Bali

Da var ferien over for denne gang....

Er kommet meg vel hjem fra ferie. Det stemmer til en viss grad ordtaket "Home Sweet Home". Det er herlig å krype under dyna første natten etter ferie, det er fantastisk å spise grovt brød med brunost og det er deilig å komme seg på trening igjen. Men når man reiser fra 30ish grader, strålende sol og et sted hvor alt er så billig at man ler av regningen, så er det en overgang å komme hjem til regn, 14 grader og et land som er skremmende dyrt. Men en ferie varer dessverre ikke evig, og jeg er heldig som nok en gang fikk to nydelige uker på Bali. Og for første gang har jeg vært på avslappingsferie, ikke noe fyll og fanteri. 14 dager med bare kos. Hvem kan klage på noe sånt?

Vi har tilbrakt mange late dager på stranden.

Vi har spist og drukket så mye god mat og drikke at vi begge kom hjem med noen feriekilo ekstra. Men hva kan man forvente når en biffmiddag med forrett og dessert + et par daquiri koster like mye som en grandiosa her hjemme?

Også fikk jeg meg selvsagt litt nye sko. Kan ikke dra på ferie uten bittelitt shopping. Nå krysser jeg bare fingrene for at baggasjen vår bare finne veien til Ålgård, hvor den er akkurat nå er uvisst! Hvis ikke er det mange ferieskatter som er borte vekk. Det liker jeg ikke!

Jeg hadde egentlig tenkt å ta med Ronny til Gili Trawangan og tilbringe noen dager der. Men det jeg hadde glemt var at noen *kremt* ikke liker båter og blir dårlig av det. Da passer det dårlig med to timer på båt. Så da ble det obligatorisk dagstur til Nusa Lembongan. 25minutter på båt hver vei er noe alle kan tåle! Hehe...

Også har jeg jammen blitt ett år eldre mens jeg var på ferie. Hele 25 år! Dagen ble feiret på rolig vis og med kake servert av hotellet. Utrolig koselig at de får med seg slike ting! Det gjorde at jeg ble ekstra fornøyd med det fine hotellet vårt.

Og sist, men ikke minst så har vi kost oss masse sammen.  ♥

♥ ♥

Bali 2010, del 4

Da Ane ble sengeliggende pga Bali Belly. For de som ikke vet hva det er så er det ikke noe gøy å få. Jeg er en av de heldige som aldri har hatt det til tross for at jeg har vært på Bali ganske mange ganger etterhvert. Men kort fortalt, diare + litt til... Så mens Ane måtte holde sengen ble det basseng området på hotellet for min del. Her er det ekstremt varmt, pga lite vind! Shitt, jeg sleit de dagene jeg måtte ligge der! hehe... Men fint er det da!

Dette bildet får meg til å le...! Bildet er tatt en av de morsomste kveldene på Bali og er dessverre det eneste bildet fra denne kvelden. Vi traff to australske gutter (M&M), som spanderte alkohol på oss hele kvelden og underholdt oss med vitser og ablegøyer. For en kveld sier jeg bare. Synd at vi aldri traff på disse igjen. Lurer på hvorfor? hoho.... (Mye internt som ligger bak det meste her, egentlig)

Min fantastisk reisepartner!! Så glad i du! ♥

Nok en fantastisk kveld på byen, som startet med gratis drinker fra 22-24 på Sky Garden. Dangerous! Kvelden ble tilbrakt med våre kjære balinesiske venner. Hadde noen festlige kvelder sammen med dem! Elsker å treffe nye lokale venner. Keepers! Kvelden ble avsluttet med nattmat på trappen foran resepsjonen. Begge rimelig trøtte i trynet, derfor den "flotte" sladden" foran ansiktet til Ane.

Ny dagstur! Denne gangen til Uluwatu. Et tempel som balanserer på noen fantastisk klipper. Utsikten her er speachless. Vi var ikke såååå interessert i tempelet, men apekattene som sprang rundt derimot! Ane var livredd i starten, men kom seg fort. De er jo bare søte, nesten...

Tøffe Ane! ;)

Jeg leide for første gang moped på Bali. Grunnen til at vi aldri har gjort det før er at trafikken er totalt kaos! Jeg var meget skeptisk til å gjøre det denne gangen og, men etter å ha brukt en uke av ferien til å sitte i taxikø gjorde vi det allikevel. Men til dere som er på Bali for første gang, ikke lei moped første dagen! Det er en fordel å bruke et par dager til å venne seg til kaoset og prøve å forstå trafikkreglene. For det er få regler. Her er det tut og kjør regelen som praktiseres! Og kjører du moped er du ekstremt utsatt! Det er nok av turister som humper rundt med SVÆRE kjøttsår etter et ufint møte med asfalten. Det ser ikke mye fint ut!

Bali 2010, del 3

For å få komme oss litt vekk fra Kuta sitt mas og kjas, drog vi på tur til Nusa Lembongan. En øy ca halvannen time fra Bali. Planen var at vi skulle ha en overnatting, men vi fant fort ut at det holdt med en dagstur.

Første stopp på øya var Dreambeach. En helt fantastisk nydelig strand som det omtrent aldri er mennesker på. Grunnen er muligens at det er få bademuligheter pga store bølger og ikke de helt spenstige stedene å slappe av i skyggen. Men et herlig sted å stopp på og nyte utsikten!

Litt bilder fra mopedturen rundt øya. Vi kikket på templer, lokalbefolkningen og kjørte leeeenge i jungelen. Vondt i rompa fikk vi og. Er ikke bare bare å kjøre moped på slike veier som de har på Nusa Lembongan, de er humpete!

Neste stopp på rundturen vår var Mangrove beach. Her leide vi snorkleutstyr og la på svøm i god tro om at vi skulle kikke på masse fine fisker. Jeg har vært på denne stranda 5 ganger før og hver gang har vi hatt en fantastisk opplevelse når vi har snorklet, men ikke denne gangen! Tror både jeg og Ane trodde vi skulle dø der ute. Det var så sykt sterk strøm, vi bevegte oss såvidt framover. Slik bli man sliten av. To skritt frem og fem tilbake! Så vi ga opp å svømte tilbake på stranda. Her ble vi liggende strekk ut og sippe til cola og sovnet tilslutt. Herlig i grunn! Rakk en banana pancake før vi satte kursen mot båten tilbake til Bali.

Mens vi ventet på båten flokket lokale unger seg rundt oss. Ane delte nemlig ut godteri til alle som ville ha. For et kaos! Men et herlig kaos. Båtturen tilbake til Bali var galskap. Vi tok speedbåt, noe som førte til høy fart i STORE bølger. Vi lo og lo. Utrolig festlig avslutning på en fin dag!

Til tross for at jeg er ekstremt trofast mot mine "faste" spisesteder så prøvde vi ut et par nye og. Tro det eller ei. En ny italiensk restaurant på Kuta Square hadde knallgod pizza. Hard Rock ble besøkt og det samme med Sky Garden. God mat på alle stedene! Det kan vi like.

Litt massasje og spabesøk ble det jo selvsagt. Vi fant ut at å kombinere vorspiel med massasje, manikyr og pedikyr var en glimrende idè! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Genialt!

Jeg måtte selvsagt lure Ane inni buret på Bounty! Obligatorisk når man besøker Bali for første gang sammen med meg! Hoho... Og nei, det er ikke Ane som fant ut hun skulle danse i undertøyet. Men måtte bare ta bilde av denne jenta. Ikke bare kledde hun av seg, men noen stjal klærne hennes. Lættis!

Bali 2010, del 2

Kveld nummer 2 startet med en fantastisk middag på Ultimo. En italiensk restaurant som ligger like ved hotellet. Maten er utrolig god og prisene er latterlig lave. Så ble det et aldri så lite vorspiel på hotellrommet hvor vi skapte oss og drakk lokal Bali vodka.

Nok en uforglemmelig kveld på Bounty. Danset på scenen med Lare Lare, traff noen gale australske gutter og ble bestevenn med damen som vasket doene. Vi ble også kjent med en nederlansk pojke og noen festlige balinesere som vi endte opp med å henge sammen med hver eneste kveld resten av ferien. Vi fikk og øynene opp for en dritlekker gutt som stod på scenen og danset i sin egen verden. Skjorten var kneppet opp og han var ekstremt klar over at han var deilig. Vi fniste og lo, kikket og fantaserte. Men gutten ble litt klein i sin selvgodhet så vi endte opp med noen bilder av han før vi gikk på jakt etter mindre selvgode gutter.

Så var det tid for en rolig kveld. De som eier og driver hotellet vi bor på inviterte oss på middag. Noe vi såklart ikke sa nei takk til. Andre og Nita tar oss alltid med ut på fantastiske restauranter. Restauranter vi ikke tar oss råd til selv når vi er på ferie. Jeg ble i tillegg invitert i bryllupet til Andre, som skal stå i november. Det hadde vært så vannvittig morsomt å kunne dratt! Skal absolutt prøve å presse det inn i timeplanen, selv om jeg har mine tvil på at det vil fungere.

En hviledag var nok før vi havnet på byen igjen. Traff på noen morsomme svensker som vi tilbrakte store deler av kvelden med. På Bounty er det Happy Hour hver kveld fram til 24.00. Noe vi utnyttet til fulle. Det ble en del rosa drinker i løpet av ferien for å si det sånn!

Bali 2010, del 1

Det tok oss ca 5 minutter i fra vi kom inn på hotellrommet på Ananda til det var kaos. Typisk jenter kanskje. Ananda har forresten fått nye rom, rett oppforbi resepsjonen. (for de av dere som vet hva det er snakk om) Hadde den konge utsikten over store deler av nabolaget.
Vi rakk såvidt å rote litt før vi sprang bort på Soho (en amerikansk diner restaurant ting) for å spise chicken quesedillas. Obligatorisk å spise første dagen på Bali. Smakte like godt som alle de andre gangene. Siden vi var uthvilte og klare for sprell gjorde vi oss klar for en kveld på byen.

Første kvelden ble galskap fra start til slutt. Det ble en kveld med gjensyn med mange gamle kjente og vi stiftet nye bekjentskaper. En gammel kjenning som jeg tulla masse med for 5 år siden stod plutselig foran meg og flirte og jeg holdt på å dette av stolen! Ane lo så tårene trillet, jeg ble så utrolig paff over at mennesket kjente meg igjen. Heldigvis var jeg edru og ølbrillene var ikke på plass denne gangen, men det skulle vise seg at det endret seg i løpet av ferien.
Vi tilbrakte store deler av kvelden sammen med to franske gutter som var veldig hyggelige og veldig franske. Vi krabbet opp trappene på hotellet i halv 6 tiden på morgenen, bra start på ferien!

Litt bilder fra stranda "vår". Double six beach som ligger i Seminyak. Her tilbrakte vi mange dager. Men tror ikke vi var på stranda en eneste dag før klokken var nærmere 12.  Latskap! hehe... Mange av vennene mine som pleide å jobbe på stranden var der ikke lenger så det var en stor skuffelse. Til og med Sony var borte vekk. Utrolig trist. Heldigvis holdt Kerren, Annie, Joseph, Jacky, Ibny og Ketut liv på stranda! Elsker denne stranda. Den er kanskje ikke den fineste, men det er gode restauranter like i nærheten og stemningen er magisk på ettermiddagen. Da sitter balineserne på strandsengene og spiller gitar, synger og spiller trommer. Herlig!

Going back to Paradise Island...

Paradise Hotel kan gå å gjemme seg i skyggen, ingenting slår Paradise Island.

Reisefølget er bestemt. Hotel er bestilt. Sjåfør er informert. Strandguttene er i ekstase.
Planleggingen til årets drømmetur er i gang! Avreise 30.juli, hjemreise 21.august. Life is good!

Bali

Alright, hvor starter man aa fortelle fra naar 99% av alt man gjoer her nede er helt fantastisk?

Vi landet paa Bali i 3 tiden paa mandag, ble staaende i den lengste visum koen jeg noen gang har staatt i og forbannet alt og alle, saerlig kineserne som stadig fulgte etter oss. Vi ville ikke se flere kinesere etter Hong Kong.
Men da vi kom ut i ankomsthallen og fant Putu og Gede saa var alle bekymringer glemt... Det luktet Bali, det varmet slik som bare Bali gjoer og Marie straalte nesten like mye som meg! hehe...

