juni 2007

past days

Ett par dager siden sist oppdatering naa. Paa sondag saag vi film, en slakk dag der vi spiste pizza club og godterier mens vi saag "just friends"
Mandag droppet vi stranda til fordel for bassenget paa hotellet og vi fikk besok av Made. Koselig aa se Made igjen aa snakke litt med han! Paa kvelden kom Nita og hentet oss og vi reiste til Denpasar for aa spise, spiste paa en kinesisk restaurant. Vi fikk mange forskjellige smaa retter, der jeg ikke likte en eneste av dem! sjokk. Men fikk naa jammen smake litt rare ting og, blekksprut, en merkelig fisk, en rar suppe osv.. Ikke noe for kresne Mona. Etter aa ha spist kjorte vi til Discovery mall hvor vi vimset rundt aa noen av oss shoppet bittelitt. Da vi kom tilbake til Ananda begynte jeg og Annika aa drikke og ikke lenge etterpaa satt vi i en taxi paa vei til Bounty. Som vanlig! :)
Kvelden besto av det vanlige, fiskeboller og fyll. Paa MBarGo fant Annika seg en franskmann og jeg fant en koselig "gammel" finske som jeg snakket med. Han hadde nylig startet et firma paa Bali og samtalen gikk fort innpaa jobb osv... Det endte opp med at jeg gikk hjem fra Kuta med et jobb tilbud! Hvor kult hadde det ikke vaert aa kunne blitt paa Bali og bare jobbet et par maaneder? Sweet shitt faktisk!

Tirsdag var egentlig planen at vi skulle til Dreamland beach, men da det regnet paa maarningen orket vi ikke. Saa det ble til at guttene reiste til Dreamland og vi jentene gikk til Double Six. Paa kvelden kom Andre og Nita aa hentet oss og vi reiste til Jimbaran hvor vi spiste paa en fiskerestaurant. Den restauranten som ble bomba sist faktisk, litt rart aa vaere der. Jeg er som kjent ikke saa glad i fisk saa jeg noyde meg med aa se paa at de andre spiste. Etter middagen reiste vi tilbake til Ananda og satte oss i baren for aa drikke. Denne kvelden ble alle med ut, men det gikk ikke mange timene for Tonje, Jorn og Carina reiste hjem. Lillian, Erik, Camilla og jeg derimot gikk paa MBarGo hvor Erik stod for alt det morsomme, her snakker vi solo dansing paa en opphoyd scene osv.. Han har og klart aa hive fra seg mobilen et eller annet sted, men ikke saa mye aa gjore med det! Vi avsluttet kvelden med nattmat paa Soho.

I gaar reiste vi til Dreamland og det var kjempemorsomt aa vaere der igjen! Lekte masse i de store bolgene og koste oss. Reiste hjem i 3 tiden for da var det paa tide aa shoppe litt. Andre kjorte oss til Discovery mall og vi shoppet litt der for vi gikk ned mot Kuta Square hvor vi ikke kom lenger enn halveis i butikkene for vi maatte reise hjem igjen. Fikk alikevell svidd av noen tusen paa handlingen! Ganske fornoyd med innkjopene! :)
Vi avsluttet kvelden med en dritgod middag paa Ultimo og en film paa filmrommet. En lax dag! :)

I dag er det overskyet saa vi stod opp sent, spiste frokost paa Soho og naa er planen aa reise ned til poppies for aa faa sydd oss noen klaer hos skredderen. :) Regner med det blir middag paa Mykonos for vi skal ut, Girls Night out paa MBarGo...! :)

sjarmerende Mona

Aa for et liv, for et herlig liv!
I gaar svidde jeg av nok en million paa litt klaer og sko! Har til naa funnet 2 par sko jeg vil ha og kjopt det ene, men regner med det blir litt til! :)
Middagen paa rumours i gaar var helt fantastisk! Beste biffen som finnes! Etter middagen satte vi oss hos Carina og Jorn hvor Carina laget "velkommen til bali" drink til oss. Dritgod! Satt litt paa rommet og drakk og hadde drikkeleker! Tror det er et av de morsomste vorspielet paa lenge!
God stemning og masse billig drikke. Da gutta gikk tom for gin og ol labbet vi bort i baren hvor Made og Donald sto klar med kaffe og baileys til oss. Fortsatte aa ha drikkeleker og samtlige ble gode og fulle - Camilla som har faatt drikkeforbud av legen.
I ett tida reiste vi ned til Bounty hvor vi rigget oss til med karaoke og fiskeboller. Det tok imidlertidig ikke lange stunda for Lillian og Camilla reiste hjem, pga en lettere beruset Lillian! hehe.. Vi andre drakk store mengder alkohol og det endte opp med at Erik sang karaoke paa scenen, Carina og Tonje forsvant og var borte i flere timer til Jorn sin fortvilelse og Annika fant seg en svenske, eller var det australer eller brasilianer. Jeg derimot oppforte meg eksemplarisk, nesten... Knuste turens forste fiskebolle og fikk et meget ufrivillig kyss av en drita australer. Her er det rett paa sak, ikke sporr fint om lov eller kom aa si hei forst, neida.. Her bare tar man for seg tydeligvis. Noe hverken jeg eller Lillian satte saerlig stor pris paa.

