Hjem kjære hjem

Jeg er hjemme fra Valdres og det har vært en knallkjekk tur!
Selv om jeg klager over at det er kjedelig å være hjemme så kjenner jeg at akkurat nå var det vannvittig deilig å ligge i senga mi. Prøver å skyve bed.øk littegrann på avstand, hvertfall ett par timer slik at jeg kanskje får sovet litt siden nattesøvnen på nattoget ikke er så utrolig bra.
På torsdag spiste jeg lunsj med Tine og i stedet for å reise rett til Valdres etterpå så ble jeg hengende på jobben til Tine der jeg pakket flaks lodd og var med å hive de enorme mengdene med post som de får.
I 4 tiden gikk jeg ned på bussterminalen igjen og satte meg på bussen til Valdres. Vel fremme på Fagernes ruslet jeg opp til pappa hvor det var mørkt og kaldt så da måtte jeg gjøre det varmt og koselig før jeg satte meg ned med litt bed.øk...

På fredagen fikk jeg melding av Anette i 12 tida om jeg ville komme ned på kaffebaren og det ville jeg selvsagt så da kjørte pappa meg ned. På kaffebaren var Anette, Vilde, Silje, Katrine og Caroline, var koselig å se igjen alle! Ble sittende en liten time å bare høre på hva alle gjorde å ikke gjorde før jeg og Anette gikk videre. Vi dillet litt og fikset småting før Anette kjørte meg hjem. Der byttet jeg ut bed.øken med litt engelsk. I 6tiden kom Anette, Anders og Frida å hentet meg og vi kjørte ned til storteltet. Der ble vi stillt bak hver sin tappekran i baren og vips var jeg på jobb igjen! hehe... Nesten 3000 billetter var solgt til konsertene så det ble travelt nok for å si det sånn.
Var kjempemorsomt å jobbe sammen med Frida og Anette. Vi danset, lo og skravlet bak baren. Morsomst var ABBA parodi gruppa var på scenen, da sang vi for full hals! Vestlandsfanden var og helt ok, men manglet de sangene vi kunne! hehe...
I 2 tida var vi ferdige og da kjørte Anders meg hjem.
Våknet i 12 tiden på lørdagen og var ganske så våken så da ruslet jeg ned til Fagernes for å se på livet. Og for et liv. Har seriøst ikke sett så mange mennesker i Fagernes noen gang! Det krydde av mennesker overalt! Og alt pga en stinkende fisk.. Merkelige greier! Traff Frida, Siri og Tonje på kaffebaren og vi ble sittende der en god stund og gjemte oss for menneskene før Siri reiste hjem og vi 3 andre beveget oss ut i gatene igjen. Vi endte til slutt opp i storteltet hvor det var full fest igjen. Folk var DRITA midt på dagen. Gamle og unge sprang rundt med lommelerka eller kjøpte seg akevitt ca overalt. Det var meget morsomt. Nede i storteltet var Anette på jobb og da jeg og Frida såg hvor travelt det var så hang vi oss med og jobbet litt. Har aldri sett øl, vin, akevitt og jeger forsvinne så fort midt på lyse dagen! Da teltet stengte i 4 tida ruslet jeg og Frida hjem til Anette hvor vi laget oss pizza mens vi prøvde å finne ut hva som skjedde på kvelden. Frida skulle jobbe og ville gjerne at jeg skulle være med og etter litt tenketid fant jeg ut at jeg kunne jo egentlig bare gjøre det. En alkoholfri kveld til skader ingen. Så da endte jeg opp bak tappekrana også på lørdagen. Det var solgt like mange billetter så det ble en like morsom kveld.
På scenen stod Dusty Cowshit (var med i grand prix eller noe), Dr. Alban (Helt fantastiskt kjekt! Nostalgi til tusen) og Vassendgutane. Mens vi sto der bak baren ble vi utrolig klar for å drikke og da det nærmet seg stengetid i teltet hadde vi bestemt oss, vi ville drikke! Så vi sneik oss vekk klokken 1, tok bilen til Anette og kjørte hjem til pappa hvor vi hentet vinflaskene mine før vi kjørte ned til gjestegården hvor vi satt og styrtet den ene vinen.
Vi delte vinen på nøyaktig 6 minutter, herlig? hehe...