Dag 1:
Foerste jeg gjorde var aa dra med meg Marie paa bintang hvor store mengder alkohol ble kjoept inn. Saa var det tid for dusj og stell foer vi selvsagt maatte drikke opp alkoholen vaar. Mildt sagt kan man si det var to fnisete jenter som satte seg ned paa Ultimo for aa spise middag! :p
Vi spiste forrett, hovedrett og drakk en flaske vin og endte opp med aa betale under 200kroner! Ingenting aa klage paa akkurat!
Og siden jeg fikk bestemme alt foerste kvelden ble det rett ut paa byen etterpaa hvor vi drakk fiskeboller, hoerte Eduardo synge Bryan Adams og fikk en del nye venner fra baade Bali og Australia. Koooos!!!
Da vi var lei Bounty... (les, Mona (!!!!!!) var lei Bounty, ikke Marie) gikk vi videre bort paa MBarGo. Her danset vi fra oss med Regi og de nye kompisene vaare og hadde det utrolig koselig. Hadde en litt kjip avslutning paa kvelden og tilbrakte et par timer paa do hvor jeg var lei alt som heter klengete og ekle gutter, men det ordnet seg med litt hjelp fra dovakten! hehe....
Kom oss hjem i 5 tiden og slukte nedpaa litt nattmat paa soho foer vi sovnet omtrent foer vi var komt inn paa rommet!

Dag 2:
4 timer soevn holder i massevis naar man er paa Bali. Derfor var det opp og hopp i 10 tiden. En fantastisk frokost paa KuDeTa foer vi labbet i retning Double six beach. Det var like lett som alltid aa finne strandguttene vaare og vips hadde vi havnet paa hver vaar solseng. De foerste timene gikk med paa aa snakke med guttene foer vi handlet oss litt saronger og tull fra stranddamene. Egentlig laag jeg ikke i ro mer en kanskje 20minutter hele dagen for det var hele tiden noen som ville sette seg ned aa snakke, noe som bare er koselig! :)
Lunsj ble inntatt paa Zanzibar, som vanlig! Det store samtale emnet denne gangen var ikke hvor hvit jeg er ("you have so nice white skin"), men hvor slank jeg var blitt. (???) Kommentarene denne gangen var: "before you a little fat, now you look slim and nice"
Ikke vits aa lyve, hvorfor ikke bare si det som det er! hehe... Herlige balineserne!
Paa kvelden var vi for slitne til aa vurdere aa gaa ut saa vi reiste paa shopping i stedet. Marie shoppet masse, jeg trodde jeg shoppet ca ingenting... Noe jeg ikke gjorde, svidde av godt og vel en million eller to!
Middag ble pizza fra pizza club, slaar aldri feil!

Dag 3:
Sto opp tidlig for aa vaere paa stranda til klokken 10, men det viste seg at det var overskyet saa vi drog ut tiden. Frokost paa Kudeta og powerwalk til stranden. Der gadd vi ikke leie oss solsenger, satt heller oppe hos Sony og snakket med han mens han laerte oss mange nye trylletriks. Kjempekoselig! Paa ettermiddagen fant vi ut at vi skulle dra paa shopping saa da reiste vi ut paa factory outlet. Nok en gang svidde jeg av en million eller to og jeg begynner virkelig aa lure paa hvor mange penger det er igjen paa kontoen min?
Naa har vi nettopp vaert paa spa og faatt oss manikyr, creambath og skulder/nakke massasje! Absolutt ikke feil, herlig!!!!!
Vi har reservert bord paa Rumours, en restaurant med fantastisk biff, klokken 8 saa naa bare diller vi litt paa internett foer vi skal tilbake paa rommet og gjoere oss klar for kvelden. Regner med det blir en tur ut i dag!
Haaper denne kvelden blir uten taarer og nye venner paa doen som troester meg! hehe...

Det var jammen mye oppdatering paa en gang!
Har merkelig nok ikke tatt noen bilder paa Bali ennaa, skal ta med kameraet ut i kveld slik at jeg kan legge ut fine fyllebilder naar jeg kommer hjem! hehe... :)

Satt å kjeda meg litt da jeg plutselig kom på en kommentar som fikk meg til å småle litt for meg selv.

Jævla hore. Du må betale!

(Sony som prøvde å være hjelpsom å forklare en norsk gutt at jenta han prøvde seg på var en hore)
Sikkert ikke like morsomt nå, men da Sony sa det holdt jeg på å dø av latter!
Sony har lært seg ca alle stygge ord som finnes på norsk og han kan med det å få folk til å le!

110
Her demonstrerer Sony hvordan man skal pose som modell! Søtingen!

Home sweet home?

Litt usikker på hvordan jeg skal skrive Bali innlegget mitt. 2 uker kan bli et langt innlegg + bilder som gjør det ennå lengre. Men pyttsan, her kommer det...

Torsdag 10.januar
Jobb fra 09.00 til 13.00 før Ingvild kom og hentet meg 14.00 og det var klart for avreise til Oslo, vi kom med på det første flyet til tross for at vi hadde ID billetter. (noe som vil si at vi kun får fly hvis det er ledige seter)
Vimset litt rundt på Gardermoen før vi ble hentet av en buss og kjørt til Gardermoen Gjestegård. Bodde på dette "hotellet" for to år siden og på disse 2 årene hadde de pusset det skikkelig opp. Var knallfint! Vi spiste middag og spillte fantasi på rommet før vi tok en tidlig kveld siden vi skulle tidlig opp.

Fredag 11.januar
Vi reiste fra Oslo 07.50 og flyturen til London var rask og enkel. I London fikk vi presset i oss en Bagel før vi småsprang til gaten vår. Da vi kom ombord på flyet jublet jeg nesten før jeg hadde satt meg ned, det var et splitter nytt fly! Yaaaay! Jeg liker jo som noen av dere vet å fly langt siden vi kan se masse film, får mye å spise og drikke osv... Koser meg nesten!
På dette nye flyet kunne vi stoppe filmene når vi ville, se de når vi ville osv. På det gamle flyet kunne man og velge mellom mange filmer, men da begynte de litt oppå hverandre og man såg ofte gjerne bare halve filmen. Dette nye greiene var genialt! Man kunne og velge mellom en haug av cder som man kunne høre på! Koooos!!
Såg Skjønnheten og udyret, en hel haug med serier, hørte på musikk og sov bittelitt.

Lørdag 12.januar
Turen fra Hong Kong til Denpasar gikk rimelig kjapt, hele gjengen sov ca hele turen! Fremme på Bali var det den berømte "kort" visum køen. Skulle likt å visst hva som egentlig tar så lang tid, men men.. Vi kom oss hvertfall ut for å hente baggasjen til slutt og all baggasje kom fram! :)
I ankomsthallen ventet Putu på oss og han kjørte oss til hotellet. Det var glovarmt og det første vi gjorde da vi ankom Ananda var å hilse fort på Gandja og Gede før vi hoppet i bassenget. Ble liggende en liten time å halvsove i poolbaren før vi kledde oss og gikk på Soho for å spise. Etter middag reiste vi inn til Legian hvor det ble en del shopping. Fikk trasket opp hele Legian street (med en Booster på veien) før vi var trøtt og reiste hjem for å legge oss.
bali 2008 028
Shopping i Kuta :)

Søndag 13.januar
Våknet grytidlig av at Janne omtrent sto og hoppet på senga vår, klar for stranda! Vi spiste frokost på KuDeTa (verdens beste frokost) før vi labbet avgårde mot Double six. På Double six kom Sony og Airul omtrent springende mot oss å ga oss en gooood klem før vi fikk hver vår solseng. Ikke før hadde vi lagt oss ned før Kerren, Linda, Annie og resten av strand damene kom. Koooselig!
Det var ikke noe særlig til strand vær, veldig mye overskyet så vi gikk relativt tidlig hjem der vi dusjet og kledde oss før det var klart for middag på Rumours! Goooode biffen!
Etter middag gikk vi på K og kjøpte oss vin og satte oss i baren hvor vi hadde fantasi vorspiel.
Vinen gikk fort ned og jeg husker egentlig ikke helt når vi reiste ned mot Kuta, men vips så var vi på plass på Espresso. På Espresso bestillte vi oss hver sin shott som vi helt klart ikke trengte. Etter shotten bestemte vi oss og for at å dele to Long Island var en god ide. Neeeei....
Vi skrev en song request og leverte til en servitør og da Queen - Dont stop me know rullet over høytaleren sto Espresso gutten og bare pekte på meg og Tonje og kom springende ned for å klemme oss! Koselig!
Janne, Ingvild og Tonje sa at så fort vi hadde drukket opp drinkene skulle vi gå på Bounty så jeg slukte i meg alt slik at vi var klar for Bomba!
På vei inn til Bounty fikk jeg lettere sjokk da hele plassen var byggd om. Nesten ingen biljard bord lenger, en ny karaoke scene (nå er det jammen 2) og alle flaggene var tatt ned til fordel for noe fancy greier. Siden vi var så sene så var det ingen keyboardmann der så da gikk vi like så greit opp.
Etter at Janne hadde bestiltt fiskeboller til hele gjengen begynner hukommelsen min å skurre litt, jeg husker at jeg traff Frengkie og prøvde desperat å finne Made uten hell. Så ble jeg dårlig og ville gå hjem! (JEG!!! gå hjem fra Bounty når ingen andre vil = DRITA)
Ingvild fikset cola og chips til meg, men vips så hadde jeg stukket av for å gjemme meg. (spy sa du?)
For å si det sånn, jeg spydde fra meg og reiste hjem. Kom meg aldri på MBarGo... Det gjorde heller ikke Ingvild så det ble Tonje og Janne på byen og de hadde visst hatt det knallkjekt! hehe...
Tonje og Janne fant klærne mine på vei tilbake til rommet så jeg har tydeligvis badet litt i bassenget før jeg la meg! hehe..
bali 2008 134
Søte Kerren! :)

Mandag 14.januar
Hele gjengen var slakke, dårlige og sløve. Vi sto opp sent, tvingte i oss en liten frokost og tok taxi til Double Six.
Her ble vi liggende og var veldig takknemlige for at det også i dag var overskyet siden vi alle var dårlige. Det ble kjapt bestemt at vi skulle ha filmkveld så det ble Pizza club og en jentefilm + litt snacks! Koselig!

Tirsdag 15.januar
Bestemte oss for å reise til Kuta beach i dag. Nok en dag med overskyet vær, tror gjerne vi hadde sol i 20 minutt og ikke før hadde vi begynt å nyte sola før det PØSREGNA! Meget morsomt når du ligger på stranda, hehe... Vi lo en del da vi sprang oppover for å gjemme oss litt vekk fra regnet. Regnet ville liksom ikke helt stoppe så vi bestemte oss for å gjøre noe annet en å ligge på stranda, vi gikk gjennom Poppies og fikk besøkt skredderen + vekslet inn all dollaren vi hadde tatt ut. Siden det var en regnfull dag så bestemte vi oss og for å gå på body works å få litt massasje.
Alle 4 fikk creambath og vi var meget fornøyd da vi gikk hjem. Vi spiste middag før vi reiste inn til Kuta der vi satte oss på maccaroni og bestillte hver sin woo woo. Mens vi satt der kom en gutt bort og spurte om han kunne sette seg ned, han venter visstnok på en kompis og ville ikke sitte alene. Klassisk dårlig triks, men vi sa såklart ja og han satte seg ned. Mario var koselig han, hvertfall veldig morsom. Etter hvert kom kompisen som introduserte seg som Boyt. En spanjol og en australer. De var helt greie å snakke med i begynnelsen, men viste seg og være ganske innpåslitne og kjedelige. Så vi forsvant på Sky lounge for å se hvordan det var, fint men trangt var konklusjonen vår. Når du fyker rundt på uteplasser edru så er det som regel ikke det helt samme som når du er full. Vi gikk og innom My Room (ny uteplass på Bali) DRITKULT design på uteplassen og det såg skamkjekt ut, men da Boyt og Mario plutselig kom diltende etter så gikk vi bare hjem. Vi var ikke i partyhumør så da frista senga mer en to duster.
bali 2008 098
Det er ikke bare sol og varme på Bali!

