januar 2008

shopping,jobb,OTH...

I går var en helt ok dag, Marie kom og hentet meg. Vi såg på Bali bilder og film, snakket om diverse ting og bare gjorde jenteting før vi reist til Madlasenteret for å kikke siden ingen hadde vært der før. Vi gikk selvsagt litt amokk på Gina tricot og jeg som ikke skulle bruke mer penger denne måneden endte opp med en del nye topper, jaja...

Jobb i går var kjedelig, jeg hadde utrolig vondt i magen hele kvelden og da er det aldri kjekt å være på jobb! Etter jobb kjørte Elise meg hjem og etter å ha dusjet og gjort meg klar for senga var det klar for One Tree Hill maraton! :)
Jeg såg alle 4 episodene og det var kjeeeempekjekt!
Nathan var grusomt stygg i de første episodene, må være enig i det, men det kom seg på slutten. Må innrømme at ikke alt som hadde skjedd i serien var like gøy, men har en følelse av at ting gjerne kan bli sånn jeg vil det skal være alikevell! Yaaay...!

Sovna i 4 tiden og våknet klokken 11, fin fint! Nå skal jeg mekke frokost, lunsj og middag! Alt på en gang! hehe... smoothies til frokost, omelett til lunsj (Står opp så seint at jeg slår to i en smekk) også skal jeg lage klar kyllingsalat til middag! Mmmm.. :)
I kveld skal jeg på O2 på Elixia og jeg gleder meg litt allerede, alt for lenge siden så skal bli kjekt å hoppe og sprette litt igjen! Og hvis Siri klarer lage en plan så skal jeg og mest sannsynlig en tur ut også! Men det blir nok bare ett par øl (rusbrus? :p) siden jeg skal jobbe ca 14 timer i morgen! :)

Ha en fin regnværsdag folkens! :)

One Tree Hill is back!

Jeg har nettopp lastet ned de 4 første episodene av One Tree Hill sesong 5!!!! Yaaaay....!!
Eneste som er kjipt nå er at jeg skal trene, henge med Marie og på jobb. Blir nok ikke kvalitetstid før i kveld, kjipern! hehe... Men for all del, tror jeg trenger treningen, et sosialt liv og pengene mer en jeg trenger One Tree Hill! :)

I kveld har jeg en date! Wohoo...!

hjemme igjen, back to work

Lillian krever oppdatering, litt uvisst hva jeg kan oppdatere om.
Jeg har gjort fint lite siden jeg kom hjem...

I går morges våknet jeg halv 6 og var lys våken, dillet derfor på internett. Hadde gått glipp av ganske mye i løpet av 2uker uten ca ingenting internett. Så fikk jeg i meg 3 knekkebrød med skinkeost! (det hadde jeg jammen savna)
Planen min var å komme meg på trening, men da Johnny ringte til meg og lurte på om jeg ville være med hjem en tur tenkte jeg gratis middag og takket ja.
Hjemme på Klepp var det en stykk lillebror som hadde savna meg, sjønnas! :)
Mamma mekket spaghetti og jeg koste meg! Reiste hjem i 8tiden for da var jeg trøtt og ville hjem til senga mi.

I dag morges våknet jeg til "vanlig" tid, nemlig halv 9! :) Planen var nok en gang å trene, men av en eller annen merkelig grunn så utsatte jeg det såpass lenge at jeg kun rakk å handle litt mat før jeg måtte på jobb.
Jeg må absolutt skjerpe meg når det gjelder trening å dette her!

Den siste timen nå på jobb har jeg skumlest gjennom ca alle forelesningsnotatene som er lagt ut i diverse fag, jeg må snart bestemme meg for hva fag jeg gidder ta og hvem jeg skal melde meg av til eksamen...
Forslag Marianne? (skal absolutt ikke driste meg på noe metode og dataanalyse, det er helt sikkert)
Også har jeg sendt brev til Solfrid som er sjef for oss som går på int.markedsføring om at jeg ikke vil til utlandet neste år, men skal ta et års permisjon... (kanskje 2år?)
Vet ennå ikke om jeg har fått jobben på Widerøe, men håper jo på det beste og håper at jeg snart får noe svar. Blir gal av å gå og vente!!

Satt å kjeda meg litt da jeg plutselig kom på en kommentar som fikk meg til å småle litt for meg selv.

Jævla hore. Du må betale!

(Sony som prøvde å være hjelpsom å forklare en norsk gutt at jenta han prøvde seg på var en hore)
Sikkert ikke like morsomt nå, men da Sony sa det holdt jeg på å dø av latter!
Sony har lært seg ca alle stygge ord som finnes på norsk og han kan med det å få folk til å le!

110
Her demonstrerer Sony hvordan man skal pose som modell! Søtingen!

Home sweet home?

Litt usikker på hvordan jeg skal skrive Bali innlegget mitt. 2 uker kan bli et langt innlegg + bilder som gjør det ennå lengre. Men pyttsan, her kommer det...

Torsdag 10.januar
Jobb fra 09.00 til 13.00 før Ingvild kom og hentet meg 14.00 og det var klart for avreise til Oslo, vi kom med på det første flyet til tross for at vi hadde ID billetter. (noe som vil si at vi kun får fly hvis det er ledige seter)
Vimset litt rundt på Gardermoen før vi ble hentet av en buss og kjørt til Gardermoen Gjestegård. Bodde på dette "hotellet" for to år siden og på disse 2 årene hadde de pusset det skikkelig opp. Var knallfint! Vi spiste middag og spillte fantasi på rommet før vi tok en tidlig kveld siden vi skulle tidlig opp.

Fredag 11.januar
Vi reiste fra Oslo 07.50 og flyturen til London var rask og enkel. I London fikk vi presset i oss en Bagel før vi småsprang til gaten vår. Da vi kom ombord på flyet jublet jeg nesten før jeg hadde satt meg ned, det var et splitter nytt fly! Yaaaay! Jeg liker jo som noen av dere vet å fly langt siden vi kan se masse film, får mye å spise og drikke osv... Koser meg nesten!
På dette nye flyet kunne vi stoppe filmene når vi ville, se de når vi ville osv. På det gamle flyet kunne man og velge mellom mange filmer, men da begynte de litt oppå hverandre og man såg ofte gjerne bare halve filmen. Dette nye greiene var genialt! Man kunne og velge mellom en haug av cder som man kunne høre på! Koooos!!
Såg Skjønnheten og udyret, en hel haug med serier, hørte på musikk og sov bittelitt.