Mange daarlige sjekketriks ble vi og utsatt for, jeg faller fortsatt ikke for varianten der de spor om du har ramla ned fra himmelen osv... Usjarmerende australere! Men for all del, det er mye fine surfegutter ute aa svinger seg!

Etter at jeg, Erik og Jorn hadde leita i flere timer etter Tonje og Carina dukket de plutselig opp midt fra ingenting, det viste seg da at de hadde gjemt seg vekk i buret paa Bounty. Ikke den plassen vi trodde de var. Tonje som ALDRI skulle inn i det buret! haha...

Vi avsluttet kvelden paa MBarGo med frekke hoftevrikk, nye balinesiske venner, gamle balinesiske venner og masse surfegutter.

Kan og saann i farten nevne at jeg ble sur paa vei hjem til Ananda, hoppet ut av taxien midt mellom Kuta og Semnyak og brukte over en halvtime paa aa finne en taxi som kunne ta meg tilbake til Kuta for aa vaere med paa nachspiel. Var hjemme i halv 8 tiden i dag morges og som i typisk Mona drita stil la jeg meg til aa sove paa en benk i baren! Meeeeget flaut aa vaakne av at housekeeping rydder rundt deg og ler av at du har skjortet langt oppaa magen. Sjarmerende Mona!

I dag er det alkoholfri dag med film og pizza! :)

Endelig Bounty igjen!!!!

En kjapp oppdatering mens jeg venter paa at Annika skal bli ferdig aa dusje. (kan jo ta litt tid)
I gaar var en rar dag. Camilla klarte jo saaklart aa skade seg ganske alvorlig aa det endte opp med at ho maatte paa sykehuset for aa faa litt plastikk kirurgi i ansiktet for at ikke arret skulle bli helt jaevlig! Saa da kvelden kom var folk ganske slove og hadde mistet humoret til aa gaa ut, alle lurte paa hvordan det gikk med Camilla.
Men vi gikk ut som planlagt aa spiste med Andre (eieren av hotellet) Vi var paa en av Bali's kanskje fineste restauranter, husker ikke navnet.. Men stedet var knallfint og som Annika sa: "den doen skulle jeg gjerne hatt hjemme" Og naar doen er saa bra kan du tenke deg hvordan resten var. Vi satt i 2 etasje i et bygg som bare hadde 3 vegger slik at forsiden av bygget var uten vegger og vendt ut mot stranden slik at vi saag paa bolgene. Det var og masse spotter som lyste opp stranden. Fantastisk utsikt. Serveringen var konge og vi folte oss nesten litt som noen kjendiser, prisen paa maten var og sjokkerende hoy til aa vaere Bali. Godt at Andre betalte, tror ikke at vi hadde gaatt der hvis ikke. Regningen kom paa 1,7 millioner ruphia som er ca 1200 norske kroner. Ikke mye til aa vaere 7 stykker paa middag med alkohol + dessert i Norge, men paa Bali er det dritmye! hehe...

Etter middagen kom Camilla og Lillian tilbake fra sykehuset og det hadde heldigvis gaatt bra selv om Camilla maa gaa rundt med en sot plaster lapp paa kinnet og ikke drikke alkohol eller bade ansiktet paa en uke. Ganske kjipt med en alkoholfri uke naar du nettopp har komt ned, men det skal nok gaa bra. Virker som om Camilla takler det bra! Camilla gikk aa la seg nesten med en gang, rimelig sliten etter masse lege og sykehus besok mens vi andre satte oss i baren for aa drikke litt. Folk var slakke, rimelig skuffende, men og forstaaelig siden dagen hadde vaert saa rar. Ingenting gikk som planlagt. Saa da folk var klar for senga tok jeg og Annika og slukte i oss en flaske sprit og reiste paa Bounty! hehe... I god gammeldags Mona dritas paa Bounty stil! :)
Jeg var dritnervos i taxien paa vei ned til Kuta, tenk hvis ting ikke var som det var for?
Men jeg ble absolutt ikke skuffet, det var gjort en del forandringer, men ikke flere enn at jeg taklet det! hehe... Popcornet var der ennaa, biljardbordene, karaoken + Eduardo og karaokedama mi og skipet saaklart! :) Eneste forskjellen var at oppe paa diskoteket var det saa inni helsikens mye folk! Tror aldri jeg har sett saa mange mennesker paa Bounty for, det var helt sykt! Ting var og flyttet paa og bygd om oppe, men det fungerte ganske greit selv om det var noen nye "feller" rundt omkring paa gulvet! hehe...
Jeg speidet etter kjente fra sist gang og da saerlig servitor Made og jeg ble ikke skuffet! Fant han til slutt, sotnosen begynte nesten aa grine da han saag meg! Kjempekoselig!
Dummingen Eduardo derimot ville ikke kjenne meg igjen, uvisst hvorfor, for jeg vet at han kjente meg igjen! Mulig det har noe med den siste kvelden paa Bali sist aa gjore? hehe... Jaja, skal han vaere dum kan jeg og vaere dum!
Saag igjen ding ding og ett par andre som jeg ble kjent med! Koselig koselig koselig! Jeg elsker ennaa bounty, uten tvil!
En del norske jenter som var paa den andre skolen i 2005 var og paa ferie saa vi hang litt med dem og endte opp paa nachspiel paa Gora hotell sammen med Troy og Agus. Drakk noen ol for vi reiste hjem i 4-5 tiden! Kjempekjekk kveld, og haaper i kveld blir like bra! :)