Onsdag 16.januar
Tilbake på Double six og fortsatt overskyet.
Etter stranda reiste vi på factory outlet og shoppet som noen gale.
Slitne etter shoppinga så ble det kortkveld på rommet til Ingvild og Janne. Koselig! Pøsregnet ute og da er det ekstra koselig med hengekveld!

Torsdag 17.januar
Double six + overskyet. Reiste på Body works med Janne der jeg stripte etterveksten og Janne fikk massasje. Håret ble overraskende fint!
Så bestemte vi oss (jeg bestemte) at vi skulle ut så da satt vi på rommet for å drikke vin. Men tror alle var litt halvredde etter den første smellen vi hadde så vi ble liksom aldri helt fulle. Men vi reiste nå inn til Kuta siden jeg hadde sååååå lyst, hadde jo ennå ikke sett noe til alle Bounty vennene mine. På Bounty var Eduardo på plass og jeg var lykkelig! Da Nolan, Fera og Ozzie og kom bort å klemte meg ville jeg ikke gå noe sted!
Oppe på Bounty jakta jeg nok en gang på Made og denne gangen fant jeg han! Med tårer i øynene kom Made og klemte meg og ville ikke at jeg skulle gå. Søtingen! :)
Da de tre andre jentene var lei av å være der (aldri kjekt ute edru, forstår det, meeeeen, jeg ville ikke gå, hehe...) gikk vi på MBarGo. Der traff jeg Regi og vi fikk hver sin gratis drink. Tok en relativt tidlig kveld og kom oss hjem.

Fredag 18.januar
Double six, fortsatt overskya så da bestemte Tonje at alle skulle surfe. Greit tenkte jeg, har aldri blitt helt bitt av surfebasillen siden jeg hele tiden drukner, men lovte jeg skulle gjøre et forsøk.
Surfe var kjeeeeekt! Denne gangen fikk jeg det skikkelig til, jeg stresset ikke sånn som i sommer og jeg følte meg som den surfebaben. (at det var skum jeg sto på og ikke skikkelige bølger trenger man ikke nevne for mye)
Middag på Hard Rock hvor vi alle spiste oss ekkelt mette, tror gjerne vi skulle droppet desserten på slutten! hehe... På vei hjem pøsregnet det og det var oversvømmelse i gatene.

Lørdag 19.januar
Siden været var så som så da vi sto opp bestemte vi oss for å gå tur. Vi spiste frokost på KuDeTa før vi begynte å gå i motsatt retning av Double six, drista oss på noe nytt. Sony hadde sagt at det var bare 20 minutter å gå til Changoo så da bestemte vi oss for å gå dit. Ny strand er jo alltid bra. Vi fant rimelig kjapt ut at tidsbegrepet til Sony var rimelig dårlig og etter å ha gått i 2 timer kom vi fram til Changoo! hehe... Her bestillte vi pannekaker til lunsj og bare nøyt sola. ENDELIG en dag med sol! :)
Så kjørte taximannen oss tilbake til Double six hvor hele gjengen leide oss surfebrett og vi surfa kjempelenge!
Etter å ha surfa reiste vi inn til Kuta for å hente tingene vi hadde bestillt hos skredderen, shortsen min var ok, ikke kjempekul som jeg hadde håpt på. Dressen til Janne derimot er noe av det styggeste jeg har sett og hele gjengen fikk latterkrampe. (vi hentet aldri den dressen, hehe...)
Vi spiste middag i Legian før vi bestillte tur til Nusa Lembongan. Fikk og lekt litt med alle ungene som henger på gata. Søtingene!
bali 2008 155
På vei til Changoo
bali 2008 212
Ikke helt heldig med bildet, men jeg er nå ca oppå brettet! hehe...

Søndag 20.januar
Sto opp 05.00 å ble hentet av en bil som kjørte oss til Sanur hvor båten til Nusa Lembongan skulle gå. Båten var overfyllt med mennesker siden alle skulle hjem til Galungan og vi følte oss litt som sild i tønner. Da vi kom fram til Nusa Lembongan kom det kjapt en gutt bort til oss og lurte på om vi trengte et sted å bo. Det gjorde vi såklart og han lovde han skulle fikse både det og transport for oss. Fikk oss hver sin mopedsjåfør og i full fart freste vi oppover og gjennom Nusa Lembongan til vi kom til Mushroom beach. Her fikk vi hvert vårt rom og vi var meget fornøyd med utseendet på stedet vi hadde valgt oss. Etter å ha skiftet litt klær og nesten dødd av varme (steikende sol og ingen vind) kom han ene mopedgutten tilbake og lurte på om vi ville låne mopeder og utforske øya. Såklart ville vi det! Jeg og Ingvild ble sjåfør på hver sin moped (klepp jentene såklart, kan med sånn råning)
Det er mye mindre biler og trafikk på Nusa Lembongan enn på Bali, men jammen var det merkelig i begynnelsen å kjøre på feil side av veien + at veien var full av humper. Men vi satte avgårde og storkoste oss! Kjørte til et sted jeg ikke husker navnet på, men det var visstnok det stedet på Nusa Lembongan hvor det var best å snorkle. (det stedet hvor vi var på båttur aller første gangen vi var på Bali, der vi spiste og drakk kokosnøtter og satt i sånne båter inni jungelen, remember Lillian?)
Stedet var helt nydelig og vi leide oss snorkle utstyr og svømte ut til revet hvor vi snorklet i litt over en time før vi svømte inn igjen og fikk oss litt lunsj. Ble hengende en stund på denne stranda før vi satte oss på mopedene igjen for å finne Dream beach. Kjørte oss litt vill, men tilslutt fant vi Dream beach og det var virkelig Dream beach! NYYYYYDELIG!
La oss ned på stranda og koste oss, svømte, tulla og holdt på å dø av varme! Etter å ha blitt litt lei så satte vi oss på mopedene og kjørte videre. Prøvde å finne frem til naboøya til Nusa Lembongan, men ga opp etter å ha kjørt i over en time, da hadde vi så vondt i rompene etter den hullete veien så vi reiste hjem til Mushroom beach hvor vi slappet av ved bassenget, fikk massasje og bare slappet av. På kvelden gikk vi på en fin restaurant og spiste før vi la oss tidlig.
bali 2008 037
Dream beach
bali 2008 273
Janne og meg på mopeden

Mandag 21.januar
Måtte reise tidlig fra Nusa Lembongan siden vi hadde planer hele dagen. Hjemme på Ananda rakk vi en kjapp dusj før Made kom på besøk helt fra landsbyen sin. Agnes hadde fikset oss en fancy bil som skulle kjøre oss rundt forbi på Bali denne dagen og vi lot Made være guide. Først reiste vi til barnehjemmet der vi ville se hva slags forandringer det var gjort etter at vi samlet inn penger å dette her + at vi hadde med oss en del klær og leker.
Vi ble ganske skuffa over å se hvor lite som var gjort siden vi og alle andre som har vært der har samlet inn flere hundre tusen kroner. Men de hadde fått et nytt jente hus, nye jentedusjer og nytt kjøkken + en del nye pcer og klær. Barna såg lykkelige ut hvertfall og det er det viktigste. (Agnes fortalte oss og at de har avsluttet samarbeidet med dette barnehjemmet siden ledelsen på barnehjemmet var ganske dust og brukte ikke pengene slik de skulle)
Da vi skulle til å gå ble vi dyttet inn i et stort rom hvor ca alle barna satt samlet (420 barn ca) Her snakket daglig leder på barnehjemmet masse på balinesisk, barne jublet og vi forsto egentlig ikke helt hva som foregikk men forsto at det var oss de snakket om. En søt liten balineser jente kom opp og takket oss for gavene og alle pengene de hadde fått i løpet av disse årene og vi ble nesten litt rørt. På vei ut fra dette rommet igjen klappet og hylte alle og vi rødmet litt og følte oss som noen kjendiser. hehe... Søte barna!
Etter barnehjemmet kjørte vi hjem til landsbyen til Made hvor vi skulle få hilse på den nye babyen. Kona til Made var høygravid i sommer og nå hadde de fått en nydelig jente som var 4måneder gammel. God og tjukk var jenta, såååå søt! I landsbyen fikk vi brus og noe lokal mat (æsj..) før vi sa hade og kjørte til Ubud. Her fikk vi oss noe skikkelig lunsj før vi sjekket ut markedet som er obligatorisk når du er i Ubud.
Skulle egentlig til Monkey forest, men var trøtte og ville hjem for å hvile. Vel hjemme fikk vi beskjed om at Andre (han som eier hotellet) kom og hentet oss om en time for å ta oss med på middag så da ble det lite hvile. Rett i dusjen før Andre kom. Koselig å se han igjen. Han tok oss med på en fin restaurant som vi aldri har vært på og vi bestillte hver vår biff. Det er seriøst den beste maten jeg noen gang har spist! Biffen smelta omtrent på tunga og hele gjengen overspiste bittelitt. Andre insisterte på at vi skulle ha dessert og uten å egentlig få det godkjent av oss så bestillte han 4 forskjellige desserter! Dessertene var og kjempegode, men da vi skulle gå måtte han omtrent trille oss ut, så mette var vi!! :)
bali 2008 202
Jeg og den søte baby jenta til Made

Tirsdag 22.januar
Tidlig frokost på KuDeTa siden det var så fint vær. Labbet til Double Six hvor vi bare hang og koste oss i sola. En del av rip curl sine surfegutter + Sony og ONeill satte opp volleyball nett så da ble det volleyball et par timer i sola sammen med den, kjempekoselig! Herlige strandguttene!

Onsdag 23.januar
Reiste til Nusa Dua i 9 tida. Fine stranda, der det egentlig er ca ingenting å gjøre på! hehe.. Jeg og Ingvild gikk tur for å se på de fine hotellene og vi bare slappet av og nøyt dagen! Da vi kom hjem til Ananda sto Nita klar og ville ha oss med på shopping. Vi var ikke vanskelige og be så da ble det litt shopping på et nytt kjøpesenter hvor Janne fikk seg 3 par nye pumps. (Janne fikk seg 6par sko tilsammen på ferien)
Etter shoppingen reiste vi til en restaurant hvor vi spiste middag og Nita insisterte på at vi måtte smake på 4 forskjellige sjokoladekaker. Helt ok kaker, men ingenting er som norsk sjokoladekake! hehe...
Da vi trodde vi skulle hjem for å sove snudde plutselig Nita og kjørte mot Sanur. I Sanur reiste vi til en italiensk restaurant hvor vi bestillte hver vår is. Kjeeeempegod is!

Torsdag 24.januar
Nita hentet oss klokken 9 og vi reiste til KuDeTa hvor vi spiste gode frokosten som jeg aldri blir lei av! :)
Så kjørte hun oss til Double Six hvor hun faktisk joina oss på stranda en liten time. Prøvde hardt å overtale henne til å surfe, men det var rimelig uaktuelt.
Etter stranda gikk vi på Ultimo for å spise middag og drikke vin. Etter middagen fikk jeg viljen min og det ble vorspiel på rommet til Janne og Ingvild. Janne var syk, men trosset mageproblemene og ble med ut! Kjeeeekt!
Var først en liten tur på Espresso før vi gikk på Bounty og satte oss på den nye karaoke plassen, jeg var ikke heeelt fornøyd med det. Ingen Edurardo der! :( hehe...
Men etter å ha sittet i kanskje en liten time kom plutselig Eduardo og Anna ned til den nye plassen og skulle spille der resten av kvelden! Yaaaay... De tre andre jentene ble kjent med noen australske gutter og da kunne jeg fint snike meg litt rundt forbi for å være med mine balineser venner. Hang litt med Ozzie, Nolan og Fera før jeg fant ut at jeg måtte drikke litt mer for å holde promillen på plass. Tilbake med de andre jentene satt vi og drakk da jeg plutselig fikk øye på rosinå!! Søte gamle mannen som vi traff for 2 år siden som jeg var sikker på var død. Han kan ikke snakke så det ble bare tatt masse bilder og han fikk en øl av oss. Etter en stund bestemte vi oss for å gå opp på Bounty hvor jeg traff Made og fikk hjemmelagte papir roser av han + en fiskebolle. (tror ikke jeg trengte den fiskebolla, hehe...) Traff og Frengkie og hang en del med han før vi bestemte oss for å gå på MBarGo. På vei ned fra Bounty traff jeg på Eduardo igjen og tro det eller ei, jeg fikk klem og vi snakket! Tøff i trynet når du er full Mona? hehe...
På MBarGo storkoste vi oss som alltid og fikk virkelig dansa fra oss. Snakket litt med Regi før vi reiste hjem. Kjekke kvelden! Synd det ikke ble flere fylla kvelder på Bali, det er ca det eneste jeg skulle ønske vi gjorde mer av! :)
bali 2008 089
"nye" Bounty
bali 2008 154
Made og meg på Bounty