Lørdag 12.januar
Turen fra Hong Kong til Denpasar gikk rimelig kjapt, hele gjengen sov ca hele turen! Fremme på Bali var det den berømte "kort" visum køen. Skulle likt å visst hva som egentlig tar så lang tid, men men.. Vi kom oss hvertfall ut for å hente baggasjen til slutt og all baggasje kom fram! :)
I ankomsthallen ventet Putu på oss og han kjørte oss til hotellet. Det var glovarmt og det første vi gjorde da vi ankom Ananda var å hilse fort på Gandja og Gede før vi hoppet i bassenget. Ble liggende en liten time å halvsove i poolbaren før vi kledde oss og gikk på Soho for å spise. Etter middag reiste vi inn til Legian hvor det ble en del shopping. Fikk trasket opp hele Legian street (med en Booster på veien) før vi var trøtt og reiste hjem for å legge oss.
bali 2008 028
Shopping i Kuta :)

Søndag 13.januar
Våknet grytidlig av at Janne omtrent sto og hoppet på senga vår, klar for stranda! Vi spiste frokost på KuDeTa (verdens beste frokost) før vi labbet avgårde mot Double six. På Double six kom Sony og Airul omtrent springende mot oss å ga oss en gooood klem før vi fikk hver vår solseng. Ikke før hadde vi lagt oss ned før Kerren, Linda, Annie og resten av strand damene kom. Koooselig!
Det var ikke noe særlig til strand vær, veldig mye overskyet så vi gikk relativt tidlig hjem der vi dusjet og kledde oss før det var klart for middag på Rumours! Goooode biffen!
Etter middag gikk vi på K og kjøpte oss vin og satte oss i baren hvor vi hadde fantasi vorspiel.
Vinen gikk fort ned og jeg husker egentlig ikke helt når vi reiste ned mot Kuta, men vips så var vi på plass på Espresso. På Espresso bestillte vi oss hver sin shott som vi helt klart ikke trengte. Etter shotten bestemte vi oss og for at å dele to Long Island var en god ide. Neeeei....
Vi skrev en song request og leverte til en servitør og da Queen - Dont stop me know rullet over høytaleren sto Espresso gutten og bare pekte på meg og Tonje og kom springende ned for å klemme oss! Koselig!
Janne, Ingvild og Tonje sa at så fort vi hadde drukket opp drinkene skulle vi gå på Bounty så jeg slukte i meg alt slik at vi var klar for Bomba!
På vei inn til Bounty fikk jeg lettere sjokk da hele plassen var byggd om. Nesten ingen biljard bord lenger, en ny karaoke scene (nå er det jammen 2) og alle flaggene var tatt ned til fordel for noe fancy greier. Siden vi var så sene så var det ingen keyboardmann der så da gikk vi like så greit opp.
Etter at Janne hadde bestiltt fiskeboller til hele gjengen begynner hukommelsen min å skurre litt, jeg husker at jeg traff Frengkie og prøvde desperat å finne Made uten hell. Så ble jeg dårlig og ville gå hjem! (JEG!!! gå hjem fra Bounty når ingen andre vil = DRITA)
Ingvild fikset cola og chips til meg, men vips så hadde jeg stukket av for å gjemme meg. (spy sa du?)
For å si det sånn, jeg spydde fra meg og reiste hjem. Kom meg aldri på MBarGo... Det gjorde heller ikke Ingvild så det ble Tonje og Janne på byen og de hadde visst hatt det knallkjekt! hehe...
Tonje og Janne fant klærne mine på vei tilbake til rommet så jeg har tydeligvis badet litt i bassenget før jeg la meg! hehe..
bali 2008 134
Søte Kerren! :)

Mandag 14.januar
Hele gjengen var slakke, dårlige og sløve. Vi sto opp sent, tvingte i oss en liten frokost og tok taxi til Double Six.
Her ble vi liggende og var veldig takknemlige for at det også i dag var overskyet siden vi alle var dårlige. Det ble kjapt bestemt at vi skulle ha filmkveld så det ble Pizza club og en jentefilm + litt snacks! Koselig!

Tirsdag 15.januar
Bestemte oss for å reise til Kuta beach i dag. Nok en dag med overskyet vær, tror gjerne vi hadde sol i 20 minutt og ikke før hadde vi begynt å nyte sola før det PØSREGNA! Meget morsomt når du ligger på stranda, hehe... Vi lo en del da vi sprang oppover for å gjemme oss litt vekk fra regnet. Regnet ville liksom ikke helt stoppe så vi bestemte oss for å gjøre noe annet en å ligge på stranda, vi gikk gjennom Poppies og fikk besøkt skredderen + vekslet inn all dollaren vi hadde tatt ut. Siden det var en regnfull dag så bestemte vi oss og for å gå på body works å få litt massasje.
Alle 4 fikk creambath og vi var meget fornøyd da vi gikk hjem. Vi spiste middag før vi reiste inn til Kuta der vi satte oss på maccaroni og bestillte hver sin woo woo. Mens vi satt der kom en gutt bort og spurte om han kunne sette seg ned, han venter visstnok på en kompis og ville ikke sitte alene. Klassisk dårlig triks, men vi sa såklart ja og han satte seg ned. Mario var koselig han, hvertfall veldig morsom. Etter hvert kom kompisen som introduserte seg som Boyt. En spanjol og en australer. De var helt greie å snakke med i begynnelsen, men viste seg og være ganske innpåslitne og kjedelige. Så vi forsvant på Sky lounge for å se hvordan det var, fint men trangt var konklusjonen vår. Når du fyker rundt på uteplasser edru så er det som regel ikke det helt samme som når du er full. Vi gikk og innom My Room (ny uteplass på Bali) DRITKULT design på uteplassen og det såg skamkjekt ut, men da Boyt og Mario plutselig kom diltende etter så gikk vi bare hjem. Vi var ikke i partyhumør så da frista senga mer en to duster.
bali 2008 098
Det er ikke bare sol og varme på Bali!

