kofferten er tatt ned fra skapet. Jeg er klar, nesten! Det er akkurat som om jeg er ventet der nede. I morges fikk jeg nemlig melding av to av mine balineservenner, som lurte på om jeg snart kom. Merkelige greier med tanke på at jeg ikke har fortalt noen at jeg kommer siden alt er så usikkert. På lørdag er det nøyaktig en uke til jeg drar! Fantastisk!

Men skal ikke plage dere for mye med alt reisesnakket mitt, det blir nok av oppdateringer på turen kan jeg tenke meg. I dag har jeg hatt etterlengtet besøk av mamma, Johnny og Aleksander. De bor i Lyngdal i sommer og jeg som er vandt til å se dem ett par ganger i uken syns ikke det nødvendigvis er så morsomt. Litt kosetid med Aleksander ble det og, så da lekte vi med webcam.

Fine fine solbrune lillebroren min. Noen som er heldig med pigmentene i familien! :)

Nærmer seg avreise

Det nærmer seg heldigvis sommerferie for denne jenta også! Aldri før har juni og juli gått så utrolig tregt som i år. Om ca 10 dager (jeg har aldri vært så god på nedtelling, derfor ca) setter jeg og Ane oss på Lufthansa flyet i retning Frankfurt. Planen er å ende opp på Bali, men vips så er flyet fullt og vi ender opp et heeeeelt annet sted... Det er det som er bakdelen, OG fordelen med å reise på ID billetter.
Er det ingen ledige seter får man ikke være med flyet og må kikke etter andre alternativer. Man blir ganske impulsiv av slikt! Heldigvis er vi ikke nødt til å være i Singapore før 04.august, så vi har et par dager på oss til å snike til oss 2 seter på flyet fra Frankfurt til Singapore. Men skulle det mot all formodning ikke funke så får vi bruke backup billetter til et helt annet sted.
Satt på jobb i dag og kikket litt rundt på alternativer og jeg fant mye bra!

Havana, Cuba

Tobago, Trinidad & Tobago

San Jose, Costa Rica

Santa Domingo, Dominikanske Republik

Zanzibar, Tanzania

Montego Bay, Jamaica

Og av en eller annen merkelig grunn så frister også: (eller kanskje ikke så merkelig! hehe...)

Cannes, Frankrike

Jeg tror at uansett hvor vi ender opp så skal vi nok få det rimelig fint på ferie. Tror nok både jeg og Ane blir bittelitt veldig skuffa om vi ikke kommer oss til Bali, men man kan jo ikke ta sorgene på forskudd.

Savner Sony!!!!

Bali in my ♥

Pølsefest ;)

Kvelden i går ble brukt til å feire verdens beste kompis! Erik fylte 24 år og det måtte selvsagt feires med ballonger, champagne og en striptease!

Birthday boy fikk 6 liter champagne!

Mine to aller søteste!

Erik viser fram champagnen + den nye badeboxeren han fikk av meg og Camilla.

Drikkepress?

Gutta boys viser muskler.

Kvelden var i mine øyne særdeles vellykket og jeg storkoste meg fra jeg kom til jeg stod opp i morges. Eller det vil si, jeg har vel i grunn ikke sovet noe særlig i det hele tatt. Jeg og Stephanie klarte nemlig dra med oss to kjekkaser hjem og endte opp med å ligge 4 stykker i senga og bare tulle og tøyse hele natta. Guttekompiser er noe av det beste som finnes. :)

Summer in Copenhagen

Da det plutselig åpnet seg en aldri så liten todagers fri periode bestemte jeg og Marie oss for å dra på tur. Valget falt raskt på København. Her fikk vi billig hotell og fant ut at yr.no meldte 26grader og strålende sol.

Siden flyet vårt gikk fra Sola klokken 06.00 ble det en aldri så liten rusletur før folk og restauranter åpnet. Vi trasket ned til Nyhavn hvor vi kikket på båtmenneskene som sakte, men sikkert våknet. Nyhavn er utrolig koselig og her ble vi sittende på bryggen, snakket og koste oss i morgensolen.

Frokost nummer 2 (den første fikk vi på flyet) ble inntatt langs en av de mange fortausrestaurantene som ligger i Nyhavn. Kaffe og en lun croissant til 20kr var perfekt som litt magefyll.

Etter litt intensiv shopping på Strøget fikk vi koselig besøk av Frafjord, en kollega i sas. Han bestemte seg for å flykte fra regnet i Stavanger og ned til sola i København. Lurt valg! Derfor ble shopping byttet ut med en kald pils, eller var det 7-8 pils?

Etter X-antall pils (cider) bestemte vi oss for at nå måtte vi gå av oss litt av rusen så vi satte kursen for Christiania. Det ble en vaaaarm gåtur.