I dag var det frokost paa Soho for alle labbet til stranden! Tilbrakte hele dagen paa stranden der jeg har ligget mer eller mindre tildekket pga solbrentheten paa knaerne og paa taerne! Kjipern... Ogsaa i dag kom mange av balineserne bort aa kjente meg igjen, foler meg nesten som en kjendis. Forstaar ikke hvordan det er mulig aa kjenne meg igjen etter saa lang tid. Ogsaa bare meg??? Hva har jeg gjort siden de husker meg? hehe..
Naa kom Annika saa naa skal vi ut paa shopping for hele den norske gjengen skal ut aa spise paa rumours for vi setter kursen mot Bounty og MBarGo i lopet av kvelden!
Kjekke herlige Bali!!!!
Legger ut bilder snart tror jeg, hehe.. har faktisk ikke tatt saa mange bilder. Tror vi maa skjerpe oss! :)

akkurat som for

Aner ikke hvor jeg skal begynne...
Er trygt fremme paa Bali og det er helt fantastisk her, som om vi ikke visste det fra for!
Flyturen ned var mindre kjekk, vi startet med 12 timer paa Gardermoen der vi ikke sov noe som helst hele natta. Bra start, vi var alle lei alt som het flypass da Annika kom og "reddet" oss ved aa vaere glad og opplagt.
Flyturen til London gikk helt fint, selv om det var 5 utrolig trotte jenter som raskt sprang inn paa naermeste toalett da vi ankom London. Maatte jo fikse paa fasaden! hehe...
I London maatte vi vente i ett par timer for vi gikk ombord i flyet som skulle ta oss til London.
Flyturen var beregnet aa ta ca 11 og en halv time. Meeeeeget lang flytur med andre ord. Men turen gikk veldig bra. Kan man klage naar man har en haug med tv kanaler aa velge mellom, folk som stadig kommer med mat, snacks, drikke og alt annet du trenger + at man faar tepper, sokker og tannborste! Helt fantastisk!!!
Tror alle fikk sovet bittelitt paa flyet, selv om det ikke er saa veldig lett aa sove halvt sittende. Men fram til Hong Kong kom vi hvertfall. Da vi satt paa golvet paa flyplassen i Hong Kong tror jeg ikke det skulle mye til for en av oss hadde blitt forbanna hadde noen sagt noe feil for vi var rimelig trotte og slitne. Men ved hjelp av litt kortspill fikk vi andre ting aa tenke paa.
Siste del av turen var paa 4 og en halv time og paa den flyturen fikk samtlige sove, saa det var heldigvis 5 noksaa overtrotte, men fornoyde jenter som gikk av flyet.
Paa Bali er det alltid kaos paa flyplassen og i dag var ikke et unntak! Visum koen er lang som bare pokker og det samme er toll koen.. Dessuten er det alle de smaa og plagsomme "portierene" som er snille og skal hjelpe deg med kofferten, men egentlig bare skal robbe deg for penger som vimser rundt i beina paa deg.
Da vi endelig kom oss vekk fra alt som heter koer, etter aa ha blitt sjekka opp av baade toll mennene og visum mennene skulle vi hente koffertene, men da viste det seg selvsagt at Camilla sin ikke var der.! Flaks...
Saa da ble det mer venting paa oss mens vi maatte fylle ut saann ark og div...