Onsdag 16.januar
Tilbake på Double six og fortsatt overskyet.
Etter stranda reiste vi på factory outlet og shoppet som noen gale.
Slitne etter shoppinga så ble det kortkveld på rommet til Ingvild og Janne. Koselig! Pøsregnet ute og da er det ekstra koselig med hengekveld!

Torsdag 17.januar
Double six + overskyet. Reiste på Body works med Janne der jeg stripte etterveksten og Janne fikk massasje. Håret ble overraskende fint!
Så bestemte vi oss (jeg bestemte) at vi skulle ut så da satt vi på rommet for å drikke vin. Men tror alle var litt halvredde etter den første smellen vi hadde så vi ble liksom aldri helt fulle. Men vi reiste nå inn til Kuta siden jeg hadde sååååå lyst, hadde jo ennå ikke sett noe til alle Bounty vennene mine. På Bounty var Eduardo på plass og jeg var lykkelig! Da Nolan, Fera og Ozzie og kom bort å klemte meg ville jeg ikke gå noe sted!
Oppe på Bounty jakta jeg nok en gang på Made og denne gangen fant jeg han! Med tårer i øynene kom Made og klemte meg og ville ikke at jeg skulle gå. Søtingen! :)
Da de tre andre jentene var lei av å være der (aldri kjekt ute edru, forstår det, meeeeen, jeg ville ikke gå, hehe...) gikk vi på MBarGo. Der traff jeg Regi og vi fikk hver sin gratis drink. Tok en relativt tidlig kveld og kom oss hjem.

Fredag 18.januar
Double six, fortsatt overskya så da bestemte Tonje at alle skulle surfe. Greit tenkte jeg, har aldri blitt helt bitt av surfebasillen siden jeg hele tiden drukner, men lovte jeg skulle gjøre et forsøk.
Surfe var kjeeeeekt! Denne gangen fikk jeg det skikkelig til, jeg stresset ikke sånn som i sommer og jeg følte meg som den surfebaben. (at det var skum jeg sto på og ikke skikkelige bølger trenger man ikke nevne for mye)
Middag på Hard Rock hvor vi alle spiste oss ekkelt mette, tror gjerne vi skulle droppet desserten på slutten! hehe... På vei hjem pøsregnet det og det var oversvømmelse i gatene.

Lørdag 19.januar
Siden været var så som så da vi sto opp bestemte vi oss for å gå tur. Vi spiste frokost på KuDeTa før vi begynte å gå i motsatt retning av Double six, drista oss på noe nytt. Sony hadde sagt at det var bare 20 minutter å gå til Changoo så da bestemte vi oss for å gå dit. Ny strand er jo alltid bra. Vi fant rimelig kjapt ut at tidsbegrepet til Sony var rimelig dårlig og etter å ha gått i 2 timer kom vi fram til Changoo! hehe... Her bestillte vi pannekaker til lunsj og bare nøyt sola. ENDELIG en dag med sol! :)
Så kjørte taximannen oss tilbake til Double six hvor hele gjengen leide oss surfebrett og vi surfa kjempelenge!
Etter å ha surfa reiste vi inn til Kuta for å hente tingene vi hadde bestillt hos skredderen, shortsen min var ok, ikke kjempekul som jeg hadde håpt på. Dressen til Janne derimot er noe av det styggeste jeg har sett og hele gjengen fikk latterkrampe. (vi hentet aldri den dressen, hehe...)
Vi spiste middag i Legian før vi bestillte tur til Nusa Lembongan. Fikk og lekt litt med alle ungene som henger på gata. Søtingene!
bali 2008 155
På vei til Changoo
bali 2008 212
Ikke helt heldig med bildet, men jeg er nå ca oppå brettet! hehe...

Søndag 20.januar
Sto opp 05.00 å ble hentet av en bil som kjørte oss til Sanur hvor båten til Nusa Lembongan skulle gå. Båten var overfyllt med mennesker siden alle skulle hjem til Galungan og vi følte oss litt som sild i tønner. Da vi kom fram til Nusa Lembongan kom det kjapt en gutt bort til oss og lurte på om vi trengte et sted å bo. Det gjorde vi såklart og han lovde han skulle fikse både det og transport for oss. Fikk oss hver sin mopedsjåfør og i full fart freste vi oppover og gjennom Nusa Lembongan til vi kom til Mushroom beach. Her fikk vi hvert vårt rom og vi var meget fornøyd med utseendet på stedet vi hadde valgt oss. Etter å ha skiftet litt klær og nesten dødd av varme (steikende sol og ingen vind) kom han ene mopedgutten tilbake og lurte på om vi ville låne mopeder og utforske øya. Såklart ville vi det! Jeg og Ingvild ble sjåfør på hver sin moped (klepp jentene såklart, kan med sånn råning)
Det er mye mindre biler og trafikk på Nusa Lembongan enn på Bali, men jammen var det merkelig i begynnelsen å kjøre på feil side av veien + at veien var full av humper. Men vi satte avgårde og storkoste oss! Kjørte til et sted jeg ikke husker navnet på, men det var visstnok det stedet på Nusa Lembongan hvor det var best å snorkle. (det stedet hvor vi var på båttur aller første gangen vi var på Bali, der vi spiste og drakk kokosnøtter og satt i sånne båter inni jungelen, remember Lillian?)
Stedet var helt nydelig og vi leide oss snorkle utstyr og svømte ut til revet hvor vi snorklet i litt over en time før vi svømte inn igjen og fikk oss litt lunsj. Ble hengende en stund på denne stranda før vi satte oss på mopedene igjen for å finne Dream beach. Kjørte oss litt vill, men tilslutt fant vi Dream beach og det var virkelig Dream beach! NYYYYYDELIG!
La oss ned på stranda og koste oss, svømte, tulla og holdt på å dø av varme! Etter å ha blitt litt lei så satte vi oss på mopedene og kjørte videre. Prøvde å finne frem til naboøya til Nusa Lembongan, men ga opp etter å ha kjørt i over en time, da hadde vi så vondt i rompene etter den hullete veien så vi reiste hjem til Mushroom beach hvor vi slappet av ved bassenget, fikk massasje og bare slappet av. På kvelden gikk vi på en fin restaurant og spiste før vi la oss tidlig.
bali 2008 037
Dream beach
bali 2008 273
Janne og meg på mopeden