Fredag 25.januar
Frokost på Soho før vi tok taxi til Double six. Siden Ingvild hadde kjøpt seg surfebrett så måtte selvsagt alle prøve det, brettet var kjempekjekt! Mye mindre enn de brettene vi pleier å låne! Janne var sistemann som skulle prøve brettet. Jeg og Tonje ble liggende under hver vår parasoll og lese mens Ingvild ble stående i strandkanten for å prøve å ta bilder av Janne mens hun sto på brettet!
Akkurat hva som skjedde og hvordan det skjedde vet ingen av oss, men Ingvild såg plutselig en mann oppå Janne, akkurat som en sandwich. (surfebrett, Janne, surfebrett, Mann)
Jeg og Tonje fikk ikke med oss noe, men forsto raskt at noe hadde skjedd da Ingvild kom småløpende sammen med Janne og Oneill og vinket og hylte. Mot oss kom Janne full av blod!!!! Det såg skikkelig stygt ut, det rant blod fra hele ansiktet hennes og det kom strandgutter springende fra alle kanter, noen ropte ICE ICE, noen ropte hospital og noen ropte surfschool. Ingvild, Janne og Tonje sprang oppover mot surfeskolen mens jeg ble stående og omtrent spinne rundt meg selv uten å vite hva jeg skulle gjøre. Skulle vi være 4 stykker oppe på surfeskolen? skulle jeg ringe Nita og Andre? Skulle jeg pakke tingene våre? skulle jeg ikke gjøre noe? Forvirra og litt i panikk siden jeg hater blod! Men da alle strandguttene også sprang opp mot surfeskolen så sprang jeg med dem. Der fikk de tørka av Janne en del blod og til alles lettelse var det ikke så alvorlig som vi hadde trodd. Men siden det alltid er kjekt å ha noen som vi kjenner veldig godt og som attpåtil er lege med oss så bestemte jeg meg for å prøve å få tak i Nita. Sony kjørte meg til Ananda mens de andre tok seg av Janne.
Fikk tak i Nita, og hun kom Ananda i en kjempefart og vi kjørte mot sykehuset hvor vi trodde Janne var. Men neida, ingen Janne. Hverken Tonje eller Ingvild tok telefonen, men til slutt ringte Ingvild og sa de var på en liten klinikk ikke langt fra Double six så da reiste vi dit.
Der hadde Janne fått sydd seg 5 sting midt i panna og var heldigvis nesten helt bra igjen! Tonje var ennå litt grå i trynet etter å ha blitt så redd at hun besvimte og spydde mens Ingvild hadde full kontroll på oss alle! hehe... Nita kjørte oss hjem til Ananda hvor Janne fikk slappe litt av før vi reiste til Kuta for å gjøre litt last minute shopping.
Etter shoppingen kom Andre og Nita å hentet oss og vi kjørte til Jimbaran.
Der spiste vi på sjømat restauranten, til og med jeg smakte! :)

Lørdag 26.januar
Dagen for avreise! :(
Spiste frokost på KuDeTa før vi reiste ned på Double six for å si hade bra til alle + si takk for at de var så hjelpsomme når Janne skada seg. Janne var nesten som en liten kjendis på stranda og alle lurte på hvordan det hadde gått. (kan og få med at den løken som traff Janne med surfebrettet betalte for syinga og dette her, så det var snillt gjort)
Var kjempetrist å si hade bra til Sony og Airul. Tok en del bilder sammen med dem før vi reiste tilbake til Ananda for å pakke ferdig. I 1 tiden kom Made kjørende fra landsbyen kun for å si hade bra og følge oss på flyplassen! Snillingen! Putu og Made kjørte oss og vips var vi på vei hjem!
bali 2008 083
Made, Made, Nita og oss rett før vi skulle reise hjem! :)
bali 2008 152
Søte og herlige strandguttene våre! :)

Søndag 27.januar
Etter 34 timers reise kom vi oss endelig hjem til Stavanger/Sandnes! Måtte vente 5 timer i Hong Kong og 7 timer i London, noe som gjorde turen vår ekstremt lang! Men hjem kom vi! Allerede savner jeg Bali, men det begynner jeg jo å bli vandt med, dessuten så er det jo bare å reise ned igjen når økonomien er oppe å går igjen! hehe...

Det ble et langt innlegg, men du trengte jo ikke å lese det! :)

en kjapp en!

Jeg er daarlig til aa oppdatere, men aldri for har denne setningen passet bedre: so much to do and so little time!!
2 uker er altfor lite! hvertfall naar man reiser med to stykker som aldri har vaert paa bali for, vi vil jo gjerne vise dem alt, gjore alt osv... men det sier seg jo egentlig litt selv at alt det vi har opplevd paa 4 maaneder ikke kan oppleves paa 2 uker, men vi gjor vaart beste!
Tror hvertfall Janne og Ingvild koser seg og det gjor jammen jeg og Tonje ogsaa!
(SJOKK)
Har vaert litt uheldige med vaeret her nede, vi kom i slutten av regntida noe som resulterte i masse regn den forste uka, men naa er alt saa mye bedre og det er nesten grusomt varmt! (men skal vel ikke klage etter aa ha hort hvordan det er hjemme)

Orker ikke sitte i det varme datarommer for aa oppdatere skikkelig, men naa vet dere hvertfall at vi koser oss. Er hjemme paa sondag saa da blir det nok en fyldig oppdatering med bilder osv...
Er det ikke typisk at den siste uken alltid er den travleste? Middag med Andre to ganger, middag med Nita, en hel dag med Made, panikk shopping og soling osv... Naa er alt jeg savner for aa faa ferien perfekt en dag eller to med Fera, Eduardo, Nolan, Ozzie, Frengkie, Anna, Anti, Vicky og Made. Jeg har absolutt ikke faatt vaert saa mye paa Bounty som jeg skulle onske! En dag der jeg var saa drita full at jeg nesten ikke husker at jeg var der og en kveld der alle var edru og siden jeg er den eneste som har det kjempegoy med bali vennene mine naar jeg er edru saa gikk vi tidlig hjem!

Men naa maa jeg stikke, middag og shopping med Nita! :)

avreise 10.jan 15.20 fra Sola lufthavn

Jeg begynner å få reisefeber. Sånn helt plutselig gikk det opp for meg at på lørdag skal jeg nok en gang bli hentet av Putu på flyplassen og bli kjørt fra Denpasar til Semnyak for og så møte enten Gandja, Junior eller Gede i resepsjonen på Ananda. Glede!!! For å ikke snakke om å springe over på Soho for å spise før vi hiver oss i en blue bird taxi og fyker avgårde mot Legian og SHOPPING!

Av og til så syns jeg ting er litt pussige, for 2år siden når jeg skulle flytte til Nice kjøpte jeg helt tilfeldig Det Nye for å ha noe å lese på flyet. I bladet hadde de en reiseguide, og den måneden hadde de tatt turen til Nice. Strange og veldig kjekt siden jeg da fikk et bedre innblikk i hva jeg burde og ikke burde gjøre!
I går fant jeg det nye Mag og jammen tror du ikke de hadde en reiseguide til Bali, merkelige greier! Jeg vet hva jeg vil og ikke vil gjøre på Bali, men det er alltid like kjekt å lese om hva andre har gjort og opplevd der nede! :)

Sånn utenom å plutselig ha fått reisefeber så har jeg faktisk begynt å lese i engelsk boka mi, jeg vil ha like god karakter i engelsk muntlig som skriftlig så det er bare å henge i! :)
Jeg var og på jobbintervju på Widerøe i dag, tror det gikk helt ok. Var litt rart å skulle sitte der å fortelle om meg selv og hvorfor jeg ville jobbe i Widerøe å dette her når jeg allerede jobber her! hehe.. Jeg krysser fingrene for at jeg begynner i ny jobb i februar! Jeg vi jeg vil begynne i ny jobb! Jeg vil ha venne billetter slik at jeg, Lillian, Camilla og Tonje kan reise til New York i mars! :)
(også en liten tur til sør-afrika med Tonje, også selvsagt en tur til Singapore for å besøke Tonje når hun flytter for å studere)

Var også hos optikeren i dag og fikk kjeft for at jeg ikke har vært der på ca altfor lenge. Jeg hadde som forventet fått bittelitt dårligere syn, men pyttsan. Hva er det man har linser til? Jeg skal også i nærmeste framtid bli brille-mona et par dager i uken slik at øynene mine får mer oksygen! Fant meg to litt halvkule briller i dag, såklart to av de dyreste. (Prada og Armani, hihi...) Så får jeg se hva jeg har råd til når jeg kommer hjem!
Fikk og snikt meg til en lunsj med Marie i dag noe som var veldig koselig! :)

Nå sitter jeg på jobb og kjeder meg big time, tiden går tregt i dag i forhold til i går! Kjipe greier!

Julebord Wider?e 020
Søtnosene som fyker avgårde til Oslo (Bali) i morgen! Blir en herlig gjeng på tur!

2 days left

Det nærmer seg avreise, det har ikke helt gått opp for meg at jeg skal fyke avgårde til Bali, igjeeeen. Men om 2 dager er vi på vei!

Dagen i dag ble faktisk ikke så slitsom som jeg hadde trodd den skulle bli. Jeg sto opp ca når jeg våknet, ryddet på rommet mitt, vasket klær og begynte å pakke kofferten min. Så kom Tonje og hentet meg, vi reiste og tok sol. (vi tok litt for mye, begge ble fine og rødlige) så reiste vi inn på BI hvor vi begge kjøpte litt bøker før jeg snakket med studie rådgiver Hege som kunne fortelle meg at det var ikke aktuelt å gi meg permisjon hvis jeg ikke hadde god grunn for det. Siden jeg ikke hadde annen grunn enn at jeg ville ut å reise, jobbe og ikke ha mer økonomi/statistikk fag så var visst ikke det godt nok.
Men sammen fikk vi mekket sammen en plan om hvordan jeg skal gjøre det. Så jeg skal kun ta 3 fag dette semesteret, noe som vil si jeg skal "drite" i to fag. (luuurer på om metode og dataanalyse gjerne er ett av de fagene jeg "glemmer" å ta)

Etter å ha vært på skolen reiste jeg hjem, dusjet og slappet litt av før jeg reiste inn på jobb. Det tok ikke mer en ca en time før Ingvild stod inne på kontoret og småhoppet. Blid og fornøyd for at vi snart skal reise, vi snakket Bali Bali Bali, om hva vi skulle pakke, hva vi skulle gjøre, hvordan vi skulle møtes, osv.. Akkurat i det Ingvild skulle til å gå for å gjøre noe fornuftig kom Janne så da gadd ikke Ingvild gå alikevell så vi ble sittende 3 stykker på ankomst å bestille billetter, hjelpe Janne med litt pakketips og bare kose oss egentlig.

Da Janne og Ingvild gikk ble jeg ikke sittende lenge alene, vips så sto Camilla utenfor luka mi. Hang en liten time med Camilla før hun måtte rekke Bergens flyet sitt, koselig å treffe Camilla rett før hun skulle reise! :)
Nå sitter jeg her og har egentlig bare en liten time igjen på jobb før jeg skal hjem og soooove!