Meeeen til slutt kom vi oss ut av flyplassen og begynte jakten paa hvem som var der for aa hente oss. Det aa finne noen i det kaoset som er utenfor flyplassen er vanskelig. Det kryr av mennesker der som skal selge ting, hente mennesker og som bare henger der. Men plutselig stod det en hyggelig Ananda mann foran meg med et skilt det sto Ananda resort paa! Hvordan han kjente meg igjen er uvisst, men meget glad for at han gjorde det! :)

Turen fra Denpasar til Semnyak var full av minner og utrop som: oj, kult, saa kjekt, huske du? osv... Mennene som hentet oss bare smilte. En del hyl ble det og da vi hadde glemt hvor kaotisk trafikken er, livsfarlig rett og slett. Forstemann som tuter faar kjore, vikeplikt hva er det?
Vel framme paa Ananda ble vi mott av Erik i resepsjonen og "ubrukelig"
"Ubrukelig" viste oss rommene og det var VELDIG rart aa gaa forbi gamle rommet mitt og vandre paa stiene mellom leilighetene igjen. Jeg og Tonje endte opp med rommet som for var Stine og Pia sitt, Lillian, Annika og Camilla bor der Andreas og Gunnar bodde for...
Lukten og lydene fra Ananda er de samme, med andre ord helt fantastiske!!! Vi satte fra oss baggasjen for vi sprang bort paa soho for aa spise, samtlige bestillte seg chicken qasedia (aner ikke hvordan det skrives) og en bin tang. Lykke!!!!
Etter at vi hadde spist reist vi inn til Kuta der det i grunnen bare var Camilla som skulle handle bikini, men tror samtlige endte opp med noe! Gaar jo ikke an aa gaa rundt i alle butikkene uten aa kjope noe!
Da vi hadde gaatt fra bunn og til topp av Legan street kjente vi at vi var trotte etter flyturen og tok taxi hjem. Hadde forresten og en kort stopp paa Bin tang hvor vi kjopte vann, frukt og vodka (som koster 14kroner!!!)
Kjopte og balinesisk simkort av den samme damen som sist som overrasket meg med at hun kjente meg igjen! Koselig! Nye nummeret er: +62081558994634
Er bare aa sende melding! Men ofte kommer ikke meldingene fram! hehe.. Saa send gjerne mer enn 1 gang er det viktig saa jeg er sikker paa at jeg faar den! :)
Vel hjemme motte vi Andre (eieren av hotellet(, junior og Gandja (ansatte) Vi glemte at vi var trotte og ble sittende og drikke bin tang og snakke.

I dag vekket Carina oss halv 9 og vi gikk paa soho og spiste frokost for vi reiste til stranda. Gode herlige double six stranda! Mange kjente mennesker, der nesten samtlige kjente oss igjen og mange husket navnene vaare! Ganske sykt!! Strand dama Kerren begynte nesten aa grine da ho saag meg, tydeligvis handla mye av ho sist? hehe...
Naa har vi nettopp kommet hjem fra stranda, jeg er solbrent paa knaerne og taerne... Flaks! Men skal ikke klage, for en herlig dag!

Bali er like bra som det alltid har vaert! Elsker denne plassen!!! Skal legge ut bilder saa fort jeg faar tid, dette tok lenger tid aa skrive enn jeg hadde trodd! :) Skal paa middag med Andre i dag for vi skal sitte i baren og drikke. Skal kanskje ut en tur og, men er ikke sikker ennaa siden Camilla hadde en liten surfeulykke i dag og maatte sy 5 sting i ansiktet og er rimelig redusert! Tar det paa sikt! :)

confused...

Jeg er forvirret for tiden! Utrolig irriterende at jeg bruker mer tid på å gå rundt å være forvirret, deppa, rastløs,rådvill og frustrert enn å glede meg til Bali!
Det har skjedd ting jeg ikke helt forstår, som jeg skulle ønske skjedde etter Bali, ikke nå rett før når jeg skal være borte en hel måned. Jeg forstår ikke, vil forstå, klarer ikke forstå, tørr ikke forstå!
Aaaaah...

Er det noe å forstå? Eller bare innbiller og håper jeg ting? Eller er det bare lureri som sist, jeg lurer meg selv.. Eller kanskje det er omvendt denne gangen, at det er jeg som blir lurt!
Gi meg svar...!!! Hater tanken på å reise til Bali å være forvirret og nysgjerrig på ting.
Type: Hva kunne skjedd hadde jeg vært hjemme en måned i stedet for å reist?
Djisses, at det går an å tenke sånn rett før jeg skal reise! Skulle ikke vært lov!
Er det noe, kunne det blitt noe, er det tull??? Alt for mange spørsmål..!