Inne på gjestegården kjøpte vi oss et par drinker og slukte de i en voldsom fart slik at vi skulle komme på nivå med de andre fulle menneskene og det klarte vi så til de grader. Jeg ble både full og ubrukelig. Det var live musikk på gjestegården og da synge mannen begynte på Idyll måtte jeg finne både Frida og Anette og vi mimret litt fra Bali mens vi sang for full hals! :)
Da gjestegården stengte i 2 hall 3 tiden ble vi hengende litt på utsida hvor vi prøvde å hjelpe Eirik til å spy litt, maken til drita gutt er det lenge siden jeg har sett. Da det ikke hjalp så fikk vi søskenbarnet hans til å hente han mens jeg sa god natt til Anette og jeg og Frida labbet videre til nachspiel med noen gutter som for meg var helt ukjente.
Vi havnet på vaffel nachspiel sammen med den fineste valdres gutten jeg noen gang har sett. Mannen i mitt liv som jeg så fint navnga han!
Vaffel nachspiel var noe helt nytt for meg, men jammen er det det kjekkeste nachspielet og nattmaten jeg noen gang har hatt! Helt genialt. Dessuten så var det ikke vanlige vaffler, det var hockey vaffler. Det vil si vaffler med hockeypulver i røra. (sånn pulver vett du i rund boks) Høres merkelig ut, men det smakte utrolig godt!
Da vi hadde gomlet i oss litt vaffler åpnet jeg og Frida den andre vinflasken min og satte den til livs før jeg fant ut at jeg hadde fått nok alkohol, men Frida fortsatte å hive innpå med øl.
Noen sovnet på gulvet, mens vi andre såg på bildene fra vinjerock å det ble bestemt at jeg skal være med til sommeren! Gleder meg allerede!! :)
Da klokka nærmet seg 7ish fant jeg ut at det var på tide å reise hjem, da sov en stykk gutt på gulvet, en stykk gutt på do mens de andre plutselig var borte vekk. Frida og de to-tre andre guttene bestemte seg for å dele en enkelt seng og ville jeg skulle sove der og, men da fristet min egen seng hos pappa bedre så jeg labbet hjemover!
Søndag var ingen bra dag, jeg våknet i 12tiden og kjente virkelig at jeg hadde lagt meg i stigende rus. Ikke bra!
Jeg hadde og som vanlig prestert å sende en del ubrukelige meldinger i løpet av natten/morgenen og jeg kjente fylleangsten var på plass. Herlig søndag!
I 2 tiden reiste jeg ned til gjestegården hvor jeg traff Vilde, Siv, Frida og Anette. Vi kjøpte oss kakao mens vi skravlet om alt vi husket og ikke husket fra dagen før. En interessant samtale med andre ord.
Da Vilde og Siv hadde gått  hjem fant jeg og Frida ut at det var på tide med litt dagen derpå mat så vi kjøpte oss hver sin hamburger, men selv om det hørtes veldig godt ut med hamburger så var det ikke så kjempegodt så da hjalp Anders oss med å spise opp.
Etter å ha hengt litt på gjestegården reiste vi opp til Anette hvor jeg og Frida ble liggende på sofaen mens resten av familien Sveine reiste for å spise middag.
I 7 tiden sa jeg hade bra til fylla kompisen min Frida og satte meg på bussen på vei til Oslo. 3 timer på buss var dønn kjedelig, men hjalp litt at Guro var der så hadde jeg noen å snakke litt med!
Vel fremme i Oslo bar det rett på toget hvor jeg plutselig ser Håkon S som vinker så da hadde jeg jammen en kompis på toget og!
Satte meg i comfort avdelingen sammen med Håkon og Lotte og vi snakket sammen helt til de skulle av på Bø. Kjekt å ha noen å snakke med deler av turen! :)
Da Håkon og Lotte hadde gått av så gikk jeg tilbake til min plass hvor jeg fornøyd konstaterte at jeg hadde fått en meget pen militær gutt ved siden av meg og satte meg til rette for å lese litt. Har sovet bittelitt i natt, men tog er ikke så veldig komfortabelt så må innrømme jeg er meeeeeget trøtt nå! Derfor skal jeg få meg en liten time på øyet før jeg må gjøre litt bed.øk oppgaver!

Det har hvertfall vært en fin fin helg der jeg både har fått vært på fylla + tjent penger! :)

Én kommentar

marri

05.11.2007 kl.11:45

Frøken reisende mac. Har du tenkt å holda deg her i området frem til jul nå, eller kossen va det? En svipp innom Nice fysst? ;p