Sitter å gleder meg nesten like mye til kvelden før vi reiser, da skal vi bo på hotell i Oslo, drikke oss småtullete på vin og spille fantasi! Jeg tror jammen det blir en koselig gjeng på tur! :)

Hjemme igjen :(

Da var jeg landed trygt på norsk jord igjen, de første 55 minuttene hjemme var bra. Så begynte jeg å savne Bali igjen, masse!
Det er rart hvor glad jeg er blitt i Bali. Ta feks Heidi som var på Bali i 6 dager på ferie, hun fikk nok av Kuta etter så få dager, mens jeg kan rett og slett ikke få nok. Nå kan jo og delvis grunnen til at Heidi ble lei være at hun bodde mitt i Kuta og sikkert ikke fikk sett så mye mer av Bali en Kuta beach og sentrum?
Hvertfall, må innrømme at denne gangen på Bali har vi ikke sett så mye mer av Bali en Kuta, Double 6, Ananda, Legian, Bounty, Ulitimo, Rumours og Hard Rock. Meeeen, det gjør meg ingenting! Jeg hadde det helt konge!
Ferien ble nok ikke helt slik jeg hadde drømt om, jeg var klar for mer festing og dette her. Men visste jo og innerst inne at siden jeg reiste med den gjengen jeg reiste med så måtte jeg si meg fornøyd med det jeg fikk. :p
Men må innrømme at Lillian har imponert, noen skikkelige fyllekvelder til stor glede for meg! Tonje hadde og en kveld eller to der hun var med og det såg ut som hun virkelig koste seg og det liker vi! :)
Camilla gjorde og sitt for at vi hadde noe å snakke om. hehe...
Men derimot så må jeg nok si at jeg er veeeeldig glad for at Annika var med! Annika var aldri vanskelig å be om å få med ut på byen. Selv om det da ofte innebar at jeg måtte være med opp på Bounty så gikk jo det og forsåvidt greit! :)
Hadde det vært opp til meg hadde alle måtte vært med på Espresso bar fra ca 22.00 til 00.00 for så å ta turen til Bounty å se på de morsomme menneskene på scenen på Bounty resten av natten! =) Men for all del, det har vært en konge tur! Og jeg reiser lett tilbake til neste år og!

Det skjedde litt forskjellig de siste dagene på Bali som jeg ikke har skrevet om, men orker ikke skrive et langt innlegg om det, så...
*Jentene på scenen på Bounty som jokket, viste rompa, tissen og sang om puling (fysj for en avslutning på oppholdet)
*Keyboard mannen som gjorde oppholdet komplett med sin fantastiske versjon av "Everything I do I do it for you" (Kan leve på den til neste år!!!!!)
*De franske 40år gamle halvkåte damene som konstant måtte vise seg frem på scenen
*Ikke en kveld uten usjarmerende australske gutter (og jenter)
*Men heller ikke en kveld uten sjarmerende australske gutter
*Adam og Angelo, fantastiske gutter med masse sjarm og syke påfunn
*Texas siste dagen :p
*Intensiv shopping på Kuta Square et par timer før avreise
*Siste måltidet på Soho, Ultimo, Rumours og Hard Rock (nam nam)
*Made på Bounty som laget rose til meg siste kvelden og nesten begynte å grine for at jeg skulle reise
*Kommentaren til en ukjent balineser på Bounty: "Hey, I know you. You are Nellys girl, right???" (han hadde jeg bare lyst til å klabbe til)
*Og jeg kommer sikkert på flere ting =)

Hadde planer om å legge ut litt bilder med kommentarer under, men på mamma sin pc er det såklar popup block ting som jeg ikke får vekk så får ta det en annen gang!

Kampen for livet

Faatt en del kommentarer for at jeg har slettet fylle innlegget, for aa si det enkelt. Jeg burde aldri vaert paa den datamaskinen den kvelden, burde bare gaatt aa lagt meg! hehe.. Jaja, godt at det gaar an aa slette innleggene! :)
Sondag stod gjengen tidlig opp, planen var aa dra til Gili, men baade jeg og Lillian trakk oss i siste liten saa det ble til at bare Tonje og Camilla reiste. Vi andre ruslet bort til KuDeTa for aa spise frokost for vi tilbrakte dagen paa double six.
Paa kvelden var det stemning for drikkings saa da ble det til at vi hadde et lite vorspiel i baren der vi konsumerte store mengder alkohol. Tror alle var rimelig drita da vi reiste til byen (Lilli?)
Paa byen var vi en tur innom espresso bare der Lillian fikk det for seg at hun skulle leke dj saa da ble det masse kjekk musikk! Imponert over dj skillsene dine Lilli! :)
Etterhvert saa gikk turen til Bounty som vanlig der vi satte oss foran karaoken og saag paa naar mennesker synger, danser, snubler og lager kvalm!
Vi avsluttet kvelden med nattmat paa mcen og et par ol i resepsjonen med junior og noen andre hotell ansatte! Koselig kveld! :)

Mandag drog vi til Nusa Dua i 9 tiden og de fleste var i fin form, utenom Lillian som ennaa ikke var blitt helt edru og sjanglet ned mot bolgene! Men etter at jeg hadde kjopt en cola til Lilli ble formen fort bedre. Paa Nusa badet vi masse, gikk tur og saag paa alle luksus hotellene, tok masse bilder og spillte fotball/volleyball.
Paa kvelden var jeg, Annika, Frank og Cecilie klar for byen saa vi bestemte oss for aa bare kose drikke litt. For mitt vedkommende ble det en vin og en fiskebolle. Paa Bounty hadde vi og biljard konkurranse for vi reiste tidlig hjem.

Tirsdag tok vi og turen til Nusa Dua hvor dagen var noksaa lik den forrige, bare slappet av paa stranda.
Vel hjemme var jeg og Annika nok en gang klar for litt alkohol saa vi hadde et aldri saa lite vorspiel paa rommet der vi slukte en vin og litt sprit rimelig fort for vi satte kursen mot Bounty. Paa Bounty ble vi sittende og hore paa keyboardmannen en stund for vi stakk paa espresso bar der jeg fikk danset fra meg litt swing og drukket en HEL bintang helt alene! Var og en liten tur innom bounty igjen for vi stakk til mbargo. Paa mbargo forsvannt jeg og Annika fra hverandre og da en gjeng japanere tilbydde seg aa kjope drikker til meg var ikke jeg vanskelig. Satte meg godt til rette i loungen paa mbargo og slukte jack daniels whiskey og cola som om jeg ikke hadde gjort annet hele mitt liv. Satt en god stund og smaa snakka med japanerne, men da han ene halvgamle begynte aa bli rimelig innpaasliten saa stakk jeg. Ute paa gata i Kuta traff jeg paa Angelo, han ene skjeggete kompisen til Lilli og Anikka og vi bega oss paa leting etter Annika og mylapp gutten.
Etter iherdig leting der vi ikke fant dem ga vi opp og konsentrerte oss heller om alle gatebarna og en bintang eller fire. Vi ble sittende paa trappa i poppies og etterhvert kom og Frankie og noen andre smaa kids. Snakket i flere timer for vi vandret mot Barong hvor vi invaderte bassenget og pool baren!
Etter dette her er jeg litt usikker paa hvor mye klokka var til enhver tid, men jeg ble hvertfall med Frankie paa vandring rundt i Kuta hvor vi endte opp i en surfebutikk hvor han jobbet og plutselig var vi hjemme hos han. En liten kompis kom og aa joined oss saa vi satt aa snakket i flere timer helt til Frankie saag paa klokken og den var halv 7.
Flaks.. Fikk rimelig daarlig tid paa meg til aa komme meg hjem, bilen som skulle ta oss til Dreamland skulle gaa 9. Fikk meg en liten time sovn for det var opp og hopp i bikinien og rett paa stranda. Kan si det saann at det var en ganske redusert Mona i bakrus paa vei til dreamland. Framme paa stranden la jeg meg rett under parasollen og hadde ikke planer om aa bevege meg en eneste meter.
Men etter aa ha ligget der i litt over en time var jeg glovarm og da alle de andre skulle bade tenkte jeg at da maatte jeg jo bare vaere med aa se om formen ble bedre av en liten dukkert.
For aa si det saann, DET ble den IKKE!!! For dreamland er kjent for sine megastore bolger, bolger som Mona naa hater! I begynnelsen gikk alt veldig fint, det var faktisk ganske avslappende aa hoppe rundt i bolgene aa dukke seg. Men uoppmerksom som jeg ofte er saa fikk jeg en SVAER bolge i bakhodet og ble dratt under og folte jeg var i en stor torketrommel. Og som om ikke en bolge var nok saa kom det baade 3-4 bolger etter den forste som lagte kvalm. Jeg trodde helt seriost jeg skulle do, kom meg ingen vei.
Meeen til slutt ble jeg skyllt inn paa land til stor glede for alle andre, jeg laag der i sanden med bikinien saann ca ikke paa i det hele tatt og saag rett og slett helt grusom ut. De andre fikk seg en rimelig stor latter da haaret mitt stod til alle kanter, full av sand og det stygge bakrus trynet mitt var ikke akkurat blitt noe flottere etter litt juling i bolgene.
Kan og nevne at Annika fikk sammme julingen som meg, men da hun ble dradd rundt av bolgene var det hvertfall trynet som stadig ble sett paa toppen av skummet, jeg derimot blottet rumpa, puppen, en fot her aa der og noen armer som kavet. Kan tro de andre paa stranda hadde noen morsomme minutter mens bakrus Mona ble grundig vasket!
For aa si det enkelt, jeg skal ikke tilbake til dreamland! skjer faktisk ikke, er noe av det jaevligste jeg har vaert med paa!

Naa har vi nettopp spist middag paa ultimo, skal en kjapp tur til skredderen for aa hente noen kjoler ogsaa er det nok rett i alkoholen igjen. Typisk meg aa bli hobby alkoholiker samme uken som jeg skal hjem! :) Tror jeg muligens kan gaa paa en smell siden jeg ikke har sovet en dritt i natt! Jaja, siste natten paa Bali! Og den skal NYTES!!!!

Helt Texas ;)

Hadde tenkt aa skrive et langt innlegg, men siden folk for en gang skyld er paa tida naar det gjelder frokost saa ble det ikke lenger enn dette! Aapning av ny billabong butikk i dag, den storste i Asia!!! Gleder meg...

My birthday

I gaar hadde jeg den kjekkeste dagen saa langt paa Bali, det var vannvittig kjekt!!!!
Jeg visste at jentene mine hadde planer for dagen, men ikke at de hadde planlagt ting saa bra og at det kom til aa bli saa kjekt. Da jeg vaaknet paa morgenen visste jeg absolutt ingenting, jeg fikk bare beskjed om aa smore meg med solkrem og pakke badetoy.
Vi startet dagen med frokost paa KuDeTa, den fineste restauranten paa Bali. (tror jeg,hehe...) Knallgod frokost! Saa satte vi oss i en taxi og ble kjort til waterbom park!!!! Lykke! Mona elsker jo badeland!
Fikk tatt en del sklier, selv om det var en del ko saa koste vi oss. Litt mat og is ble det og tid til, for vi maatte reise videre.
Vel hjemme paa Ananda fikk jeg beskjed om aa kle meg og gjore meg klar for en kveld paa byen. Saa da var det bare aa hoppe i dusjen, paa med den nye kjolen og sminke meg osv...
Mens vi satt i resepsjonen aa ventet paa at alle skulle komme klarer Camilla rope seg aa forteller at vi skal paa Hard Rock for aa spise. Yummi, verdens beste mat!!
Det at alle jentene stillte i kjoler gjorde og at kvelden var ekstra kjekk, hvor ofte ser man Camilla og Tonje i kjole? Var en pynta jentegjeng + Frank som kom inn dorene paa Hard Rock. Etter aa ha spist en knallgod middag var vi alle klar for dessert, men Tonje insisterte paa at vi skulle la maten synke og da ante jeg ugler i mosen, hvor ofte vil Tonje vente med dessert???
Etter aa ha ventet en stund horer vi plutselig masse trommerlyder og saann typisk balinesisk sang og inn dorene kommer de ansatte paa Hard Rock med masker, trommer og en kjeeeempestor dessert.
Det blir ropt opp paa hoytalerne at Mona blir 21 og at alle skal synge osv.. Jeg sitter knallrod paa en stol aa har bare lyst til aa forsvinne, men jeg som trodde at naa skulle de bare synge ogsaa fikk jeg desserten ble skuffet.
Jeg ble nemlig "dradd" opp i baren der jeg maatte klatre opp paa en barstol saann at alle i restauranten kunne se meg. Flaks.. Og forst da kunne de synge bursdags sangen for meg! :)
Kjempekjekt, men og veeeeldig flaut! Kan og nevne at den desserten smakte fantastisk godt! :)
Etter en nydelig middag klarte Camilla nok en gang aa rope seg og forteller alle at det er ikke fare for at vi ikke skal bli fulle siden de har laget punsj som ventet paa oss i baren! hehe...
Saa da bar det rett tilbake til Ananda, der det var pyntet med ballonger, kjopt inn drikke, laget punsj og jeg fikk nok en gang bursdags sangen sunget for meg! Hadde et lite vorspiel i baren hvor vi hadde drikkeleker og bare snakket. Koselig.!
I 12 tida var det klart for litt Bounty kos saa vi satte oss i taxien og reiste ned til Kuta. Paa Bounty rigget vi oss til ved et bord, med god utsikt til keyboardmannen. Der ble vi sittende og bestillte bomber, mix max og bintang. Popcorn maatte vi og selvsagt ha! =)
Jeg var egentlig klar over at det kom til aa skje en eller annen gang i lopet av kvelden, men ble allikevel overrasket da det nok en gang ble sunget bursdags sang og jeg fikk tidenes storste og ekkleste drink! hehe.. INGENTING er som naar keyboard mannen synger bursdags sangen for deg! Den skal jeg leve paa lenge!
Kan og nevne at vi alle ble rimelig god fulle, alle var i godt humor og med hjelp av et par australske gutter havnet baade jeg og Lillian oppaa scenen paa Bounty! Flaks.
Oppaa denne scenen fikk jeg og Lillian og kveldens sjokk, vi fikk paa en eller annen merkelig maate strom gjennom hele kroppen, DRITVONDT! Svidde fottene paa spotlightene paa gulvet gjorde vi og! Men litt morsomt og! :) Vi avsluttet som vanlig kvelden med litt hoftevrikking paa MBarGo og var faktisk ganske tidlig hjemme. Vi avsluttet kvelden mens den ennaa var ung, noe som var greit for samtlige.