Ca 19 timer til flyet til Oslo går, da er vi på vei... Alikevell så skulle jeg ønske det var i neste uke jeg reiste... Da hadde jeg hatt en uke ekstra til å finne ut av ting! Arg!!!

sommervorspiel

Sommervorspielet ble rart, veeeeldig rart! hehe.. Men for all del, veldig morsomt!
Startet kvelden med taco, som alltid smakte det helt fortreffelig! =) Blir aldri skuffet over det!
Hele gjengen var samlet, minus Tonje, men vi hadde byttet henne ut med Marie Lea. Ikke helt det samme, men fungerte det og! :)
I løpet av kvelden ble det diskutert babyer, bryllup, diverse mennesker og samboerskap osv.. Rett og slett litt halv voksne samtaler. Ikke helt typisk oss.
Cecilie var den som ble først full, og sikkert den eneste av oss som ble skikkelig full. Hun hadde en fenomenal danse oppvisning på golvet og vi andre lo så tårene trillet. Lillian sto for glass knusingen denne kvelden, pleier jo være meg som står for den prestasjonen.
Vi fikk og tid til litt singstar før Tonje og Linda kom og hentet oss for å kjøre oss til Stavanger. Som vanlig når vi er ute i Stavanger ender vi opp på checkpoint, noe som egentlig er helt ok, så lenge vi ikke er der kjempelenge. Og i går var vi der kjempelenge så til slutt måtte jeg labbe videre alene for å møte Ingrid. Traff Ingrid på dickens og fikk henne fort ut fra der, nei nei Ingrid, man skal ikke henge på dickens! hehe.. Vi vimset litt frem og tilbake før vi fant ut at vi  bare skulle gå tilbake til checkpoint så da gjorde vi det!
Husker ikke helt hva klokken var da jeg heiv inn håndkleet og tuslet hjemover, men tror ikke det var sånn kjempesent.
I dag ble jeg vekket av mamma og Johnny som sa de kom for å hente meg og at jeg hadde 5 minutter på meg til å kle meg. Flaks...
Vi reiste hjem til Klepp st der vi reiste for å hente tante før vi reiste til jærhagen for å dille. Det ble litt nye klær på damene og jeg fikk meg noen nye sko! Shopper rett før Bali, I know.. Galskap!
Etter en intens shopping runde reiste vi hjem før jeg tok bilen på jobb. Jobb var crazy, ingen så hadde kontroll på noe. Rett før jeg ga opp, men som vanlig så ordner det seg! =)
Nå sitter jeg foran tven med to 8-åringer og ser James Bond og funderer litt på når jeg skal hive de i seng. Det begynner å bli sent og James Bond er vel ikke akkurat en barne film?
Det er rett og slett umulig å ikke le av Cecilie sin egenkomponerte dans!
Gojentene! :)

5 days left

Kjære søte lille Laila, liker ikke når du husker ting bedre en meg! :p hehe.. Og dessuten så stod grillen på fortauet helt til i dag, da var den plutselig borte vekk!

Hva har jeg gjort de siste dagene, jeg har jo ferie. Jo, det skal jeg fortelle deg. Fint lite egentlig! Det fine været forsvant, jeg ble lat og har ca ingenting kjekt å gjøre. Okai, det er ikke så galt!
På tirsdag var jeg i heller dårlig form, men da Cecilie ringte for å spørre om jeg ble med på volleyball kunne jeg jo ikke si nei. Så jeg kjørte til Sandnes der hele gjengen samlet seg hos Camilla før vi kjørte til Hana der vi spillte volleyball i en liten time før vi reiste ned til Sandnes igjen for å spise lunsj på dolly. Vi var og innom å såg leiligheten til Cecilie, kanonfin! =)
Jeg klarte å prestere å låse nøklene inni bilen og måtte vente 3 timer på at NAF skulle komme å hjelpe meg så i mellomtiden reiste jeg, Cecilie, Lillian og Tonje til kvadrat for å kjøpe is.
Kvelden brukte jeg til å gjøre ca ingenting, hadde tenkt meg en runde rundt mosen med Ingrid, men da det kræsjet med fruene mine så måtte jeg nok skuffe Ingrid å låve at vi skulle ta turen en annen dag.
I ett tiden på natten hentet jeg Marie og Tine på flyplassen og sov hos Marie :)

