Ennå mer crossfit

Er blitt mye skriving om crossfit på bloggen min i det siste. Men jeg er totalt hekta. Fant noen videoer av to av øktene vi kjørte sist uke. Så kan dere få se nesten eksakt hva det går ut på. Alle dager er forskjellige så det er kanskje ikke så lett å forstå. Men dette gir kanskje et bedre innblikk i det? Mine resultater ligger under filmene. Ikke så alt for bra resultater, men det skal vi ordne på vet du! 

Helen
Beste tid: 18:02 (?) Grønn strikk og 16kg kettlebell
1) Starter med å springe 400meter
2) 21 Kettlebell swings
3) 15 Pull ups (i videoen tar de "bare" 12, vi måtte ta 15)
Disse tre øvelsene skal gjøres tre ganger før man er ferdig. På kortest mulig tid. Time limit er 20min.


Tabata This!
Totalt antall repetisjoner: 39 (Grønn strikk og armhevinger på knærne)

På denne økten hadde vi med roing på romaskin, i tillegg til de andre øvelsene som vises i videoen.
1) Vi startet på romaskinen hvor vi skulle ro alt vi hadde i 20sekunder. Så pause i 10 sekunder. Ro nye 20 sekunder osv... Dette skulle vi gjøre 8 ganger. Man blir ganske sliten av det faktisk!
Så fikk vi 1 minutt pause.
2) Så skulle vi ta knebøy i 20 sekunder, 10 sekunder pause osv.. Også her 8 runder. 
1 minutt pause
3) Pull ups i 20 sekunder, 10 sekunder pause... 8 runder
1 minutt pause
4) Push ups i 20 sekunder, 10 sekunder pause... 8 runder
1 minutt pause
5) Sit ups i 20 sekunder, 10 sekunder pause... 8 runder
FERDIG!

Tingen her var at man skulle telle antall repetisjoner på hver runde. Og etter 8 runder var det den runden med minst repetisjoner som var gjeldende. Med andre ord, det nytter ikke å klare 30 knebøy første runden hvis du bare klarer 10 den siste, for da er det de 10 som gjelder sammenlagt.
Jeg trodde seriøst jeg skulle omkomme under denne treningsøkten! Til og med sit ups var beinhardt på slutten. Men må og innrømme at det er en av de kjekkeste øktene jeg har kjørt på crossfitcentrum.

7 kommentarer

mamma

16.10.2010 kl.13:43

INGENTING for meg - hadde ikke overlevd - du e goe som orke noe sånt

TONJE

16.10.2010 kl.17:52

Virker meget bra!

★MK★

17.10.2010 kl.09:45

Syksyk greie du driver med;) For en gjeng med muskler! Minner meg om noe militært. Innlegget mitt var absolutt ikke retta mot deg. At du har ei lita treningsoverskit gjør meg ingenting! Og disse filmene gir jo svar til den som lurer på hva du egentlig driver med;) Så kjør på! Jeg er ganske lei av bloger som stadig skriver innlegg om hva de veier, uke etter uke.. Det er ikke så interessant for meg å vite akkurat det samme hver uke om du skjønner hvordan jeg tenker. Men du gjør ting på dine egen måte, og det funker=)

Hanne Katrine

17.10.2010 kl.18:30

Kan skjønne hvorfor du er hekta. Det må jo være sykt effektive øvelser dette her!

SV: Tror skoene til Nelly er nokså normale i størrelsen, men de jeg fikk er i størrelse 39. Nå tenkte jeg liksom du kunne fått det ene paret siden du ønsket deg dem, men de blir vel litt i største laget da :-P

Rebekka-Jennie

17.10.2010 kl.20:31

For en hard treningsmetode. Ser morsomt ut når man får det til ;)

Maria Helene

18.10.2010 kl.08:15

Ser jo kjempekrevende ut! Creds til deg, men tror ikke det er egnet for meg :p

Else

29.10.2010 kl.23:52

Så herlig å se at det er andre der ute som er like glad i treninga som meg! Snodig at dere kjørte 15 pull-ups på helen, var det fordi dere kjørte med strikk, eller måtte alle?:)

Skriv en ny kommentar

hits