Hadde hvertfall en konge bursdag og er kjempeimponert over jentene mine som har planlagt dette bak ryggen min!!! TUSEN TUSEN TAKK for en konge bursdag! =)

Kan og ta med en litt intern og veldig flau "samtale fra i gaar! hehe
gutt: Gratulerer med dagen
mona: Mona

Kjapp oppdatering

Et par dager siden sist oppdatering, glemmer meg litt ut til tider. Litt synd egentlig siden jeg da og glemmer hva vi har gjort...
Saa det faar bli i stikkordsform denne gangen siden hukommelsen ikke er paa topp! :)

#Nusa Dua, helt fantastisk! Hadde en heeeel strand for oss selv, ingen selgere og bare koste oss! Sweet!
#Seth Cohen kopien, 18aaringen som var som en mygg hele kvelden og konstant spurte hvorfor han ikke kunne faa kysse meg. Sot, men litt rar! :)
#Hard Rock Cafe, DYYYYRT, men fytti pokker saa god mat. Og den storste desserten jeg noen gang har sett og spist i hele mitt liv!
#Ultimo, tror kanskje margeritaen der slaar Sophies Choice fra Pizza Club.. Merk dere, tror... Maa nok spise begge et  par ganger til for jeg kan bestemme meg.
#Stromstans, har vert uten strom ett par timer ca hver dag, merker ikke saa mye til det utenom den dagen vi skulle spise paa Soho og de ikke hadde noenting vi kunne spise, nesten...
#Double Six, saa vannvittig lei aa ligge paa stranda, jeg kjeeeeder meg og det er varmt! Trenger forandring!
#Kaldt vann, har dusjet i kaldt vann hver dag siden vi kom, litt lei naa!
#Surfeskills, daarlig med surfing paa meg, maa innromme det. Orker ikke, drukner jo bare
#Albino, tror ikke huden min er ment for aa bli brun. Meget frustrerende
#Eeeer du sur i truuusa, intern
#Gralla med dagen, ogsaa intern
#Feiring, ble invitert av langt haar Made til landsbyen hans for aa vaere med aa feire daapen eller noe i den duren for datteren hans. Kjempekjekt aa faa se hvordan folk egentlig bor paa Bali og ikke bare hoteller. Var veldig spesielt, men og interessant.
#Kyllingfotter, ble tilbudt middag naar vi var i landsbyen, men da Annika fant hele kyllingfotter i suppen var vi rimelig raske til aa bare spytte ut det vi hadde i munnen aa smilte fint. Ekkelt...

Jah, det var vel det jeg kom paa i farten! I dag reiser Carina, Jorn og Erik hjem... Liker det ikke, skal bli rart uten dem. Vi har vaert en herlig gjeng paa 8 mennesker i disse 2 ukene og det har vaert helt fantastisk. Naa mister vi 3, ikke morsomt. Cecilie og Frank kommer i dag saa det hjelper litt, men egentlig ikke kjempemye.
Ellers i dag saa er planen aa henge ved bassenget siden folk kommer og gaar. Andre sitter aa venter paa oss og vil ha oss med paa frokost paa KuDeTa. Gleeeeeder meg...

who cares, its fucking bali!

De siste dagene paa Bali har vaert litt kjipe, det har regnet og vaert overskyet. Men vi har allikevell hengt paa stranda, det er nesten herligere aa ligge paa stranda naar det er overskyet og litt regn, det er for varmt naar det er masse sol.
Men i dag kom sola igjen for fullt. Herlig, kjekt med sol naar du forst er paa ferie! I gaar var det fylla kveld, vi hadde vorspiel i baren sammen med Ingvild, Marit og Camilla som er fra Ganddal/Hedmark. De er paa ferie her i en 3 ukers tid og vi inviterte dem til vorspiel i baren. Kjekt aa feste med litt nye ansikter.
Folk ble gode og fulle, og da saerlig Marit som Erik og Jorn lurte til aa vaere med paa biljard drikkeleken de har funnet paa. Marit ble riiiiimelig drita!
Da vi skulle til byen hadde vi ikke kjort lenge i taxien for Marit fant ut at hun maatte gaa litt for aa prove aa bli edru igjen saa jeg gikk den "lange" veien til Bounty sammen med henne. Da vi kom til Bounty var Marit ennaa ikke blitt bedre saa da sendte jeg og Camilla henne hjem med taxi.
Paa Bounty var det masse masse folk, vanlig naar det er en lordag.. Men maa innromme jeg liker de andre dagene bedre naar du faktisk kan puste der.
Vi drakk bomber, spiste popcorn og saag paa keyboardmannen. En koselig kveld. Det ble og tid til en solosang for Erik, som vanlig. Etterhvert gikk vi til MBarGo hvor det og var insane mye folk, ble der hele kvelden for vi stakk hjem for aa spise nattmat i 3 tida. En ok kveld! :)

Det er et par ting jeg er litt forundret over her nede, jeg er saa inni helsikens skikkelig paa byen. Hvorfor det? Sist jeg var her saa var jeg paa konstant jakt etter en ny gutt/mann hver kveld. Naa syns jeg ca samtlige bare er ekle og vemmelige. Noe har skjedd, har jeg blitt saa jaevla voksen at jeg ikke kan kline paa fylla lenger?
Ikke det at det gjor noe saann fra eller til de gangene hele gjengen er ute paa fylla, men de gangene kun jeg og Annika er ute aa svinger seg saa ender det opp med at hun finner seg en eller annen najs surfegutt, mens jeg finner litt eldre menn eller balinesiske jenter aa snakker med. Naar ble jeg saa kjedelig at jeg foretrakk aa sitte paa vip rommet paa MBarGo aa snakke??? Skjer.... Jeg burde vaert slik som australerne som stadig skriker: Who cares, its fucking Bali hver gang de har gjort noe flaut eller sagt noe teit. Tror jeg skal adoptere den setningen og bli like vill og gal som sist! hehe.. Jeg savner aa vimse rundt i gatene alene, ta moped hjem, sovne paa de rareste stedene og drikke hver kveld! Meeeen, har lovd Tonje aa vaere snill jente aa ikke stikke av aa gjore rolp som for 2 aar siden. Og siden jeg skal prove aa vaere en eksemplarisk samboer saa faar jeg vel bare skjerpe meg! :) hehe...

I kveld er det film kveld, ny ordning her paa Bali. Naa er det ikke fyll og fest hver kveld, men annenhver kveld. Funker fint det og. I morgen skal vi prove en "ny" strand, vi skal til Nusa Dua... Var der sist og, men har ikke vaert der dette aaret, jeg liker Nusa. Herlig strand, slippe alle bolgene!
Ellers saa driver vi aa planlegger baattur til Gili og Nusa Lembogen, komme oss litt vekk fra Bali aa se litt nye ting! Skal bli morsomt... :)

Men naa er det tid for mat!!! Jeg er suuuuulten! :)

past days

Ett par dager siden sist oppdatering naa. Paa sondag saag vi film, en slakk dag der vi spiste pizza club og godterier mens vi saag "just friends"
Mandag droppet vi stranda til fordel for bassenget paa hotellet og vi fikk besok av Made. Koselig aa se Made igjen aa snakke litt med han! Paa kvelden kom Nita og hentet oss og vi reiste til Denpasar for aa spise, spiste paa en kinesisk restaurant. Vi fikk mange forskjellige smaa retter, der jeg ikke likte en eneste av dem! sjokk. Men fikk naa jammen smake litt rare ting og, blekksprut, en merkelig fisk, en rar suppe osv.. Ikke noe for kresne Mona. Etter aa ha spist kjorte vi til Discovery mall hvor vi vimset rundt aa noen av oss shoppet bittelitt. Da vi kom tilbake til Ananda begynte jeg og Annika aa drikke og ikke lenge etterpaa satt vi i en taxi paa vei til Bounty. Som vanlig! :)
Kvelden besto av det vanlige, fiskeboller og fyll. Paa MBarGo fant Annika seg en franskmann og jeg fant en koselig "gammel" finske som jeg snakket med. Han hadde nylig startet et firma paa Bali og samtalen gikk fort innpaa jobb osv... Det endte opp med at jeg gikk hjem fra Kuta med et jobb tilbud! Hvor kult hadde det ikke vaert aa kunne blitt paa Bali og bare jobbet et par maaneder? Sweet shitt faktisk!

Tirsdag var egentlig planen at vi skulle til Dreamland beach, men da det regnet paa maarningen orket vi ikke. Saa det ble til at guttene reiste til Dreamland og vi jentene gikk til Double Six. Paa kvelden kom Andre og Nita aa hentet oss og vi reiste til Jimbaran hvor vi spiste paa en fiskerestaurant. Den restauranten som ble bomba sist faktisk, litt rart aa vaere der. Jeg er som kjent ikke saa glad i fisk saa jeg noyde meg med aa se paa at de andre spiste. Etter middagen reiste vi tilbake til Ananda og satte oss i baren for aa drikke. Denne kvelden ble alle med ut, men det gikk ikke mange timene for Tonje, Jorn og Carina reiste hjem. Lillian, Erik, Camilla og jeg derimot gikk paa MBarGo hvor Erik stod for alt det morsomme, her snakker vi solo dansing paa en opphoyd scene osv.. Han har og klart aa hive fra seg mobilen et eller annet sted, men ikke saa mye aa gjore med det! Vi avsluttet kvelden med nattmat paa Soho.

I gaar reiste vi til Dreamland og det var kjempemorsomt aa vaere der igjen! Lekte masse i de store bolgene og koste oss. Reiste hjem i 3 tiden for da var det paa tide aa shoppe litt. Andre kjorte oss til Discovery mall og vi shoppet litt der for vi gikk ned mot Kuta Square hvor vi ikke kom lenger enn halveis i butikkene for vi maatte reise hjem igjen. Fikk alikevell svidd av noen tusen paa handlingen! Ganske fornoyd med innkjopene! :)
Vi avsluttet kvelden med en dritgod middag paa Ultimo og en film paa filmrommet. En lax dag! :)

I dag er det overskyet saa vi stod opp sent, spiste frokost paa Soho og naa er planen aa reise ned til poppies for aa faa sydd oss noen klaer hos skredderen. :) Regner med det blir middag paa Mykonos for vi skal ut, Girls Night out paa MBarGo...! :)

sjarmerende Mona

Aa for et liv, for et herlig liv!
I gaar svidde jeg av nok en million paa litt klaer og sko! Har til naa funnet 2 par sko jeg vil ha og kjopt det ene, men regner med det blir litt til! :)
Middagen paa rumours i gaar var helt fantastisk! Beste biffen som finnes! Etter middagen satte vi oss hos Carina og Jorn hvor Carina laget "velkommen til bali" drink til oss. Dritgod! Satt litt paa rommet og drakk og hadde drikkeleker! Tror det er et av de morsomste vorspielet paa lenge!
God stemning og masse billig drikke. Da gutta gikk tom for gin og ol labbet vi bort i baren hvor Made og Donald sto klar med kaffe og baileys til oss. Fortsatte aa ha drikkeleker og samtlige ble gode og fulle - Camilla som har faatt drikkeforbud av legen.
I ett tida reiste vi ned til Bounty hvor vi rigget oss til med karaoke og fiskeboller. Det tok imidlertidig ikke lange stunda for Lillian og Camilla reiste hjem, pga en lettere beruset Lillian! hehe.. Vi andre drakk store mengder alkohol og det endte opp med at Erik sang karaoke paa scenen, Carina og Tonje forsvant og var borte i flere timer til Jorn sin fortvilelse og Annika fant seg en svenske, eller var det australer eller brasilianer. Jeg derimot oppforte meg eksemplarisk, nesten... Knuste turens forste fiskebolle og fikk et meget ufrivillig kyss av en drita australer. Her er det rett paa sak, ikke sporr fint om lov eller kom aa si hei forst, neida.. Her bare tar man for seg tydeligvis. Noe hverken jeg eller Lillian satte saerlig stor pris paa.