Onsdag var det som vanlig jobb ett par timer på formiddagen før jeg reiste hjem og laget meg middag før jeg slappet av en liten time før jeg jogget et par runder rundt mosvannet. Og det var ca hele onsdagen tror jeg. hehe..
I dag har jeg ryddet og vasket hele leiligheten, de andre jeg bor med har reist hjem og på ferie så det er bare meg her. Ganske ensomt. Men greit å få ryddet å vasket siden jeg snart reiser. Jeg begynte og å pakke seriøst til Bali, la frem alt, vasket det som måtte vaskes og skrev liste over alle tingene jeg mangler og måtte kjøpe.
Så reiste jeg til Sandnes der jeg besøkte Marie på jobb før jeg handlet alle småtingene jeg trengte og som ble ganske dyrt. Gidd å koste over 100 kroner for en solkrem? Og jeg som trenger mer enn 1 solkrem, flaks! jaja, jeg fikk hvertfall kjøpt alt jeg trenger.
Etter å ha handlet fra meg møtte jeg Tine og vi gikk hjem til henne hvor vi laget lasagne til middag og jordbær til dessert. Vi såg hele sesong 1 av family guy på dvd og bare var trøtte og slakke på sofaen! :)
En koselig dag! I morgen er det slakking på dagen før jeg skal treffe jentene mine og vi skal ha vårt årlige sommervorspiel! Gleder meg skikkelig til det! =)

Pakkeliste Bali 2007

-Toalettsaker
*tannbørste-tannkrem-hudrens ting-ansiktskrem-body lotion-maskara-solpudder-eyeliner-øyenskygge-lipgloss-hårspray-hårskum-parfyme-deodorant-shampoo-balsam-linser
-Solkrem
*faktor 30, 24, 16 og 8
-Undertøy
*bh, truser, boksere (ja, trenger vel ingen nærmere forklaring)
-Bikini
*Stripete rip curl-kvite rip curl-rosa billabong-blå med blomster-
-Klær
*joggebukse som jeg skal reise i-mange hvite tskjorter/singletter-to shortser-to sommerkjoler-
-Sko
*flip flopper
-Div
*2 bøker-ipod-ipodlader-mobillader-pass-penger-solbriller-

Hmm.. Det var vanskelig å lage pakkeliste. Jeg skal jo være borte en måned og planen er å ta med meg minst mulig å kjøpe mest mulig nytt! :)
Forslag til hva jeg kan ha glemt? Begynner å pakke i morgen, det er jo tross alt 7 dager til vi setter oss på flyet i retning BAAAALI!!!! :)

sommerfyll

For en kveld! Jeg droppet Dolly sin sommerfest til fordel for BI sin eksamensfest. Tror ikke det var et dumt valg, jeg storkoste meg! (hadde sikkert kost meg på sommerfesten og forresten)
Da eksamen var overstått i går reiste jeg ned i sentrum for å prøve å finne en kjole som jeg kunne ha på meg på kvelden. Det fant jeg ikke så måtte låne en av Tonje.
Traff hvertfall Karen og Cecilie i Stavi å vi handlet litt, drakk smoothie å dette her. Da de reiste hjem for å gjøre seg klar til sommerfesten kom Camilla og vi gikk å kjøpte is.
Da jeg ble lei kjørte jeg Camilla til Ingrid før jeg reiste hjem for å slappe litt av før vi skulle begynne å drikke.

Måtte en tur til Sandnes for å hente Tonje og vi ble egentlig litt sene ned til Beverly. Men i 6 tida var vi hvertfall på plass sammen med Camilla og Ingrid. Sara hadde som mål å få oss til å drikke så hun spanderte drinker på oss, tror hele gjengen ble rimelig brisen. Etterhvert labbet vi bort til Ingrid og da kom både Camilla S, Preben og Christian. Satt i ett par timer hos Ingrid og drakk før vi gikk til BI kroa. Akkurat timene på kroa inneholder et par svarte hull i hukommelsen, men det var vel nesten bare forventet etter store mengder med alkohol.

Kort oppsummert av det jeg husker: minibank-shotter-dansing-mimring med inger-litt sutring-litt kyssing å dette her, også husker jeg ikke mer. Fiiiine...
Brukte hvertfall over 500 i baren på kroa, jeg spanderte villig vekk shotter på alle som ville ha!
På vei hjem i går har jeg ringt Laila og snakket med henne hele veien, gleder meg til den telefonregninga. På turen hjem gikk jeg meg vill og stjal tilbake grillen som vi kjøpte i Orknøygata. Altså, det må ha sett lite lurt ut da jeg sneik meg inn i hagen der vi bodde før for å stjele en grill. Er litt usikker på om jeg stjal rett grill og? hmm.. Dumme dumme Mona på fylla! Og jeg har mistet grillen på vei hjem for nå finner jeg den ikke.

Det er godt det er 7-8 dager til neste gang jeg skal på fylla, og da på bounty!! Meg og karaoken + et par fiskeboller. Det kan jo ikke bli bedre faktisk! Nå gidder jeg ikke skrive mer, jeg skal til Sandnes å spille volleyball! :) Sommer er bra...

Det er....

sommer, det er sol og det er ferie!!!! Kan det blir bedre?
Også er det 8 dager til Bali! Sweet life...