Mandag 21.januar
Måtte reise tidlig fra Nusa Lembongan siden vi hadde planer hele dagen. Hjemme på Ananda rakk vi en kjapp dusj før Made kom på besøk helt fra landsbyen sin. Agnes hadde fikset oss en fancy bil som skulle kjøre oss rundt forbi på Bali denne dagen og vi lot Made være guide. Først reiste vi til barnehjemmet der vi ville se hva slags forandringer det var gjort etter at vi samlet inn penger å dette her + at vi hadde med oss en del klær og leker.
Vi ble ganske skuffa over å se hvor lite som var gjort siden vi og alle andre som har vært der har samlet inn flere hundre tusen kroner. Men de hadde fått et nytt jente hus, nye jentedusjer og nytt kjøkken + en del nye pcer og klær. Barna såg lykkelige ut hvertfall og det er det viktigste. (Agnes fortalte oss og at de har avsluttet samarbeidet med dette barnehjemmet siden ledelsen på barnehjemmet var ganske dust og brukte ikke pengene slik de skulle)
Da vi skulle til å gå ble vi dyttet inn i et stort rom hvor ca alle barna satt samlet (420 barn ca) Her snakket daglig leder på barnehjemmet masse på balinesisk, barne jublet og vi forsto egentlig ikke helt hva som foregikk men forsto at det var oss de snakket om. En søt liten balineser jente kom opp og takket oss for gavene og alle pengene de hadde fått i løpet av disse årene og vi ble nesten litt rørt. På vei ut fra dette rommet igjen klappet og hylte alle og vi rødmet litt og følte oss som noen kjendiser. hehe... Søte barna!
Etter barnehjemmet kjørte vi hjem til landsbyen til Made hvor vi skulle få hilse på den nye babyen. Kona til Made var høygravid i sommer og nå hadde de fått en nydelig jente som var 4måneder gammel. God og tjukk var jenta, såååå søt! I landsbyen fikk vi brus og noe lokal mat (æsj..) før vi sa hade og kjørte til Ubud. Her fikk vi oss noe skikkelig lunsj før vi sjekket ut markedet som er obligatorisk når du er i Ubud.
Skulle egentlig til Monkey forest, men var trøtte og ville hjem for å hvile. Vel hjemme fikk vi beskjed om at Andre (han som eier hotellet) kom og hentet oss om en time for å ta oss med på middag så da ble det lite hvile. Rett i dusjen før Andre kom. Koselig å se han igjen. Han tok oss med på en fin restaurant som vi aldri har vært på og vi bestillte hver vår biff. Det er seriøst den beste maten jeg noen gang har spist! Biffen smelta omtrent på tunga og hele gjengen overspiste bittelitt. Andre insisterte på at vi skulle ha dessert og uten å egentlig få det godkjent av oss så bestillte han 4 forskjellige desserter! Dessertene var og kjempegode, men da vi skulle gå måtte han omtrent trille oss ut, så mette var vi!! :)
bali 2008 202
Jeg og den søte baby jenta til Made

Tirsdag 22.januar
Tidlig frokost på KuDeTa siden det var så fint vær. Labbet til Double Six hvor vi bare hang og koste oss i sola. En del av rip curl sine surfegutter + Sony og ONeill satte opp volleyball nett så da ble det volleyball et par timer i sola sammen med den, kjempekoselig! Herlige strandguttene!

Onsdag 23.januar
Reiste til Nusa Dua i 9 tida. Fine stranda, der det egentlig er ca ingenting å gjøre på! hehe.. Jeg og Ingvild gikk tur for å se på de fine hotellene og vi bare slappet av og nøyt dagen! Da vi kom hjem til Ananda sto Nita klar og ville ha oss med på shopping. Vi var ikke vanskelige og be så da ble det litt shopping på et nytt kjøpesenter hvor Janne fikk seg 3 par nye pumps. (Janne fikk seg 6par sko tilsammen på ferien)
Etter shoppingen reiste vi til en restaurant hvor vi spiste middag og Nita insisterte på at vi måtte smake på 4 forskjellige sjokoladekaker. Helt ok kaker, men ingenting er som norsk sjokoladekake! hehe...
Da vi trodde vi skulle hjem for å sove snudde plutselig Nita og kjørte mot Sanur. I Sanur reiste vi til en italiensk restaurant hvor vi bestillte hver vår is. Kjeeeempegod is!

Torsdag 24.januar
Nita hentet oss klokken 9 og vi reiste til KuDeTa hvor vi spiste gode frokosten som jeg aldri blir lei av! :)
Så kjørte hun oss til Double Six hvor hun faktisk joina oss på stranda en liten time. Prøvde hardt å overtale henne til å surfe, men det var rimelig uaktuelt.
Etter stranda gikk vi på Ultimo for å spise middag og drikke vin. Etter middagen fikk jeg viljen min og det ble vorspiel på rommet til Janne og Ingvild. Janne var syk, men trosset mageproblemene og ble med ut! Kjeeeekt!
Var først en liten tur på Espresso før vi gikk på Bounty og satte oss på den nye karaoke plassen, jeg var ikke heeelt fornøyd med det. Ingen Edurardo der! :( hehe...
Men etter å ha sittet i kanskje en liten time kom plutselig Eduardo og Anna ned til den nye plassen og skulle spille der resten av kvelden! Yaaaay... De tre andre jentene ble kjent med noen australske gutter og da kunne jeg fint snike meg litt rundt forbi for å være med mine balineser venner. Hang litt med Ozzie, Nolan og Fera før jeg fant ut at jeg måtte drikke litt mer for å holde promillen på plass. Tilbake med de andre jentene satt vi og drakk da jeg plutselig fikk øye på rosinå!! Søte gamle mannen som vi traff for 2 år siden som jeg var sikker på var død. Han kan ikke snakke så det ble bare tatt masse bilder og han fikk en øl av oss. Etter en stund bestemte vi oss for å gå opp på Bounty hvor jeg traff Made og fikk hjemmelagte papir roser av han + en fiskebolle. (tror ikke jeg trengte den fiskebolla, hehe...) Traff og Frengkie og hang en del med han før vi bestemte oss for å gå på MBarGo. På vei ned fra Bounty traff jeg på Eduardo igjen og tro det eller ei, jeg fikk klem og vi snakket! Tøff i trynet når du er full Mona? hehe...
På MBarGo storkoste vi oss som alltid og fikk virkelig dansa fra oss. Snakket litt med Regi før vi reiste hjem. Kjekke kvelden! Synd det ikke ble flere fylla kvelder på Bali, det er ca det eneste jeg skulle ønske vi gjorde mer av! :)
bali 2008 089
"nye" Bounty
bali 2008 154
Made og meg på Bounty