Mange daarlige sjekketriks ble vi og utsatt for, jeg faller fortsatt ikke for varianten der de spor om du har ramla ned fra himmelen osv... Usjarmerende australere! Men for all del, det er mye fine surfegutter ute aa svinger seg!

Etter at jeg, Erik og Jorn hadde leita i flere timer etter Tonje og Carina dukket de plutselig opp midt fra ingenting, det viste seg da at de hadde gjemt seg vekk i buret paa Bounty. Ikke den plassen vi trodde de var. Tonje som ALDRI skulle inn i det buret! haha...

Vi avsluttet kvelden paa MBarGo med frekke hoftevrikk, nye balinesiske venner, gamle balinesiske venner og masse surfegutter.

Kan og saann i farten nevne at jeg ble sur paa vei hjem til Ananda, hoppet ut av taxien midt mellom Kuta og Semnyak og brukte over en halvtime paa aa finne en taxi som kunne ta meg tilbake til Kuta for aa vaere med paa nachspiel. Var hjemme i halv 8 tiden i dag morges og som i typisk Mona drita stil la jeg meg til aa sove paa en benk i baren! Meeeeget flaut aa vaakne av at housekeeping rydder rundt deg og ler av at du har skjortet langt oppaa magen. Sjarmerende Mona!

I dag er det alkoholfri dag med film og pizza! :)

Endelig Bounty igjen!!!!

En kjapp oppdatering mens jeg venter paa at Annika skal bli ferdig aa dusje. (kan jo ta litt tid)
I gaar var en rar dag. Camilla klarte jo saaklart aa skade seg ganske alvorlig aa det endte opp med at ho maatte paa sykehuset for aa faa litt plastikk kirurgi i ansiktet for at ikke arret skulle bli helt jaevlig! Saa da kvelden kom var folk ganske slove og hadde mistet humoret til aa gaa ut, alle lurte paa hvordan det gikk med Camilla.
Men vi gikk ut som planlagt aa spiste med Andre (eieren av hotellet) Vi var paa en av Bali's kanskje fineste restauranter, husker ikke navnet.. Men stedet var knallfint og som Annika sa: "den doen skulle jeg gjerne hatt hjemme" Og naar doen er saa bra kan du tenke deg hvordan resten var. Vi satt i 2 etasje i et bygg som bare hadde 3 vegger slik at forsiden av bygget var uten vegger og vendt ut mot stranden slik at vi saag paa bolgene. Det var og masse spotter som lyste opp stranden. Fantastisk utsikt. Serveringen var konge og vi folte oss nesten litt som noen kjendiser, prisen paa maten var og sjokkerende hoy til aa vaere Bali. Godt at Andre betalte, tror ikke at vi hadde gaatt der hvis ikke. Regningen kom paa 1,7 millioner ruphia som er ca 1200 norske kroner. Ikke mye til aa vaere 7 stykker paa middag med alkohol + dessert i Norge, men paa Bali er det dritmye! hehe...

Etter middagen kom Camilla og Lillian tilbake fra sykehuset og det hadde heldigvis gaatt bra selv om Camilla maa gaa rundt med en sot plaster lapp paa kinnet og ikke drikke alkohol eller bade ansiktet paa en uke. Ganske kjipt med en alkoholfri uke naar du nettopp har komt ned, men det skal nok gaa bra. Virker som om Camilla takler det bra! Camilla gikk aa la seg nesten med en gang, rimelig sliten etter masse lege og sykehus besok mens vi andre satte oss i baren for aa drikke litt. Folk var slakke, rimelig skuffende, men og forstaaelig siden dagen hadde vaert saa rar. Ingenting gikk som planlagt. Saa da folk var klar for senga tok jeg og Annika og slukte i oss en flaske sprit og reiste paa Bounty! hehe... I god gammeldags Mona dritas paa Bounty stil! :)
Jeg var dritnervos i taxien paa vei ned til Kuta, tenk hvis ting ikke var som det var for?
Men jeg ble absolutt ikke skuffet, det var gjort en del forandringer, men ikke flere enn at jeg taklet det! hehe... Popcornet var der ennaa, biljardbordene, karaoken + Eduardo og karaokedama mi og skipet saaklart! :) Eneste forskjellen var at oppe paa diskoteket var det saa inni helsikens mye folk! Tror aldri jeg har sett saa mange mennesker paa Bounty for, det var helt sykt! Ting var og flyttet paa og bygd om oppe, men det fungerte ganske greit selv om det var noen nye "feller" rundt omkring paa gulvet! hehe...
Jeg speidet etter kjente fra sist gang og da saerlig servitor Made og jeg ble ikke skuffet! Fant han til slutt, sotnosen begynte nesten aa grine da han saag meg! Kjempekoselig!
Dummingen Eduardo derimot ville ikke kjenne meg igjen, uvisst hvorfor, for jeg vet at han kjente meg igjen! Mulig det har noe med den siste kvelden paa Bali sist aa gjore? hehe... Jaja, skal han vaere dum kan jeg og vaere dum!
Saag igjen ding ding og ett par andre som jeg ble kjent med! Koselig koselig koselig! Jeg elsker ennaa bounty, uten tvil!
En del norske jenter som var paa den andre skolen i 2005 var og paa ferie saa vi hang litt med dem og endte opp paa nachspiel paa Gora hotell sammen med Troy og Agus. Drakk noen ol for vi reiste hjem i 4-5 tiden! Kjempekjekk kveld, og haaper i kveld blir like bra! :)

I dag var det frokost paa Soho for alle labbet til stranden! Tilbrakte hele dagen paa stranden der jeg har ligget mer eller mindre tildekket pga solbrentheten paa knaerne og paa taerne! Kjipern... Ogsaa i dag kom mange av balineserne bort aa kjente meg igjen, foler meg nesten som en kjendis. Forstaar ikke hvordan det er mulig aa kjenne meg igjen etter saa lang tid. Ogsaa bare meg??? Hva har jeg gjort siden de husker meg? hehe..
Naa kom Annika saa naa skal vi ut paa shopping for hele den norske gjengen skal ut aa spise paa rumours for vi setter kursen mot Bounty og MBarGo i lopet av kvelden!
Kjekke herlige Bali!!!!
Legger ut bilder snart tror jeg, hehe.. har faktisk ikke tatt saa mange bilder. Tror vi maa skjerpe oss! :)

akkurat som for

Aner ikke hvor jeg skal begynne...
Er trygt fremme paa Bali og det er helt fantastisk her, som om vi ikke visste det fra for!
Flyturen ned var mindre kjekk, vi startet med 12 timer paa Gardermoen der vi ikke sov noe som helst hele natta. Bra start, vi var alle lei alt som het flypass da Annika kom og "reddet" oss ved aa vaere glad og opplagt.
Flyturen til London gikk helt fint, selv om det var 5 utrolig trotte jenter som raskt sprang inn paa naermeste toalett da vi ankom London. Maatte jo fikse paa fasaden! hehe...
I London maatte vi vente i ett par timer for vi gikk ombord i flyet som skulle ta oss til London.
Flyturen var beregnet aa ta ca 11 og en halv time. Meeeeeget lang flytur med andre ord. Men turen gikk veldig bra. Kan man klage naar man har en haug med tv kanaler aa velge mellom, folk som stadig kommer med mat, snacks, drikke og alt annet du trenger + at man faar tepper, sokker og tannborste! Helt fantastisk!!!
Tror alle fikk sovet bittelitt paa flyet, selv om det ikke er saa veldig lett aa sove halvt sittende. Men fram til Hong Kong kom vi hvertfall. Da vi satt paa golvet paa flyplassen i Hong Kong tror jeg ikke det skulle mye til for en av oss hadde blitt forbanna hadde noen sagt noe feil for vi var rimelig trotte og slitne. Men ved hjelp av litt kortspill fikk vi andre ting aa tenke paa.
Siste del av turen var paa 4 og en halv time og paa den flyturen fikk samtlige sove, saa det var heldigvis 5 noksaa overtrotte, men fornoyde jenter som gikk av flyet.
Paa Bali er det alltid kaos paa flyplassen og i dag var ikke et unntak! Visum koen er lang som bare pokker og det samme er toll koen.. Dessuten er det alle de smaa og plagsomme "portierene" som er snille og skal hjelpe deg med kofferten, men egentlig bare skal robbe deg for penger som vimser rundt i beina paa deg.
Da vi endelig kom oss vekk fra alt som heter koer, etter aa ha blitt sjekka opp av baade toll mennene og visum mennene skulle vi hente koffertene, men da viste det seg selvsagt at Camilla sin ikke var der.! Flaks...
Saa da ble det mer venting paa oss mens vi maatte fylle ut saann ark og div...

Meeeen til slutt kom vi oss ut av flyplassen og begynte jakten paa hvem som var der for aa hente oss. Det aa finne noen i det kaoset som er utenfor flyplassen er vanskelig. Det kryr av mennesker der som skal selge ting, hente mennesker og som bare henger der. Men plutselig stod det en hyggelig Ananda mann foran meg med et skilt det sto Ananda resort paa! Hvordan han kjente meg igjen er uvisst, men meget glad for at han gjorde det! :)

Turen fra Denpasar til Semnyak var full av minner og utrop som: oj, kult, saa kjekt, huske du? osv... Mennene som hentet oss bare smilte. En del hyl ble det og da vi hadde glemt hvor kaotisk trafikken er, livsfarlig rett og slett. Forstemann som tuter faar kjore, vikeplikt hva er det?
Vel framme paa Ananda ble vi mott av Erik i resepsjonen og "ubrukelig"
"Ubrukelig" viste oss rommene og det var VELDIG rart aa gaa forbi gamle rommet mitt og vandre paa stiene mellom leilighetene igjen. Jeg og Tonje endte opp med rommet som for var Stine og Pia sitt, Lillian, Annika og Camilla bor der Andreas og Gunnar bodde for...
Lukten og lydene fra Ananda er de samme, med andre ord helt fantastiske!!! Vi satte fra oss baggasjen for vi sprang bort paa soho for aa spise, samtlige bestillte seg chicken qasedia (aner ikke hvordan det skrives) og en bin tang. Lykke!!!!
Etter at vi hadde spist reist vi inn til Kuta der det i grunnen bare var Camilla som skulle handle bikini, men tror samtlige endte opp med noe! Gaar jo ikke an aa gaa rundt i alle butikkene uten aa kjope noe!
Da vi hadde gaatt fra bunn og til topp av Legan street kjente vi at vi var trotte etter flyturen og tok taxi hjem. Hadde forresten og en kort stopp paa Bin tang hvor vi kjopte vann, frukt og vodka (som koster 14kroner!!!)
Kjopte og balinesisk simkort av den samme damen som sist som overrasket meg med at hun kjente meg igjen! Koselig! Nye nummeret er: +62081558994634
Er bare aa sende melding! Men ofte kommer ikke meldingene fram! hehe.. Saa send gjerne mer enn 1 gang er det viktig saa jeg er sikker paa at jeg faar den! :)
Vel hjemme motte vi Andre (eieren av hotellet(, junior og Gandja (ansatte) Vi glemte at vi var trotte og ble sittende og drikke bin tang og snakke.