Og nå er det øyeblikk eksamensfest! Fine dagen..

my last days

Hva har skjedd i livet til Mona de tre siste dagene?
Ikke mye egentlig, burde inneholdt mye statistikk, men må innrømme det har vær heller lite av det. Det har jo vært så fint ute! :)
På tirsdag tilbrakte jeg faktisk ganske mange timer på skolen før jeg reiste hjem og slappet litt av før jeg hentet Tonje S på byterminalen i Stavanger. Vi kjørte til Sandnes der vi skulle spille kamp. Kampen var som alle de andre har vært, meget morsomt. Vi scorer ikke mål, vi bommer på ballen, sliter med kondisen, har ufine metoder for å få tak i ballen og har det rett og slett kjempegøy selv om vi taper gang på gang! =) Er sånn det skal være! hehe..
Etter kampen reiste jeg og Lisbeth Aa til Karen der vi benket oss til i sofaen hennes, svette og gode! Heldige Karen! hehe.. Karen hadde og kuttet opp masse god frukt så vi var meget fornøyd med henne som vertinne for kvelden!
Etter frustrerte fruer som var hovedgrunnen til denne daten ble vi sittende å snakke i ett par timer før jeg følte det var på tide å stikke hjem. Jeg skulle jo tross alt kjøre Lisbeth til Kverneland før jeg skulle hjem til Stavanger!

Onsdag var som vanlig jobbedag. Fiiiine været å dette her! Etter jobb stakk jeg hjem og ble omtrent liggende på golvet for å se ett par episoder av The OC, har begynt å se alle episodene på ny! Fint tidsfordriv når jeg burde lese til eksamen!  På kvelden reiste jeg hjem til klepp der jeg hadde planer om å tilbringe natten. Såg litt på kjedelige humorløse programmer sammen med Johnny før jeg gikk å la meg.
Torsdag startet som alle de andre dagene denne uken med at jeg våknet av noen herlige solstråler som vekket meg. Jeg kjørte så til Klepp der jeg kjøpte meg frokost på bakeren før jeg var innom mega der jeg som vanlig alltid treffer mange kjente og jeg ble stående og snakke med både Hilde og Ine før jeg kom meg videre. Kjøpte meg ananas, melon, og en stor flaske med vann før jeg reiste hjem for å lese på terrassen i det fine været. Etter å ha lest kanskje 1 side i statistikk boka var jeg lei og reiste på butikken å kjøpte meg Det Nye, Shape Up og Cosmopolitan. Hvorfor lese pensum når man kan lese gossip og jålegreier? hehe...
Da klokka nærmet seg 13.00 var jeg så insanly varm at jeg tok en kjapp dusj før jeg kjørte til legen på Klepp. Der ble jeg sittende å vente i nærmere 3 kvarter, hater å vente!!! Inne hos legen ble jeg nok en gang klemt på, vridd på og snudd på (eller armen hvertfall) Tablettene jeg fikk hadde tydeligvis ikkje hjulpet noe så da fikk jeg jammen en liten kortison innsprøytning i armen. Jeg liker ikke kortison, det er vondt, giftig og farlig. Men legen vet vel best???
Det skulle og vise seg at det å kjøre en bil uten servo etterpå ble rimelig vanskelig siden venstre hånda var vond, m og teit. Men jeg kom meg nå til Sandnes. Burde egentlig vært sykemeldt i følge legen siden jeg omtrent ikke skal bruke hånda etter kortison bla bla bla, men hadde ikke samvittighet til å sykemelde meg når det er så få få folk som stiller opp når folk blir syke.
Men det å jobbe på dolly som servitør med bare en hånd går fint det og, ting tar bare litt lenger tid.
Da jeg var ferdig på jobb i går ble jeg sittende oppe på pauserommet å lagte til volleyball lagene. Jeg er selvutnevnt volleyball coach for dolly sandnes. hehe.. Vi skal ha sommerfest på mandag, alle dollyene i rogaland, gratis alkohol, grillmat og volleyball turnering, gøy! Mindre gøy at det er samme dagen som eksamensfesten på BI, men det ordner seg nok, jeg skal prøve å få til begge deler! :)
Da jeg i halv 11 tiden bare skulle en kjapp tur innom Kiwi for å handle iste møtte jeg på Cecilie og Are og jeg ble med dem til Jørn der Are skulle fikse lampe og internett. Jeg og Cecilie ble sittende i sofaen å spise popcorn, kose med hamsteren til Jørn og se på guttene som vimset frem og tilbake for å fikse den dumme lampen på kjøkkenet.

I dag er det fredag, jeg begynner å få lettere panikk angående statistikk eksamen på mandag, men må innrømme jeg har fått litt den "gi faen" holdningen. Jeg vil bare ha ferie. Det er i dag 8juni og jeg reiser kvelden 19.juni! Det er jo ca snart!!! Ligger i senga og lurer på om jeg skal orke å stå opp helt ennå eller om jeg skal drøye det å heller se en episode Greys Anatomy.