Fredag 25.januar
Frokost på Soho før vi tok taxi til Double six. Siden Ingvild hadde kjøpt seg surfebrett så måtte selvsagt alle prøve det, brettet var kjempekjekt! Mye mindre enn de brettene vi pleier å låne! Janne var sistemann som skulle prøve brettet. Jeg og Tonje ble liggende under hver vår parasoll og lese mens Ingvild ble stående i strandkanten for å prøve å ta bilder av Janne mens hun sto på brettet!
Akkurat hva som skjedde og hvordan det skjedde vet ingen av oss, men Ingvild såg plutselig en mann oppå Janne, akkurat som en sandwich. (surfebrett, Janne, surfebrett, Mann)
Jeg og Tonje fikk ikke med oss noe, men forsto raskt at noe hadde skjedd da Ingvild kom småløpende sammen med Janne og Oneill og vinket og hylte. Mot oss kom Janne full av blod!!!! Det såg skikkelig stygt ut, det rant blod fra hele ansiktet hennes og det kom strandgutter springende fra alle kanter, noen ropte ICE ICE, noen ropte hospital og noen ropte surfschool. Ingvild, Janne og Tonje sprang oppover mot surfeskolen mens jeg ble stående og omtrent spinne rundt meg selv uten å vite hva jeg skulle gjøre. Skulle vi være 4 stykker oppe på surfeskolen? skulle jeg ringe Nita og Andre? Skulle jeg pakke tingene våre? skulle jeg ikke gjøre noe? Forvirra og litt i panikk siden jeg hater blod! Men da alle strandguttene også sprang opp mot surfeskolen så sprang jeg med dem. Der fikk de tørka av Janne en del blod og til alles lettelse var det ikke så alvorlig som vi hadde trodd. Men siden det alltid er kjekt å ha noen som vi kjenner veldig godt og som attpåtil er lege med oss så bestemte jeg meg for å prøve å få tak i Nita. Sony kjørte meg til Ananda mens de andre tok seg av Janne.
Fikk tak i Nita, og hun kom Ananda i en kjempefart og vi kjørte mot sykehuset hvor vi trodde Janne var. Men neida, ingen Janne. Hverken Tonje eller Ingvild tok telefonen, men til slutt ringte Ingvild og sa de var på en liten klinikk ikke langt fra Double six så da reiste vi dit.
Der hadde Janne fått sydd seg 5 sting midt i panna og var heldigvis nesten helt bra igjen! Tonje var ennå litt grå i trynet etter å ha blitt så redd at hun besvimte og spydde mens Ingvild hadde full kontroll på oss alle! hehe... Nita kjørte oss hjem til Ananda hvor Janne fikk slappe litt av før vi reiste til Kuta for å gjøre litt last minute shopping.
Etter shoppingen kom Andre og Nita å hentet oss og vi kjørte til Jimbaran.
Der spiste vi på sjømat restauranten, til og med jeg smakte! :)

Lørdag 26.januar
Dagen for avreise! :(
Spiste frokost på KuDeTa før vi reiste ned på Double six for å si hade bra til alle + si takk for at de var så hjelpsomme når Janne skada seg. Janne var nesten som en liten kjendis på stranda og alle lurte på hvordan det hadde gått. (kan og få med at den løken som traff Janne med surfebrettet betalte for syinga og dette her, så det var snillt gjort)
Var kjempetrist å si hade bra til Sony og Airul. Tok en del bilder sammen med dem før vi reiste tilbake til Ananda for å pakke ferdig. I 1 tiden kom Made kjørende fra landsbyen kun for å si hade bra og følge oss på flyplassen! Snillingen! Putu og Made kjørte oss og vips var vi på vei hjem!
bali 2008 083
Made, Made, Nita og oss rett før vi skulle reise hjem! :)
bali 2008 152
Søte og herlige strandguttene våre! :)

Søndag 27.januar
Etter 34 timers reise kom vi oss endelig hjem til Stavanger/Sandnes! Måtte vente 5 timer i Hong Kong og 7 timer i London, noe som gjorde turen vår ekstremt lang! Men hjem kom vi! Allerede savner jeg Bali, men det begynner jeg jo å bli vandt med, dessuten så er det jo bare å reise ned igjen når økonomien er oppe å går igjen! hehe...

Det ble et langt innlegg, men du trengte jo ikke å lese det! :)

en kjapp en!