Ingen av oss hadde besøkt Christiania før og vi ble rimelig overrasket. Her fikk vi billig øl til 20 kroner og hasj kunne kjøpes på annenhvert gatehjørne. Atmosfæren her inne var mildt sagt avslappende, folk koste seg og vi satte oss ned på en benk og bare kikket på folk. Det ble tatt lite bilder der inne da det på hver eneste vegg stod skilter om at det ikke var lov å ta bilder.

På kveldingen ruslet vi tilbake til hotellet, hvor vi hadde utsikt rett ned i Tivoli. Perfekt beliggenhet med andre ord. Så sendte vi Frafjord hjem igjen før vi ruslet ut og koste oss med en bedre middag og litt vin i glassene. Hadde store planer om en bytur, men det er ingen spøk å stå opp 04.30 og ha fullt program hele dagen. Derfor endte vi i seng rundt klokken halv 12.

Dagen i dag ble brukt til litt mer shopping, vi rakk som sagt ikke alt i går. Fikk også spist en bedre hotellfrokost og kost oss i sola. Det var deilig å komme seg vekk fra den kalde vinden og regnet på vestlandet!! Anbefaler absolutt København, en flott og herlig by! Herlig med en liten miniferie midt i uka!

Alle gode ting er 2?

De av dere som har fulgt bloggen min en stund husker kanskje at jeg til bursdagen i fjor fikk en helt super presang. Da overrasket nemlig foreldrene mine meg med en fin liten bil, til tross for at jeg hadde en allerede velfungerende bil. Jeg elsket den lille hvite ford fiesta bilen min. Den var god som gull, den var ikke syk en eneste gang på det året jeg hadde den. Helt til denne fjerne 18 åringen moste babyen min og jeg satt igjen med noen tusenlapper som plaster på såret. Det lønner seg ALDRI å kræsje uansett hvem sin skyld det blir... Jeg har bare hatt utgifter i ettertid, til tross for at det var hennes skyld.

Jeg som trodde det skulle bli et svært ork å få tak i ny bil, trodde feil! Igjen tok foreldrene mine meg på senga og overrasket meg med "ny" bil.

Jeg fikk rett og slett overta mamma sin fantastiske bil, slik at hun ENDELIG kan kjøpe seg flunkende ny. For det har hun fortjent. Kjempefornøyd med bilen min. Nå får vi bare håpe at jeg slipper å få ny bil til neste bursdag og. *bank i bordet*

Se babyen min! Totalmost av en svær audi! Ufint gjort. Regner med lille bilen min nå er gjort om til spiker eller noe annet brukbart.

My birthday

For en dag, for en jentegjeng og for en kveld! Min 24års dag ble feiret slik som en 24års dag bør feires!
Mine to kjæreste var med meg på BMX EM, det ble en solfull dag med masse fart og spenning.

Fytti for en kjekk sport og for en fantastisk start på bursdagen. De norske gutta gjorde det knallbra og stemningen på tribunen var elektrisk! Du kan se løpene ved å trykke på denne: http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/650684/

Etter løpet var over reiste vi opp til Camilla hvor vi gjorde klart for grilling og bursdagsvorspiel.

Etter et fantastisk vorspiel tok vi turen mot Stavanger by, hvor vi endte opp i leiligheten til Kine&Stian for å drikke ennå mer... Hvor lurt det var kan diskuteres.

Heldigvis vil jeg si så er dette det siste bildet som ble tatt på bursdagen min. Jeg var super super full og storkoste meg hele dagen/kvelden. Fikk utrolig masse fine presanger og har verdens beste jenter rundt meg!! I love you all!! :)

Flowers & BMX

Jeg har tjuvstartet på bursdagen min!

Fikk nydelige blomster levert på døren i dag. Jeg hoppet av glede og ble ikke mindre glad når jeg så hvem det var fra! Siri, I love you! Beste bursdags surprisen ever....

Ellers så har jeg hatt en super dag på bmx banen sammen med Stephanie! For en atmosfære på tribunen og jeg tipper det blir ennå bedre i morgen. Og i morgen krysser jeg fingrene for flere norske finaleplasser og pallplass!! Bmx er en helt amazing sport. Utrolig publikumsvennlig. Bør sjekkes ut om du har muligheten til det.

Min ex kjæreste, Anders i full sving. Det skal ikke stå på innsatsviljen hos Bmx gutta iallefall.
Bilde lånt herfra, sjekk ut linken for artikkel: Aftenbladet

snikk snakk

Da jeg var i Aberdeen på shoppingtur for nøyaktig en uke siden kjøpte jeg såklart noe mer en bare ringer, smykker og armbånd!