I dag vekket Carina oss halv 9 og vi gikk paa soho og spiste frokost for vi reiste til stranda. Gode herlige double six stranda! Mange kjente mennesker, der nesten samtlige kjente oss igjen og mange husket navnene vaare! Ganske sykt!! Strand dama Kerren begynte nesten aa grine da ho saag meg, tydeligvis handla mye av ho sist? hehe...
Naa har vi nettopp kommet hjem fra stranda, jeg er solbrent paa knaerne og taerne... Flaks! Men skal ikke klage, for en herlig dag!

Bali er like bra som det alltid har vaert! Elsker denne plassen!!! Skal legge ut bilder saa fort jeg faar tid, dette tok lenger tid aa skrive enn jeg hadde trodd! :) Skal paa middag med Andre i dag for vi skal sitte i baren og drikke. Skal kanskje ut en tur og, men er ikke sikker ennaa siden Camilla hadde en liten surfeulykke i dag og maatte sy 5 sting i ansiktet og er rimelig redusert! Tar det paa sikt! :)

5 days left

Kjære søte lille Laila, liker ikke når du husker ting bedre en meg! :p hehe.. Og dessuten så stod grillen på fortauet helt til i dag, da var den plutselig borte vekk!

Hva har jeg gjort de siste dagene, jeg har jo ferie. Jo, det skal jeg fortelle deg. Fint lite egentlig! Det fine været forsvant, jeg ble lat og har ca ingenting kjekt å gjøre. Okai, det er ikke så galt!
På tirsdag var jeg i heller dårlig form, men da Cecilie ringte for å spørre om jeg ble med på volleyball kunne jeg jo ikke si nei. Så jeg kjørte til Sandnes der hele gjengen samlet seg hos Camilla før vi kjørte til Hana der vi spillte volleyball i en liten time før vi reiste ned til Sandnes igjen for å spise lunsj på dolly. Vi var og innom å såg leiligheten til Cecilie, kanonfin! =)
Jeg klarte å prestere å låse nøklene inni bilen og måtte vente 3 timer på at NAF skulle komme å hjelpe meg så i mellomtiden reiste jeg, Cecilie, Lillian og Tonje til kvadrat for å kjøpe is.
Kvelden brukte jeg til å gjøre ca ingenting, hadde tenkt meg en runde rundt mosen med Ingrid, men da det kræsjet med fruene mine så måtte jeg nok skuffe Ingrid å låve at vi skulle ta turen en annen dag.
I ett tiden på natten hentet jeg Marie og Tine på flyplassen og sov hos Marie :)

Onsdag var det som vanlig jobb ett par timer på formiddagen før jeg reiste hjem og laget meg middag før jeg slappet av en liten time før jeg jogget et par runder rundt mosvannet. Og det var ca hele onsdagen tror jeg. hehe..
I dag har jeg ryddet og vasket hele leiligheten, de andre jeg bor med har reist hjem og på ferie så det er bare meg her. Ganske ensomt. Men greit å få ryddet å vasket siden jeg snart reiser. Jeg begynte og å pakke seriøst til Bali, la frem alt, vasket det som måtte vaskes og skrev liste over alle tingene jeg mangler og måtte kjøpe.
Så reiste jeg til Sandnes der jeg besøkte Marie på jobb før jeg handlet alle småtingene jeg trengte og som ble ganske dyrt. Gidd å koste over 100 kroner for en solkrem? Og jeg som trenger mer enn 1 solkrem, flaks! jaja, jeg fikk hvertfall kjøpt alt jeg trenger.
Etter å ha handlet fra meg møtte jeg Tine og vi gikk hjem til henne hvor vi laget lasagne til middag og jordbær til dessert. Vi såg hele sesong 1 av family guy på dvd og bare var trøtte og slakke på sofaen! :)
En koselig dag! I morgen er det slakking på dagen før jeg skal treffe jentene mine og vi skal ha vårt årlige sommervorspiel! Gleder meg skikkelig til det! =)

Pakkeliste Bali 2007

-Toalettsaker
*tannbørste-tannkrem-hudrens ting-ansiktskrem-body lotion-maskara-solpudder-eyeliner-øyenskygge-lipgloss-hårspray-hårskum-parfyme-deodorant-shampoo-balsam-linser
-Solkrem
*faktor 30, 24, 16 og 8
-Undertøy
*bh, truser, boksere (ja, trenger vel ingen nærmere forklaring)
-Bikini
*Stripete rip curl-kvite rip curl-rosa billabong-blå med blomster-
-Klær
*joggebukse som jeg skal reise i-mange hvite tskjorter/singletter-to shortser-to sommerkjoler-
-Sko
*flip flopper
-Div
*2 bøker-ipod-ipodlader-mobillader-pass-penger-solbriller-

Hmm.. Det var vanskelig å lage pakkeliste. Jeg skal jo være borte en måned og planen er å ta med meg minst mulig å kjøpe mest mulig nytt! :)
Forslag til hva jeg kan ha glemt? Begynner å pakke i morgen, det er jo tross alt 7 dager til vi setter oss på flyet i retning BAAAALI!!!! :)

Det er....

sommer, det er sol og det er ferie!!!! Kan det blir bedre?
Også er det 8 dager til Bali! Sweet life...

Og nå er det øyeblikk eksamensfest! Fine dagen..

Duracell

Visste du at pom frites`en på McDonald skal stekes/friteres i 2 minutter og 55 sekunder?
Eller at det skal være 10ml ketchup på en hamburger?

Lite og gjøre på sier du? Stemmer...
Jeg begynner på jobb 6 i dag og jeg kjeder meg, normalt er jeg på jobb på denne tiden. Mens nå sitter jeg hjemme, våknet halv 8 og skal kjede meg hele dagen siden alle andre er på jobb.
Hvorfor er det alltid slik at de dagene jeg har fri så er det stygt vær ute, mens de dagene jeg jobber så skinner sola? Typisk min flaks...

Jeg har mye og tenke på og planlegge for tiden. Jeg skal jo flytte ut så fort jeg finner ut av hvem jeg skal flytte sammen med og hvor. Noe som selvsagt trenger litt planlegging.
Ellers så er det Dolly sin sommerfest på mandag, og som vanlig er vi sent ute når det gjelder kostymer. Kjenner jeg blir stressa, vil ikke ha en sånn situasjon som vi hadde i fjor når det var max stress rett før bussen gikk for og få alle kostymene klare. Men så lenge DD Sandnes vinner volleyball turneringen i år og så er jeg vel egentlig fornøyd! =) Og med Doreen på laget så satser jeg på at Sandnes blir beste lag og får årets beste spiller i år som i fjor! :)
Ellers så har jeg store planer om og reise til Valdres den 13 juli for og være der i et par dager. Det er Valdresmarken, noe som jeg ikke har vært på siden jeg var liten. Nå gleder jeg meg til og reise til Valdres igjen siden Anette og Siv er der! (de har alltid vært der da, men jeg har jo ikke kjent de før nå i år/fjor) Prøver og dra med meg litt andre folk og, noe som igjen fører til litt planlegging siden vi må finne ut om vi skal ta fly, tog eller bil.
Så på søndag har jeg planer om og samle troppene, og i dette tilfellet er det meg, Tonje og Cecilie siden det sannsynligvis er vi som reiser til Valdres og skal flytte sammen så får vi prøve og finne ut av litt ting!

Hvorfor er jeg en person som alltid må ha kontroll på ting? Jeg må ha alle detaljer klare og helst planlegge ting helt på egenhånd.
Ta feks rebusløpet på Bali, det var ikke akkurat en liten jobb og planlegge den dritten. Egentlig var vi en hel partykomitee som skulle planlegge det, men av en eller merkelig grunn som jeg ikke husker endte det opp med at jeg gjorde så og si alt! Men det ble heldigvis en suksess, selv om jeg var utslitt på kvelden og endte opp med å grine da Jan Olav gikk opp på scenen og holdt takketale for meg.
Også er det dette med den nye Bali turen vi så gjerne vil få gjennomført. Vi vil jo gjerne samle mest mulig av oss som var på Bali og reise ned igjen, hvorfor er det jeg som kontakter GoStudy for og hjelpe oss med billetter, Agnes for og få bo på Ananda og sender mail rundt til folk? Hvorfor kan jeg ikke bare slappe av og vente på at noen andre skal gjøre ting?
Akkurat det med planlegging og detaljer er nok en av grunnene til at det kræsjet litt i Frankrike og. Familien Ben Abderahmane var ikke akkurat den mest strukturerte familien. Det gikk bra i begynnelsen, men på slutten var jeg så lei av og ikke får vite ting før i siste liten at jeg ga opp og ble sur.

Føler jeg må lære meg og slappe litt av og overlate ting til andre og prøve å ta ting som det kommer! Men merkelig nok så liker jeg og å planlegge og arrangere ting. Selv om det til tider er slitsomt og stressende! :)
Mulig det er en grunn til at jeg fikk kallenavnet Duracell av mine venner på partylandslaget? Jeg hadde jo aldri tid til og sove på Bali, var alltid noe jeg måtte gjøre eller ville ordne! =) Til og med de gangene jeg var på spa lå jeg og tenkte på hva det første jeg skulle ordne når jeg var ferdig.
Jeg har ikke den minste anelse om hvordan jeg skal avslutte dette innlegget? Forslag? Jeg kunne skrevet i en evighet akkurat nå siden jeg kjeder meg. Og innlegget ville inneholdt mer dritt enn det allerede gjør, skal prøve og spare dere for det!

Hej og hå!

Bounty

I går reiste Are, Silje, Cecilie og Line til Bali for og være der en hel måned! Kjenner det svir litt ja, jeg skulle så gjerne ha vært med. Helt utrolig at etter 6måneder så savner jeg plassen like mye. I går lånte jeg kameraet til Tonje og fikk sett alt hun filmet mens hun var på Bali. Det gjorde ikke akkurat saken bedre kan du si. Alle studentene fikk på slutten av oppholdet en film som en kameramann hadde laget (han følgte oss på diverse turer og fester) Denne filmen er kanonkjekk, men det er selvsagt masse musikk på filmen og man mister litt av feelingen siden ingen av orginal lydene er med. Men på filmen til Tonje så hører du Bali!!!!

Hun har selvsagt filmet mange vorspiel, selv om det er litt fram og tilbake, masse skriking og mye tull så ble jeg så utrolig glad. Følte jeg var i baren på Ananda igjen.

Mange av lydene som var på filmen fikk meg utrolig trist, feks når Tonje går ut fra rommet mitt etter å ha vært slem med Erik, eller da jeg i bakgrunnen skriker at nå må vi skyndte oss for og rekke happy hour på Bounty! Sykt, til og med lyden fra golvet på det gamle rommet mitt får meg trist. Det er på tide med en ny tur til Bali tror jeg.

Ellers så har jeg tenkt mye på kjære Bounty, skulle ønske vi hadde film derfra. Noe vi såklart ikke har, men jeg har mange bilder selv om de ikke er så bra så er det en liten trøst! Jeg vil bli full på fiskeboller, og jeg vil synge karaoke med Eduardo.
28914-79
Er det ikke en søt plass?
Bounty er stort! Mulig jeg har skrevet alt dette før, men tar det en gang til siden jeg kjeder meg.
På Bounty kan du:
*Synge karaoke på en stor scene
*Spise lunsj
*Sjekke mailen på internett cafeen
*Spille biljard
*Danse i bur (sant, Camilla?)
*Danse på scenen
*Bjeffe på scenen (ikke så heldig med den Pia)
*Henge på skumparty i kjelleren på skipet
*Drikke deg full i en av de 8 barene
*Møte masse søte australere, svensker, sør afrikanere, amerikanere  osv...
*Lære og spille jalla trommer med Lare Lare
osv....

Jeg kunne skrevet DET lange innlegget om Bali, men føler det muligens er litt oppbrukt :) Legger heller med noen flere bilder av Bounty før jeg stikker på jobb. Ha en fin dag! =)
28914-81
Til venstre i bildet kan du skimte buret til Camilla! :p
28914-80
Ikke et bra bilde, men sant...
28914-82
Biljard vorspiel med fiskeboller, Susanne og Mette, kan det bli bedre?