Jeg er daarlig til aa oppdatere, men aldri for har denne setningen passet bedre: so much to do and so little time!!
2 uker er altfor lite! hvertfall naar man reiser med to stykker som aldri har vaert paa bali for, vi vil jo gjerne vise dem alt, gjore alt osv... men det sier seg jo egentlig litt selv at alt det vi har opplevd paa 4 maaneder ikke kan oppleves paa 2 uker, men vi gjor vaart beste!
Tror hvertfall Janne og Ingvild koser seg og det gjor jammen jeg og Tonje ogsaa!
(SJOKK)
Har vaert litt uheldige med vaeret her nede, vi kom i slutten av regntida noe som resulterte i masse regn den forste uka, men naa er alt saa mye bedre og det er nesten grusomt varmt! (men skal vel ikke klage etter aa ha hort hvordan det er hjemme)

Orker ikke sitte i det varme datarommer for aa oppdatere skikkelig, men naa vet dere hvertfall at vi koser oss. Er hjemme paa sondag saa da blir det nok en fyldig oppdatering med bilder osv...
Er det ikke typisk at den siste uken alltid er den travleste? Middag med Andre to ganger, middag med Nita, en hel dag med Made, panikk shopping og soling osv... Naa er alt jeg savner for aa faa ferien perfekt en dag eller to med Fera, Eduardo, Nolan, Ozzie, Frengkie, Anna, Anti, Vicky og Made. Jeg har absolutt ikke faatt vaert saa mye paa Bounty som jeg skulle onske! En dag der jeg var saa drita full at jeg nesten ikke husker at jeg var der og en kveld der alle var edru og siden jeg er den eneste som har det kjempegoy med bali vennene mine naar jeg er edru saa gikk vi tidlig hjem!

Men naa maa jeg stikke, middag og shopping med Nita! :)

Grunner til hvorfor du er singel?

Fant denne litt morsomme lista på en internett side:
(meg i kursiv)

Grunnar til at du som kvinne framleis er single:

* Du har ein kalender på veggen med bilde av babyar i potteplanter. (nei, har ikke det)

* Du har ei «lukketruse». (hæææ? hva er det?)

* Du har kosedyr i senga. (nope, faktisk ikke)

* Vennene omtalar deg som «gal!». (ikke som jeg vet om)

* Du har ein ekstremt lang negl på eine lillefingeren din. (har ikke det heller)

* Du har katten din med på profilbildet ditt på Facebook. (teller Lillian som en katt kanskje?)

* Du skriv med farga blekk og brukar smileys i handskrivne brev. (nope)

* Du trur at energikriser kan løysast med krystallar. (hæh?)

* Du brukar all fritida di saman med bestevenninna di og mannen hennar. (liten sjangs for det ja)

* Du kan finne på å seie ting som: «Guuud, er du Tvilling?». (hmm.. neeeei)

* Du eig eit par lærbukser. (off då, nei gjør ikke det heller)

* Du set ein liten ring over 'i'-en og 'j'-en i staden for ein prikk. (neeeeei)

Kan noen da please fortelle meg hvorfor jeg ennå er singel? hæ hæ hæ? kresen sa du?

avreise 10.jan 15.20 fra Sola lufthavn

Jeg begynner å få reisefeber. Sånn helt plutselig gikk det opp for meg at på lørdag skal jeg nok en gang bli hentet av Putu på flyplassen og bli kjørt fra Denpasar til Semnyak for og så møte enten Gandja, Junior eller Gede i resepsjonen på Ananda. Glede!!! For å ikke snakke om å springe over på Soho for å spise før vi hiver oss i en blue bird taxi og fyker avgårde mot Legian og SHOPPING!

Av og til så syns jeg ting er litt pussige, for 2år siden når jeg skulle flytte til Nice kjøpte jeg helt tilfeldig Det Nye for å ha noe å lese på flyet. I bladet hadde de en reiseguide, og den måneden hadde de tatt turen til Nice. Strange og veldig kjekt siden jeg da fikk et bedre innblikk i hva jeg burde og ikke burde gjøre!
I går fant jeg det nye Mag og jammen tror du ikke de hadde en reiseguide til Bali, merkelige greier! Jeg vet hva jeg vil og ikke vil gjøre på Bali, men det er alltid like kjekt å lese om hva andre har gjort og opplevd der nede! :)

Sånn utenom å plutselig ha fått reisefeber så har jeg faktisk begynt å lese i engelsk boka mi, jeg vil ha like god karakter i engelsk muntlig som skriftlig så det er bare å henge i! :)
Jeg var og på jobbintervju på Widerøe i dag, tror det gikk helt ok. Var litt rart å skulle sitte der å fortelle om meg selv og hvorfor jeg ville jobbe i Widerøe å dette her når jeg allerede jobber her! hehe.. Jeg krysser fingrene for at jeg begynner i ny jobb i februar! Jeg vi jeg vil begynne i ny jobb! Jeg vil ha venne billetter slik at jeg, Lillian, Camilla og Tonje kan reise til New York i mars! :)
(også en liten tur til sør-afrika med Tonje, også selvsagt en tur til Singapore for å besøke Tonje når hun flytter for å studere)

Var også hos optikeren i dag og fikk kjeft for at jeg ikke har vært der på ca altfor lenge. Jeg hadde som forventet fått bittelitt dårligere syn, men pyttsan. Hva er det man har linser til? Jeg skal også i nærmeste framtid bli brille-mona et par dager i uken slik at øynene mine får mer oksygen! Fant meg to litt halvkule briller i dag, såklart to av de dyreste. (Prada og Armani, hihi...) Så får jeg se hva jeg har råd til når jeg kommer hjem!
Fikk og snikt meg til en lunsj med Marie i dag noe som var veldig koselig! :)

Nå sitter jeg på jobb og kjeder meg big time, tiden går tregt i dag i forhold til i går! Kjipe greier!

Julebord Wider?e 020
Søtnosene som fyker avgårde til Oslo (Bali) i morgen! Blir en herlig gjeng på tur!

2 days left

Det nærmer seg avreise, det har ikke helt gått opp for meg at jeg skal fyke avgårde til Bali, igjeeeen. Men om 2 dager er vi på vei!