Jeg kjøpte blant annet denne dongri skjorta som raskt er blitt en favoritt. Digger den. Var veldig usikker på om jeg skulle kjøpe den pga blondene oppe i halsen, men nå syns jeg bare blondene gjør skjorta mye mer kul! Kjøpt på Primark for 10pund ca.
Kjøpte flere ting, men får vise dere etterhvert som plaggene blir brukt! :)

Siden jeg har bursdag på lørdag så må jo det feires med kaker og cupcakes. Derfor brukte jeg store deler av dagen i går til å prøve ut diverse smaker og oppskrifter. Blåbærmuffinsene ble knallgode, det samme med jordbærmuffinsene! Oreo`ene ble en skuffelse, men jeg gir ikke opp. Jeg er på jakt etter en ny oppskrift! Forslag mottas med takk!

All I want for my birthday is...

Gjett hvem som har bursdag på lørdag? Jeg ser virkelig fram til min 24.års dag. Det blir en dag full av aktivitet og ablegøyer. På dagen skal jeg og flere av mine fantastiske venner ned til Sandnes hvor vi skal se BMX løp. EM i BMX blir arrangert i Norge i år og det er i den anledning bygget en bane midt i sentrum av Sandnes. Utrolig utrolig kult. Gleder meg masse til å se de norske gutta i aksjon. Etter høy hastighet rundt banen har jeg planer om å ta med alle de søte jentene mine opp til Camilla hvor vi skal grille og kose oss. Liker tanken!

Men ja, poenget med dette innlegget var jo ikke å fortelle dere om hvordan bursdagen min kanskje blir! Jeg skulle jo legge ut litt gavetips til de som har etterlyst det!
Disse skålene har jeg utrolig lyst på! Enten rosa, hvit eller grå! (kan kjøpes på Ting i Stavanger)
Man kan aldri få nok shortser! Jeg mangler dessuten en fin highwaist shorts, så løp å kjøp! Vil tro at hvis du kjøper enten str 36 eller 38 så treffer du ganske bra.

Rosendahl har mye fint, slik som disse glassene og karaffelen! Skålene i samme serien er og nydelige.

Ønsker meg også:
*Undertøy (str 36 og 75c)
*Veske til å ha på byen, sånn liten sak vet dere. (må ha plass til kortholder, mobil, kamera, lipgloss og husnøkkel)
*Accessories, man kan aldri få nok ringer og smykker.
*En flaske sprudlevin er noe man ikke kan unngå å bli glad for.
*Blomster! Jeg elsker når leiligheten min er fylt opp med blomster.
*Vase... Sånn i tilfelle jeg plutselig skulle ende opp med masse blomster, jeg har jo bare en vase!
*Skjerf. "Alle" har sånne fine pynteskjerf, jeg har ingen. Så hvis DU kan med sånn skjerf å sånn, buy me one too!

Og hvis du mot all formodning føler for å bruke ufattelig mye penger på meg, sååååå:

Clou Noeud fra Christian Louboutin!

Herlige Stavanger

Nå på sommeren er Stavanger en fantastisk by. De siste dagene har byen vært overfylt med lettkledde muskuløse menn og jeg liker det! Volleyballen er blitt en herlig tradisjon. Det er fantastisk å sitte langs kaien og kose seg med gode venner og noe godt i glasset. Folk våkner til liv nå på sommeren, ingenting er bedre enn det. Jeg har dessverre måttet jobbe en del de siste dagene, men jeg rakk en tur på byen på torsdag.

Det ble en dyr kveld med tanke på at drinkene og vinen ikke akkurat er gratis på byen. Men jeg traff mange gamle kjente og kunne ikke hatt det kjekkere med Klepp jentene mine! Ellers så har helgen bestått av jobbing, tid for meg selv og film date med kjekkasen.

I dag er planen å få til en etterlengtet joggetur, har vært dårlig på treningsfronten denne uken dessverre. Skjerpings neste uke! Snart Bali og bikini.... :)

Shopping in Aberdeen

Jeg har absolutt ikke tid til dette her, men kjenner jeg ignorerer klokka som tikker og går... Begynner på jobb om en time og er langt fra klar for det.
På onsdag var jeg på dagstur til Aberdeen, en ordentlig shoppingtur. Og jo, det går an å reise dit på dagstur. Ingen problem faktisk. Reiste fra Sola 09.00 og reiste fra Aberdeen 17.55. Perfekt! Målet med hele turen var å få shoppet litt forskjellig på Primark. Elsker den butikken. Billig og bra for oss som blir fort lei klærne våre!

Solbriller fra Primark. 1pund pr stykk! KUPP!

Armbånd, smykker og øredobber. Kjeeekt å handle masse slikt billig.

Elsker alle de nye ringene mine. Skal brukes flittig i sommer, det er helt sikkert! :)

Men ja, det var jobb jeg skulle på!