Statistikk

Sitter på skolen, skulle være flink å gjøre statistikk, men så fikk jeg melding av Lillian der det sto at det var 2 uker til Bali og da forsvant konsentrasjonen. I stedet ble jeg sittende på facebook å se gjennom alle bali gruppene jeg er medlem av. Og tror du jammen ikke at det plutselig dukker opp 2 bilder av en drita Mona på Bounty? To bilder jeg aldri har sett  før og som jeg ikke en gang husker at noen har tatt.
Øl konkurranse? Jeg liker ikke øl engang! Og hvem sa at det var greit å gå med så korte skjørt på byen? Jeg er litt flau! Og dobbel haka da? Off off... Men litt morsomt å finne igjen sånne bilder og så lenge de er så anstendige som dette! Dessuten ser jeg jo nesten litt brun ut her jo! Noe annet en de blenda hvite leggene mine nå!
Skal slutte å drømme, men om ca to uker står jeg igjen på denne scenen og denne gangen for å virkelig vinne denne ølkonkurransen slik at det blir gratis bungy på meg! :) Også synge litt så klart, synger jo fantastisk flott når jeg drikker, :p

Og nå.. Tilbake til statistikk! =)

Fine helga

Det har vært en fin fin helg. Selv om jeg har hatt jobb helg så føler jeg at dette har vært en meget bra helg!

På fredag var det forbrukeratferd eksamen, noe jeg tror gikk ganske ok. Men må innrømme jeg angrer rimelig mye på at jeg ikke hadde gjort casene skikkelig! Såklart var alle de 5 oppgavene relatert til noen case vi skulle ha gjort i løpet av semesteret. Og lat som jeg er så orket jeg ikke gjøre de, men men.. Tror faktisk det ordnet seg, stryker jeg så gir jeg opp BI.

Etter eksamen var jeg på kina restaurant med Tonje og spiste lunsj før jeg reiste til Klepp.

For en gang skyld slapp jeg inn til legen til det klokkeslettet jeg fikk oppgitt, noe som skjer sjelden! Etter at legen hadde klemt og vridd på armen min fikk jeg endelig vite hva som har gjort vondt i en 2 måneders tid. Jeg har vært livredd for at det var noe galt med beinbruddet, at jeg måtte operere ut platene igjen eller noe sånn. Men heldigvis var det ?bare? senebetennelse. Så jeg fikk noen tabletter jeg skal ta i en ukes tid før jeg skal tilbake til legen på torsdag for å se om det har hjulpet noe.

Etter å ha vært hos legen var det rett på jobb. Jobb var bra, ikke noe stress egentlig.

Lørdag startet ikke fullt så bra, jeg hadde satt alarmen på mobilen til halv 7, men mobilen min gikk tom for strøm i løpet av natta så det var ingen alarm som vekket meg. Jeg skulle ut å jogge med Ingrid og Sara, men da jeg våknet i 10 tida måtte jeg ta turen rundt mosvannet alene. Noe som og fungerte, selv om det var rimelig usosialt. Hehe? Så dusjet jeg og slappet av, ryddet litt på rommet, vasket litt klær og dette her før jeg tok bussen til kvadrat. På kvadrat kjøpte jeg ny lader til mobilen før jeg traff på Tine som nettopp var ferdig på jobb. Vi reiste til Sandnes der vi vimset litt, sjekket ut det nye senteret og spiste smågodt.

På kvelden var det jobb, også en fin kveld. Mistet både tog og buss da jeg skulle hjem i 12 tida, men snille Lene lot meg låne dolly bilen hjem så da slapp jeg å betale natt takst for å komme meg i seng.

I dag våknet jeg til en helt fantastisk dag! Sol sol sol!!! Herlig! Var sjåfør og koste meg der jeg kjørte med alle vinduene nede og med masse morsom musikk! Tror rett og slett helgen har vært bra pga denne søndagen og det fine været! Elsker at det er sol og er sommer! =)

Etter jobb møtte jeg Tine og vi gikk å kjøpte oss is og satte oss på brygga på Sandnes og snakket. Vi gikk og på kino og såg pirates og selv om jeg har hørt mange si at den var dårlig så syns jeg den var helt fantastisk! Jeg grein, syns den var både trist, morsom, romantisk, spennende og dramatisk!

Nå sitter jeg i senga, ser litt oc og tar livet med ro! I morgen skal jeg begynne å lese til den siste eksamenen, statistikk. Gruer meg litt, jeg kan absolutt ingenting, føler det er litt makro tendenser! Skremmende, vil absolutt ikke stryke på en eksamen til. Men tar de sorgene i morgen! =)