Dagen i dag ble faktisk ikke så slitsom som jeg hadde trodd den skulle bli. Jeg sto opp ca når jeg våknet, ryddet på rommet mitt, vasket klær og begynte å pakke kofferten min. Så kom Tonje og hentet meg, vi reiste og tok sol. (vi tok litt for mye, begge ble fine og rødlige) så reiste vi inn på BI hvor vi begge kjøpte litt bøker før jeg snakket med studie rådgiver Hege som kunne fortelle meg at det var ikke aktuelt å gi meg permisjon hvis jeg ikke hadde god grunn for det. Siden jeg ikke hadde annen grunn enn at jeg ville ut å reise, jobbe og ikke ha mer økonomi/statistikk fag så var visst ikke det godt nok.
Men sammen fikk vi mekket sammen en plan om hvordan jeg skal gjøre det. Så jeg skal kun ta 3 fag dette semesteret, noe som vil si jeg skal "drite" i to fag. (luuurer på om metode og dataanalyse gjerne er ett av de fagene jeg "glemmer" å ta)

Etter å ha vært på skolen reiste jeg hjem, dusjet og slappet litt av før jeg reiste inn på jobb. Det tok ikke mer en ca en time før Ingvild stod inne på kontoret og småhoppet. Blid og fornøyd for at vi snart skal reise, vi snakket Bali Bali Bali, om hva vi skulle pakke, hva vi skulle gjøre, hvordan vi skulle møtes, osv.. Akkurat i det Ingvild skulle til å gå for å gjøre noe fornuftig kom Janne så da gadd ikke Ingvild gå alikevell så vi ble sittende 3 stykker på ankomst å bestille billetter, hjelpe Janne med litt pakketips og bare kose oss egentlig.

Da Janne og Ingvild gikk ble jeg ikke sittende lenge alene, vips så sto Camilla utenfor luka mi. Hang en liten time med Camilla før hun måtte rekke Bergens flyet sitt, koselig å treffe Camilla rett før hun skulle reise! :)
Nå sitter jeg her og har egentlig bare en liten time igjen på jobb før jeg skal hjem og soooove!

Sitter å gleder meg nesten like mye til kvelden før vi reiser, da skal vi bo på hotell i Oslo, drikke oss småtullete på vin og spille fantasi! Jeg tror jammen det blir en koselig gjeng på tur! :)

slitsomme dager

Hvorfor er det slik at det alltid er så masse som skal ordnes, gjøres og betales rett før du skal på ferie? Kan noen fortelle meg det?
Jeg har jobbet hver dag siden jeg kom hjem, jeg har ca ikke sett vennene mine, jeg føler jeg tjener masse penger, men neeeeeida! Jeg har ca like mye utgifter som jeg har inntekter, trodde ikke det skulle være mulig jeg?
Og som vanlig er det typisk å få fartsbota i posten rett før du skal reise + den største telefon regningen jeg noen gang har hatt + en strømregning som jeg nesten begynte å grine av! Fy å fy å fy...!!!

I morgen MÅ jeg innom BI en tur, tror jammen skolen og starter i morgen. Jeg må få snakket med BI damene om at jeg ikke vil mer, eller bare vil litt. Også må jeg hente Ipod laderen hos Tine slik at jeg har tilgang til musikk på den evig lange flyturen, så må jeg pakke kofferten min, så må jeg redigere litt på Tenerife filmen som jeg har lovd mamma (det gleder jeg meg faktisk til), også skal jeg kjøpe inn dill (slik som solkrem, antibac, idoform osv..), også skal jeg trene og ikke minst på jobb! PUH...!!!!

Onsdag blir ikke mindre travel, da skal jeg først til optikeren og sjekke om synet mitt er blitt bedre/verre/likt også skal jeg på informasjonsmøte på flyplassen angående den nye stillingen jeg har søkt på før jeg skal på jobb på kvelden! Nok en PUH.....! dag...

Torsdag skal vi reise til Oslo, men før jeg reiser skal jeg utrolig nok på jobb! Jobber fra 9 til 12 på dagen før vi skal reise i 5ish tiden. Jeg tror jammen jeg fortjener/trenger denne ferien!

En litt merkelig ting skjedde i dag, en gutt som jeg traff på Bali for 2 år siden poka meg på facebook! Hvordan i alle dager har han klart å finne meg der? Han er fra Australia og jeg kan ærlig talt ikke tenke meg at vi noen gang har utvekslet etternavn? Merkelige greier...

Anyaway, nå skal jeg kose meg med en episode av "Little House on the Prairie" (jepp, i mangel på andre serie å glo på så kjøpte jeg meg den, hehe...)

Jeg må innrømme at akkurat i dag og dager som i dag der jeg er sliten og dette her så skulle jeg gjerne vært kjæreste-mona og ikke evigsingel-mona! :p

10790-0014
Koselige serien!

No need for words?

10p
penn-badgley-cw
Penn Badgley (Ikke helt feil å hvile øynene på for oss single (og usingle) jenter...

fina været

Jeg har sovet uuutrolig dårlig i natt! Jeg har flere ganger vært nesten helt overbevist om at NÅ fyker taket av, men neida... For en vind, jeg skulle begynne på jobb klokken 9 i dag morges og da jeg sto opp blåste det sånn at jeg ikke orket tanken på å gå ned til Løkkeveien, så jeg bestillte like så godt taxi, hehe...

Det blåser ennå helt ufattelig mye og døra på videoverden blåser opp hele tiden og det er freezy! Brr... Dessuten har jeg hatt leteaksjon etter alle avisene siden de hadde blåst vekk, søppeldunkene hadde og forsvunnet (de fant jeg igjen lenger ned i gata, nesten helt ute på veien)

Jeg får holde ut med vinden og det kalde været, 5 dager til jeg, Tonje, Ingvild og Janne flyr avgårde mot varmere strøk. Det ser dårlig ut med sol på Bali, har vært utrolig masse overskyet de siste ukene, men håper de ordner seg og at vi i det minste får bittelitt sol! :) ca 30 grader hver dag er uansett ikke feil!

My girls :)

Satt og scrollet nedover bloggen og ble plutselig klar over at det er lenge siden jeg sist blogget et bilde, noe som kanskje er litt kjedelig. Så hva passer vel bedre en å blogge et bilde av den utrolig herlige gjengen jeg feiret nyttår med?
Jentene mine er verdens beste, dere betyr så utrolig masse for meg! Skulle bare ønske vi noen ganger hadde mer tid i døgnet slik at vi kunne hengt mer!! Nå får vi gjøre så godt vi kan for å få til en Bergenstur! :) Hva hadde vel vært bedre enn 6kløveret på fylla i Bergen? Kjempe kjempe glad i dere jentene mine!
n712610633_1986993_6897

fyllesvin

Jeg fikk overnattingsgjester i natt, to små fyllesvin banket på døra mi i halv 5 tiden og snill som jeg er så stod jeg opp og slapp dem inn. Etter litt jabbing skrudde jeg igjen av lyset og sovnet. Våknet i 10 tiden i dag av at jeg egentlig burde gå på jobb, men jeg orket ikke så jeg ble liggende i senga og snakket med fyllesvinet ved siden av meg, mens det andre svinet låg på sofaen og sov.

Halv 12 kom jeg meg ned på jobb og brukte hele dagen på å rydde og gjøre det litt mer oversiktlig på videoverden. Jeg har fått bruke 2 hele dager på å bare rydde og organisere ting på videoverden og jeg liker det! Skulle egentlig hatt to dager fri, men lot ikke sjansen gå fra meg når jeg fikk bruke 2 dager på å fikse ting!
Etter jobb i dag blåste jeg hjem der jeg fikk i meg bittelitt mat før jeg blåste ned igjen på Elixia hvor jeg fikk en herlig styrketreningsøkt sammen med Sara. Slitsomt å komme seg på trening, men helt fantastisk etterpå! (kanskje mindre gøy med gangsperren i morgen)

Nå er jeg nydusja og ligger å ser på sladder på tv, skal ha en skikkelig sløøøv kveld! Og Marianne hadde rett, jeg ble hekta på Gossip girl så det blir nok noen episoder av det og i kveld! hehe..

I morgen er det jobb hele dagen før jeg skal på fylla med Ceciliepusen! Gleder meg!

sånn ting som Marianne liker

Jeg skulle blogge et litt langt innlegg, men orket ikke så da:

1. Hva var den første tanken som slo deg da du så deg selv i speilet i morges?
eg va så trøtt at eg kan kje påstå eg huske at eg har sett meg sjøl i speilet :p

2. Hvilket blad leste du sist?
tro det eller ei, men det huske eg faktisk ikje for det e så lenge siden

3. Skriv et ord som rimer på FUCK?
suck

4. Favorittplanet?
eg syns mars ser litt søde ud, men eg lige nok best jordå ja siden eg kun kjenne te den!

5. Hvem er den fjerde personen på tapt anrop-listen din?
Siri

6. Hva har du som ringelyd?
Colby Calliat - Bubbly

7. Hva har du på deg?
en stooore goe genser, kari traa boxer og prinsesse dynå mi!

8. Setter du deg selv i bås?
tror kje d

9. Hvilket merke er det på skoene dine?
eg har mange sko, og mange merker... men foretrekke et av mine 6 par vans sko hvis du absolutt må ha et visst merke....

10. Hva er best - lyse eller mørke rom?
lyse

11. Hva synes du om den personen du rappet denne meme-tingen fra?
snill og er kjempeflink til å oppdatere bloggen sin!! :)

12. Hvis du er alene i et rom med to senger, hvilken velger du å sove i?
den største med tjukkest dyne!

13. Hva gjorde du rundt midnatt i går?
såg film
14. Hva står det i den siste sms-en i innboksen din?
hehe, nei hu e faktisk pitteliden. Og føle at meg og deg e store. Sjøl om eg lada som at eg va større enn eg va større enn deg. Hehe, mobbin på gang. (Siri har allti kjekke fyllemeldinger som eg forstår aaaalt av, hehe...)

15. Hvem er den siste personen du så i dag?
utenom jenta på bussen så var det Tonje og Carina

16. Hvilke(t) ord bruker du igjen og igjen?
liksom og hæ

17. Hvem er den siste som fortalte at han/hun elsker deg og når skjedde det?
hmm... aleksander på teneriffe. søtnosen!

18. Hva er den siste hårete tingen du tok på?
hodet mitt

19. Hva spiste du sist?
en slikkepinne

20. Hvor mange ufremkallede filmruller har du liggende?
ingen

21. Din favorittalder i livet så langt?

22. Hvem er din verste fiende?
skal ikke nevne navn her

23. Hva har du som skjermbilde på din personlige computer?
nyttårsbildet av 6 kløveret

24. Hva er det siste du sa til noen i dag?
ring meg hvis du ska sova her

25. Velg mellom en million kroner og evnen til å fly?
fly!!!

26. Liker du noen?
oh yes

27. Siste sangen du hørte på?
The Pretende - Foo Fighters

28. Hvis den siste ukjente personen du snakket til plutselig ble fly forbannet på deg, hva ville du gjøre?
muligens ikke så mye

29. Hvem kunne du tenke deg å dra til så det sang, midt i ansiktet?
det skulle du vel likt å visst

30. Hva befinner seg nærmest din venstre fot akkurat nå?
en ekstra dyne, ca 5 puter, en morgenkåpe, to fjernkontroller og en vegg

Nå, søvn.. I morgen jobb

Btw, var og såg I Am Legend på kino i dag! Kjekk film, hvertfall det jeg turte å se! Ca halve filmen befant jeg meg under jakken med musikk i ørene! Pyse jeg?

Nyttår og sånn

Nyttår var for en gangs skyld en suksess! Jeg koste meg utrolig masse! Fine mennesker, god mat, mange raketter, god drikke og verdens beste jentegjeng! Yaaay!

Sånn utenom det så er det påan igjen med jobb. Jobb hver dag, doble vakter og dette her! Trenger absolutt pengene siden jeg reiser til Bali om 8 dager og det da blir dårlig med lønn i februar!
8dager kun, det er helt sykt å tenke på, tror ikke det har gått helt opp for meg ennå. Før jeg reiser er det uansett en del ting jeg må ordne opp i, slik som mase på Odd Kjell, snakke med BI, pakke, vaske, henge med venner, være sosial og trene! Oh well, man får tid til det man vil ha tid til! :)

Nå skal jeg nyte frikvelden min, er ikke ofte jeg jobber dag i stedet for kveld, men denne uken jobber jeg bare dag! HERLIG!